تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

موگرینی توافق هسته ای با ایران را نمونه ای از موفقیت های دیپلماسی دانست

مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا اجرای تام و تمام برجام از سوی تمامی طرف ها را مد نظر داشته و توافق هسته ای یک دستاورد مهم و کارآمد دیپلماسی چند جانبه بین المللی و اروپایی است.

رویداد۲۴-مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا اجرای تام و تمام برجام از سوی تمامی طرف ها را مد نظر داشته و توافق هسته ای یک دستاورد مهم و کارآمد دیپلماسی چند جانبه بین المللی و اروپایی است. فدریکا موگرینی روز جمعه در کنفرانس بین المللی امنیت و توسعه پایدار در سمرقند ازبکستان افزود: آسیای مرکزی راهی مهم بین اروپا و شرق دور است. مشارکت در ایجاد تغییرات فرصتی برای همکاری بین اروپا و آسیای مرکزی است و اروپا از عضویت کشورهای آسیای مرکزی در سازمان تجارت جهانی استقبال می کند.

موگرینی اظهار داشت: اروپا معتقد به همکاری های اقتصادی و مشارکت با کشورهای آسیای مرکزی است. اروپا با مشکل مهاجرت روبه روست و علاقه مند به گفت وگو و همکاری با کشورهای منطقه آسیای مرکزی در این رابطه است.
وی خاطر نشان کرد: توافق هسته ای با ایران نمونه ای از موفقیت های دیپلماسی است و همکاری برای ایجاد صلح در افغانستان و حمایت از مذاکرات بین الافغانی مورد حمایت اتحادیه اروپاست.
موگرینی تاکید کرد: مقابله با افراط گرایی و تروریسم از جنبه های دیگر مورد علاقه اتحادیه اروپا در همکاری با کشورهای منطقه آسیای مرکزی است. امنیت در منطقه از طریق گفتگو حاصل می شود.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان