تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

بررسی تغییر ساختار دولت در جلسه کمیسیون اجتماعی با لاریجانی/ احتمال تفکیک برخی وزارتخانه‌ها

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون با رییس مجلس درباره تفکیک برخی وزارتخانه‌ها و تغییر ساختار دولت خبر داد.

رویداد۲۴-یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون با رییس مجلس درباره تفکیک برخی وزارتخانه‌ها و تغییر ساختار دولت خبر داد.ناهید تاج‌الدین از برگزاری جلسه بعد از ظهر امروز اعضای کمیسیون اجتماعی با رییس مجلس شورای اسلامی به‌منظور بحث و بررسی درباره لزوم اعمال تغییرات ساختاری در دولت خبر داد و گفت: باتوجه به تصمیم‌گیری که پیش از این صورت گرفته بود، امروز به‌همراه اعضای کمیسیون اجتماعی با آقای لاریجانی رییس مجلس تشکیل جلسه دادیم.

وی با بیان این‌که بحث درباره اعمال تغییراتی در ساختار دولت و وزارتخانه‌ها موضوع اصلی این جلسه بود، خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی در ابتدای جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را در این رابطه بیان کرده و به‌طور کلی و بدون اشاره مستقیم به مصادیق بر لزوم اعمال این تغییرات تاکید کرد.

برگزاری سلسله‌جلسات کمیسیون اجتماعی برای اعمال تغییرات در ساختار دولت

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که رییس مجلس تاکید داشت که آن‌چه بیان می‌کند صرفاً نظرات شخصی وی در این رابطه است، ادامه داد: در نهایت قرار شد کمیسیون اجتماعی به‌عنوان کمیسیون اصلی در این مبحث، سلسله‌جلسات و بررسی‌های کارشناسی خود را با مسئولان دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار کند و در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم اصفهان در مجلس با اشاره به بررسی لایحه‌ای برای تفکیک ۳ وزارتخانه «صنعت، معدن و تجارت»، «ورزش و جوانان» و «مسکن و شهرسازی» که تصویب نهایی آن در نهایت برخلاف انتظار و خواست دولت تا پیش از تشکیل کابینه و معرفی وزرای جدید میسر نشد، خاطرنشان کرد: آن‌چه امروز مورد بحث قرار گرفت فراتر از لایحه تفکیک ۳ وزارتخانه است و درواقع برخی وزارتخانه‌هایی که در آن لایحه مطرح نبود، امروز مورد بحث هستند و در مقابل درخصوص بعضی از وزارتخانه‌هایی که در آن لایحه مطرح بود، چندان بحثی نشد.

احتمال اعمال تغییرات در ساختار وزارت نفت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وی خاطرنشان کرد: ازجمله وزارتخانه‌هایی که احتمالاً دستخوش تغییر خواهند شد، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نفت هستند که البته هیچ تصمیم قطعی اخذ نشده و این جلسه صرفاً به‌منظور طرح مباحث مقدماتی و کلی تشکیل شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اهمیت این بحث، لازم است جلسات متعددی در کمیسیون اجتماعی در این رابطه تشکیل شود و این مهم را از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم که در این راستا، قرار است آقای جمشید انصاری معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز در یکی از این جلسات حاضر شده و نظرات خود را در این رابطه با اعضای کمیسیون اجتماعی در میان بگذارد.

تاج‌الدین تاکید کرد: آغاز روند این بررسی‌ها از همین امروز کلید خورد و پس از اتمام جلسه حدوداً یک‌ساعته کمیسیون اجتماعی با آقای لاریجانی، اعضای کمیسیون جلسه را ادامه داده و درباره مسائل مقدماتی این مبحث کلان و حائز اهمیت بحث و تبادل‌نظر کردند.

ادامه بررسی موضوع تغییر ساختار دولت در جلسه فردای کمیسیون اجتماعی

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: همچنین قرار است در جلسه فردای کمیسیون اجتماعی نیز این موضوع را پیگیری کنیم و در مجموع به نظر می‌رسد هنوز تا دستیابی به نتیجه نهایی زمان بسیاری مانده و لازم است با دقت بیشتر این مسئله را پیگیری کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به پرسشی درباره نظرات رییس مجلس در این رابطه یادآور شد: آقای لاریجانی تا حد امکان در این جلسه از ورود به مصادیق خودداری کرده و صرفاً تاکید داشتند که باتوجه به شرایط و مشکلات کشور ضرورت اعمال این تغییرات و همراهی بیشتر با دولت احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: رییس مجلس در این جلسه تاکید داشت که آن‌چه مطرح کرده، صرفاً نظرات شخصی اوست و البته موارد و مصادیقی را نیز به‌عنوان پیشنهاد مطرح کرده و از کمیسیون اجتماعی خواستند که با بررسی کارشناسی این مسئله و دریافت نظرات کارشناسی از دولت و مرکز پژوهش‌ها نسبت به اعمال این تغییرات اقدام کنیم.

پیشنهاد رییس مجلس برای جداسازی بخش «رفاه» از وزارت کار

تاج‌الدین در پایان درباره برخی از موارد مورد اشاره رییس مجلس گفت: لاریجانی تاکید داشتند که به‌عنوان مثال تفکیک وزارت ورزش و جوانان چندان در اولویت قرار ندارد و با این حال گفتند که این وضعیت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متفاوت بوده و امکان جداسازی بخش «رفاه» از این وزارتخانه وجود دارد. همچنین درباره تفکیک وزارت صنعت و معدن نیز تاکید ویژه‌ای نداشتند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان