تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

کاهش 40 درصدی سوانح جاده‌ای در اربعین حسینی سال‌جاری

جانشین نیروی انتظامی کشور از کاهش 40 درصدی شمار سوانح جاده‌ای و رخدادهای رانندگی در جریان رفت و آمد زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته خبر داد.

رویداد۲۴-جانشین نیروی انتظامی کشور از کاهش 40 درصدی شمار سوانح جاده‌ای و رخدادهای رانندگی در جریان رفت و آمد زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته خبر داد.سردار اسکندر مومنی امروز در مرز مهران به خبرنگاران گفت: کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات سوانح رانندگی در اربعین امسال در شرایط افزایش شرکت‌کنندگان این آیین بوده است.

وی بیشترین سوانح رانندگی رخداده در جریان تردد زائران اربعین را واژگونی خودرو به علت خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد.

جانشین فرماندهی ناجا اظهار کرد: نظم، انضباط و آرامش در اربعین 96 نسبت به سال گذشته بسیار بهتر بود و امسال یگان‌های نظامی و انتظامی و ارگان‌های اجرایی با آمادگی و مدیریت بهتری وارد کار شدند.

وی درباره بازگشت زائران افزود: طی 24ساعت گذشته 300هزار زائر از مرزهای سه‌گانه وارد کشور شدند که 200هزار نفر از مرز مهران بوده و از مجموع 2 میلیون و 200هزار زائر بیش از 60 درصد به کشور بازگشته‌اند.

جانشین ناجا یادآور شد: با وجود محدودیت زیرساخت‌های استان ایلام 100 هزار خودروی سواری در شهر مهران پارک شده در حالی‌که جمعیت شهر مهران تنها 15 هزار نفر است و حدود 2 میلیون زائر نیز در این ایام از این مرز تردد کرده اند.

سردار مومنی با بیان اینکه برای تسهیل در تردد محدویت‌هایی را اعمال کردیم، گفت: برای روان‌سازی تردد زائران بخصوص در مسیر ایلام به مهران با اعمال محدویت‌ها مشکلاتی برای مردم این مناطق ایجاد شد اما با تعامل و همکاری روند کار به‌خوبی پیش رفت.

وی افزود: در این میان پلیس پیشگیری از ماه‌ها قبل در صحنه حضور داشت و کنترل مدارک برای جلوگیری از ورود افراد فاقد روادید برای رعایت مقررات 2 کشور از نکات بارز اربعین 96 بود.

سردار مومنی با بیان اینکه سال آینده این مراسم نزدیک به فصل گرما است، گفت: به علت تقارن با گرمای هوا امکان راهپیمایی طولانی وجود ندارد و باید تدابیر لازم برای حرکت زائران با کمترین مشکل اندیشیده شود.

جانشین نیروی انتظامی کشور افزود: هیچ جای دنیا سابقه تردد بیش از 2 میلیون نفر در یک مقطع زمانی 10 روزه و بدون حادثه خاصی وجود ندارد و با وجود مشکلات و درگیری در پیرامون کشور باید قدر امنیت و این آرامش را با فرماندهی مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مختلف امنیتی دانست.

وی با تقدیر از عملکرد خبرنگاران در ایام اربعین 96 تاکید کرد: رسانه‌ها در انتقال لحظه ای رویدادها و اطلاع‌رسانی به مردم به بهترین شکل عمل کردند که شایسته تقدیر است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان