تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

هیچ استیضاحی به هیات‌رئیسه نرسیده است/ نباید اجازه دهیم که بودجه‌هایمان بر مبنای ارتباطات و قدرت بسته شود

یک عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهارداشت: «در صورتی که سازمان‌ها و نهادها برای دریافت بودجه لابی کنند، به اهداف برنامه نمی‌رسیم.»
رویداد۲۴-یک عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهارداشت: «در صورتی که سازمان‌ها و نهادها برای دریافت بودجه لابی کنند، به اهداف برنامه نمی‌رسیم.» 

غلامرضا کاتب عضو هیئت‌رئیسه مجلس؛ در خصوص استیضاح وزرای پیشنهادی کشور، کار و آموزش و پرورش گفت: «تاکنون هیچ استیضاحی به هیات‌رئیسه مجلس نرسیده است.»

وی درباره پیام استیضاح‌ها و سوال از وزرا تصریح کرد: «دولت باید بیشتر تعامل کند و انتظار نمایندگان این است که تعاملات وزرا با مجلس افزایش پیدا کند. نمایندگان پیگیر مطالبات مردم هستند و در موضوع موسسات مالی و اعتباری صرفا مطالبات مردم مطرح است. نمایندگان مطالبات مردم را به وزرا منعکس می کنند و وزرا باید نسبت به حل آن اقدام کنند.»

این عضو هیئت‌رئیسه با اشاره به لابی‌های بودجه‌ای، خاطرنشان کرد: «یکی از مزیت‌های بودجه‌ریزی عملیاتی این است که لابی‌ها و چانه‌زنی‌ها را کم می‌کند. زمانی که تخصیص بودجه در اختیار سازمان برنامه باشد و بر مبنای نتیجه و عملکرد بودجه اختصاص داده نشود، طبیعی است که خود به خود چانه‌زنی در تامین اعتبار، سقف اعتبار و تخصیص اعتبار به وجود می آید.»

کاتب یادآور شد: «یکی از راهکارهایی که می‌تواند لابی‌ها در بودجه را کاهش دهد، بودجه‌ریزی عملیاتی است.»

این نماینده مجلس به معایب لابی سازمان‌ها و نهادها برای تخصیص بودجه اشاره کرد و گفت: «در این شرایط به اهداف برنامه‌ها نمی‌رسیم و یکی از چالش‌های ما این است که بودجه‌هایمان بر مبنای اهداف برنامه نیست. اگر اهداف سالانه متناسب با اهداف برنامه نباشد تحقق برنامه‌هایمان کاهش می‌یابد و معمولا به زیر 25 درصد می‌رسد.»

وی در ادامه تاکید کرد: «به همین دلیل نباید اجازه دهیم که بودجه‌هایمان بر مبنای ارتباطات و قدرت و مدیریت بسته شود.»

منبع: اعتماد آنلاین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان