تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

عملیاتی که تعبیر کابوس‌های نتانیاهو درباره دسترسی ایران به دریای مدیترانه شد + نقشه

نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین با پاکسازی مناطق جنوب غرب و غرب شهر البوکمال خود را به شرق شهر رساندند و در نهایت آن را بطور کامل پاکسازی کردند.

رویداد۲۴-نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین با پاکسازی مناطق جنوب غرب و غرب شهر البوکمال خود را به شرق شهر رساندند و در نهایت آن را بطور کامل پاکسازی کردند.  نیروهای جبهه مقاومت از سیزدهم آبان ماه (شنبه هفته جاری) عملیات منحصر به فردی را در جنوب استان دیرالزور (حومه شرقی ایستگاه نفتی پمپاژ دوم) آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین ۴۸ ساعته موفق شدند با دور زدن پایگاه های عناصر تروریستی داعش خود را به مناطق مرزی مشترک با عراق برسانند.

عملیات در این محور از شمال منطقه «البعاجات» شروع شد و با آزادسازی صحرای جنوبی، تروریست های داعش در بخش های وسیعی از مناطق مرزی مشترک با عراق (جنوب استان دیرالزور) محاصره شدند.

وعده بشار اسد برای بازگشایی مسیر تجاری بین سوریه و عراق در آینده نزدیک که حالا محقق شده است
در این عملیات نیروهای جبهه مقاومت ۱۵ کیلومتر در عمق پیشروی کردند و به میدان نفتی «عکاش»  رسیدند تا فاصله آنان با شهر البوکمال (آخرین پایگاه شهری داعش در سوریه) به ۳۰ کیلومتر کاهش پیدا کند.

حومه جنوبی میدان نفتی «عکاش» از صبح روز چهارشنبه به نقطه شروع مرحله دوم عملیات تبدیل شد و نیروهای جبهه مقاومت با پیشروی ۳۰ کیلومتری توانستند خود را به ورودی غربی شهر البوکمال برسانند.

عصر روز گذشته (چهارشنبه) با رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به دروازه های غربی شهر البوکمال، ارتباط با نیروهای عراقی در مرزهای مشترک (شهر القائم) برقرار شد و تروریست های داعش به طور کامل در شهر البوکمال محاصره شدند.

نیروهای جبهه مقاومت در ادامه این عملیات و پس از درگیری های سنگین با پاکسازی مناطق جنوب غرب و غرب شهر البوکمال خود را به شرق شهر رساندند؛ در نهایت با پاکسازی محله های  «الطوبیه، القوتوف، العیس و سکاریه» شهر البوکمال از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد.

در حال حاضر، درگیری های سنگین در حومه شمالی شهر البوکمال ادامه دارد و تروریست های داعش در تلاش هستند با ضد حملات سنگین، دوباره وارد شهر شوند؛ از سویی دیگر نیروهای جبهه مقاومت هم درصدد هستند مواضع خود را در شهر البوکمال تثبیت کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: گروه تروریستی داعش نیرو و تجهیزات زیادی را از شهرک صالحیه (حدفاصل شهر البوکمال و المیادین) به سوی شهر روانه کرده تا نیروهای جبهه مقاومت را عقب براند.

جنگنده های روسی هم به شدت در حال هدف قرار دادن مواضع و کاروان های نظامی داعش در حدفاصل شهر البوکمال و المیادین هستند؛ تروریست های داعش تلاش می کنند با استفاده از تاریکی شب خود را به نزدیکی شهر البوکمال برسانند.

تاکنون خسارت های سنگینی به عناصر تروریستی داعش در مناطق « الجلاء، سوسه، هجین و الصالحیه» ( حد فاصل شهر البوکمال و المیادین) وارد شده است؛ در جریان حملات جنگنده های روسی ۸۰ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیده اند و  چند کاروان نظامی منهدم شد.

خبرها حاکیست در جریان آزادسازی شهر البوکمال، دهها تن از تروریست های داعش با شکستن خطوط دفاعی به سوی بیابان های شمال و شمال شرق متواری شده اند؛ هدف بعدی نیروهای جبهه مقاومت پاکسازی روستاهای شمال شرق و شمال ( السوسه، شجله، سیال) برای تامین امنیت کامل شهر البوکمال است.

به گزارش مشرق، با آزادی شهر راهبردی البوکمال در جنوب  استان دیرالزور سوریه، ارتباط زمینی خط تهران - بغداد - دمشق - بیروت - مدیترانه برقرار شد و حالا معادلات در منطقه غرب آسیا و جهان به طور کامل تغییر می کند. بنیامین نتانیاهو و سران رژیم صهیونیستی که با همراهی کشورهای عربی و آمریکا طی این سالها برای تجزیه و مسدود شدن راه مقاومت به قدس هرچه داشتند به میدان آوردند، حالا با تکمیل کوریدور تهران - مدیترانه، خواب راحت به چشمانشان نخواهند دید.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان