تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

میانمار 2 خبرنگار دولت ترکیه را به زندان انداخت

یک دادگاه میانمار دو خبرنگار متعلق به یک شبکه ترکیه را به همراه مترجم و راننده آنها به جرم نقض قوانین تجهیزات هوایی این کشور به سبب اقدام به فیلمبرداری با یک پهپاد، به زندان انداخت.

رویداد۲۴-یک دادگاه میانمار دو خبرنگار متعلق به یک شبکه ترکیه را به همراه مترجم و راننده آنها به جرم نقض قوانین تجهیزات هوایی این کشور به سبب اقدام به فیلمبرداری با یک پهپاد، به زندان انداخت. این افراد شامل یک فیلمبردار به نام لائو هون منگ، اهل سنگاپور و یک خبرنگار مالزیایی به نام موک چوی لین همراه با راننده و مترجم‌شان در تاریخ ۲۷ اکتبر توسط مقام‌های میانمار بازداشت شدند.

این چهار نفر برای شبکه انگلیسی زبان ترکیه‌ای "تی آر تی ورلد" فعالیت داشتند. مقامات آنها را هنگامی که مشغول فیلمبرداری با یک پهپاد در نزدیکی پارلمان میانمار در شهر نایپیداو بودند، بازداشت کردند.

با وجود آنکه هیچ یک از این چهار نفر رسما تبعه ترکیه نیستند اما حکم حبس دو ماهه‌ای که برای آنها صادر شده موجب تیره شدن هر چه بیشتر روابط دیپلماتیک دو کشور بعد از آنکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ارتش میانمار را متهم به نسل کشی علیه اقلیت مسلمان روهینجا کرد، می‌شود.

پلیس میانمار در ابتدا تحقیقاتی درباره این متهمان با استناد به نقض قوانین مربوط به صادرات و واردات کرده بود که می‌توانست مجازات سه سال زندان را برای آنها در پی داشته باشد. اما قاضی پرونده تصمیم گرفته اتهام آنها را به نقض قوانین تجهیزات هواپیمایی میانمار مربوط به سال ۱۹۳۴ که حداکثر مجازات سه ماه زندان را دارد، تغییر دهد.

قرار است یک جلسه محاکمه دیگر در تاریخ ۱۶ نوامبر برای این متهمان در خصوص اتهامات مربوط به نقض قوانین صادرات و واردات برگزار شود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان