تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
"مربیان با تست‌های سلامت، مانع مصدومیت بازیکنان شوند"

برانکو: دوست ندارم ایران و کرواسی هم‌گروه شوند/ به من گفتند طاهری استعفا داده است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برگزاری اولین کنگره بین‌المللی فوتبال را برای مربیان فوتبال بسیار مثبت ارزیابی کرد.
رویداد۲۴- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برگزاری اولین کنگره بین‌المللی فوتبال را برای مربیان فوتبال بسیار مثبت ارزیابی کرد.

برانکو ایوانکوویچ در حاشیه اولین کنگره بین‌المللی فوتبال اظهار کرد: من بسیار سوپرایز شدم در چنین کنگره‌ای حضور دارم و چنین کنگره‌ای در ایران در حال برگزاری است. برای ما مربیان بسیار مهم است که از وضعیت سلامتی بازیکنان خود با خبر شویم. هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد که برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند در ارتقای سلامت بازیکنان و مربیان تاثیر زیادی دارد.

وی گفت‌: امروز با توجه به فشارهای زیادی که در بازیکنان فوتبال وجود دارد، تمام مربیان باید به این مساله واقف باشند که سلامت بازیکنان در انجام بازی‌های حرفه‌یی اهمیت زیادی دارد. ما در ورزش حرفه‌یی مسوولیت‌های زیادی داریم که باید بتوانیم هر چه‌ سریع‌تر با انجام تست‌های سلامت مانع افزایش مصدومیت در بازیکنان حرفه‌یی شویم.

برانکو ایوانکوویچ در حاشیه کنگره بین‌المللی فوتبال کلینیک در جمع خبرنگاران هم، اظهار کرد: به هراتیان تبریک می‌گویم که چنین کنگره‌ای را برگزار کرد. امروز پزشکی نقش مهمی در توسعه فوتبال دارد. با توجه به امکاناتی که در فوتبال وجود دارد ما می‌توانیم از مصدومیت‌ها پیشگیری کنیم. من به عنوان مربی اهمیت کار پزشکی را در فوتبال می‌دانم. رابطه تنگاتنگی بین کادر پزشکی و کادر فنی است. در فوتبال امروز فشارها زیاد است و به خاطر همین  کادر پزشکی اهمیت بیشتری از قبل دارد.

او افزود: ما شاهد حوادث زیادی در زمان تمرینات هستیم. به خاطر همین به فدراسیون فوتبال ایران تبریک می‌گویم که موفق شدند چنین دپارتمانی را تشکیل دهد. این دپارتمان به غیر از پیشگیری در درمان هم تاثیرگذار است. در باشگاه‌ها امکانات پزشکی بسیار محدود است و ایفمارک در این زمینه به باشگاه‌ها کمک می‌کند تا این کمبود را کمتر احساس کنند. این دپارتمان غیر از پیشگیری و درمان، اطلاعات خوبی را در اختیار مربیان و کادر پزشکی قرار می‌دهد تا خودشان را با علم روز دنیا هماهنگ کنند. این مرکز جزو بهترین‌ها در آسیا است و باید به چنین مرکزی افتخار کنیم.

برانکو درباره تیم‌ ‌ملی کرواسی، گفت‌: من به تیم کشورم که پیروزی پر گلی برابر یونان کسب کرد تبریک می‌گویم. آنها یک قدم بسیار بزرگ به سمت جام جهانی برداشتند. با این حال من نمی‌خواهم ایران و کرواسی در جام جهانی هم‌گروه شوند.

او در پاسخ به این سوال که اگر ایران و کرواسی در جام جهانی هم‌گروه شوند، چه نتیجه‌ای به دست می‌آید؟ اظهار کرد: من نمی‌خواهم این دو تیم با هم رقابت کنند.

سرمربی پرسپولیس درباره اخباری مبنی بر پیوستن دوباره سروش رفیعی به پرسپولیس، تصریح کرد: ما از جذب بازیکن محروم هستیم. ما اصلا نمی‌توانیم بازیکن جذب کنیم. اصلا نباید راجع‌ به هیچ بازیکنی صحبت کنیم.

برانکو در ادامه‌ درباره شرایط تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و دیدار دوستانه‌اش مقابل پاناما، خاطر نشان کرد: این‌ها تیم‌هایی از آمریکای جنوبی هستند و احتمال هم‌گروهی با ایران از تیمی در این حوزه وجود دارد. حتما لازم است که ایران با چنین تیم‌هایی بازی کند. نحوه بازی کردن تیم‌های آن منطقه متفاوت است. البته پیدا کردن تیم‌های قوی آسان نیست، چون تیم‌ها مسابقات مقدماتی جام جهانی داشتند و مشخص نبود که به این مسابقات راه پیدا می‌کنند یا نه.

او درباره تعداد کم بازی‌های بزرگ تیم‌ ‌ملی، تصریح کرد: مسلما بازی کردن با تیم‌های بزرگ خوب است تا بازیکنان بفهمند که در چه شرایطی قرار دارند به همین دلیل مهم است که تیم‌ ‌ملی با تیم‌های بزرگ دنیا بازی برگزار کند. کسب تجربه بدون بازی کردن به دست نمی‌آید.

سرمربی پرسپولیس درباره احتمال رفتن طاهری از این تیم، گفت‌: این طور که من می‌دانم طاهری در حال‌ حاضر به کربلا رفته است. البته افراد باشگاه به من گفتند که استعفا داده است.

برانکو در پایان و در پاسخ به این سوال که اگر طاهری از باشگاه پرسپولیس برود، او در این تیم می‌ماند؟ گفت‌: اگری وجود ندارد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان