تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
داوود سلیمانی در گفت‌وگو با رویداد ۲۴:

روحانی توضیح دهد آیا اراده‌ای برای تحقق وعده‌های انتخاباتی دارد

داوود سلیمانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای روحانی با شعارها و سخنانی که به‌واسطه آن‌ها رأی موردنیاز را کسب کرد، نه‌تنها در حد انتظار عمل نکرد بلکه خلاف آن نیز پیش رفت.
رویداد۲۴-داوود سلیمانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای روحانی با شعارها و سخنانی که به‌واسطه آن‌ها رأی موردنیاز را کسب کرد، نه‌تنها در حد انتظار عمل نکرد بلکه خلاف آن نیز پیش رفت.

داوود سلیمانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره چرخش احتمالی حسن روحانی به سمت اصولگرایان گفت: آقای روحانی با شعارها و سخنانی که به‌واسطه آن‌ها رأی موردنیاز را کسب کرد، نه‌تنها در حد انتظار عمل نکرد بلکه خلاف آن نیز پیش رفت. البته شرایط و مقتضیاتی که رئیس‌جمهور را در آن قرار دارد، قابل‌درک است.

وی در ادامه اضافه کرد: از محدودیت‌های آقای روحانی بی‌خبر نیستیم نمونه آن‌هم قصه وزارت علوم است، اما مردم و رأی‌دهندگان انتظار دارند که در برخی موارد این مسائل را با آنان در میان گذارده شود و دلایل ایجادشان مطرح شود زیرا برای تحقق مطالبات در ابتدا به عزم و اراده و در مرحله بعد عمل موردنیاز است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: آقای روحانی توضیح دهد که آیا عزم و اراده‌ای برای تحقق وعده‌های انتخاباتی خود دارد و درصورتی‌که چنین است کدام‌یک از موانع سبب شده تا او موفق نباشد. این شفاف‌سازی به‌طورقطع می‌تواند به یک انسجام جمعی بیانجامد و مردم با دولت به یک درک مشترکی برسند و دلیل کم‌کاری‌ها را به‌خوبی تشخیص دهند.

سلیمانی در این خصوص بیان کرد: آقای روحانی اصلاح‌طلب نیست، او در اردوگاه راست میانه‌رو قرار می‎گیرد، اما با رأی جمع کثیری از اصلاح‌طلبان و تائید سران آن رئیس‌جمهور شده است، بنابراین باید توجه داشته باشد که پایگاه رأی نباید آسیب ببیند. برخی معتقدند ازآنجاکه او به مقام ریاست جمهوری دست‌یافته و اکنون دوره‌ای هم هست که در آینده قصد مجدد کسب این مقام را ندارد بنابراین به سمت گرایش‌های راستی خود حرکت می‌کند و عدم توضیح او به این امر که یک چالش سیاسی به‌حساب می‌آید، یکی از نقاط ضعف اش محسوب می‌شود که باید به نحو درستی جبران شود.

وی در رابطه با در نظر گرفتن زمان برای آقای روحانی جهت عمل به وعده‌های خود توضیح داد: شکی در این نیست که باید برای رئیس‌جمهور زمان قائل شد ولی این تذکرات نق نیست بلکه یک خواست حقیقی محسوب می‌شود. بدین معنا رأی‌دهندگان خواهان بهبود وضعیت نسبت به دور اول هستند، البته نباید وجوه مثبت او را نفی کنیم، اما این رفتار مطابق با انتظار مردم نبود و همان‌طور که اشاره کردم باید توضیح داده شود و درصورتی‌که اعتقادی به توضیح ندارد هم باید آن را مطرح سازد.

این فعال سیاسی درباره راهکار پیش روی اصلاح‌طلبان در شرایط چرخش احتمالی روحانی و عقبگرد از وعده های انتخاباتی خود گفت: کاری که اصلاح‌طلبان باید انجام دهند حمایت و نقد است؛ زیرا با آقای روحانی عقد اخوت نبستیم و هر کاری که او انجام می‌دهد نباید مورد تائید قرار گیرد.
نظرات شما
پیشخوان