تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶
جوانفکر در گفت‌وگو با رویداد۲۴ دلایل بست‎نشینی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را تشریح کرد

خدا پایگاه اجتماعی ما است/ روشنگری‌های احمدی‌نژاد متوقف نمی‌شود

علی‌اکبرجوانفکر با طرح این ادعا که پایگاه اجتماعی یاران احمدی نژاد خداست و گفت: ما خواستار اجراي حق و عدالت و پايان يافتن رفتارهاي غيرقانوني هستيم و ازآنجاکه از پیگیری‌ها و شكايات خود راه به‌جایی نبرده‌ایم، به حرم حضرت عبدالعظيم الحسني پناه می‌بریم و از آن حضرت استمداد می‌طلبیم.
رویداد۲۴علی‌اکبرجوانفکر با طرح این ادعا که پایگاه اجتماعی یاران احمدی نژاد خداست و گفت: ما خواستار اجراي حق و عدالت و پايان يافتن رفتارهاي غيرقانوني هستيم و ازآنجاکه از پیگیری‌ها و شكايات خود راه به‌جایی نبرده‌ایم، به حرم حضرت عبدالعظيم الحسني پناه می‌بریم و از آن حضرت استمداد می‌طلبیم.

سومین جلسه دادگاه حمید بقایی، معاون اجرايي دولت دهم قرار بود امروز برگزار شود، اما او برخلاف دو جلسه قبل وکیل خود را به‌تنهایی به این جلسه فرستاد و خود به همراه علی‌اکبر جوانفکروحبیب الله جزء خراسانی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اقدام به «بست‌نشینی» کرد.

پرونده حميد بقايي در شعبه 1057 دادسراي کارکنان دولت در حال رسیدگی به اتهامات مالي با شکايت دادستاني تهران، ديوان محاسبات کشور و مجلس شوراي اسلامي است.

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای دولت که خود نیز از سوی دادگاه احضار شده بود و بر حاضر نشدنش در جلسه فوق تأکید داشت در قالب یادداشتی در رابطه با این «بست‌نشینی» نوشته بود: «مردم مظلوم پیوسته به جهت دادخواهی در مکان‌های خاص (اماکن مقدسه، مساجد، امامزاده‌ها و منازل علما و مجتهدین) بست می‌نشستند و تا حدودی هم منجر به رفع ظلم می‌شد و لذا این رسم پیوسته به کار گرفته می‌شده است. می‌گویند ناصرالدین‌شاه که از رواج بست‌نشینی بیم داشت خطاب به آیت‌الله ملاعلی کنی می‌نویسد: شما که رئیس علما هستید حکم بدهید به رفع بست‌نشینی و آن را مهمل گذارید. حاج ملاعلی در جواب او نوشته است: گمانم این است که دولت، باب عدالت را بازنماید تا جمیع ابواب بسته شود.

بست‌نشینی اغلب در ارتباط با عمل نشدن قانون انجام می‌شود. در ایران بااینکه ظاهراً مجموعه‌ای از قوانین وجود دارد ولی اغلب، کمتر موردی از آن‌ها به مورداجرا گذاشته می‌شود زیرا عمل ضایع کننده قدرت مانند حب و بغض، تحریکات مختلف، فساد و اعمال‌نفوذ دائماً در کار است و برای سنجش خوب و بدکارها، مصالح گوناگون را به‌جای قانون مدنظر قرار می‌دهند.»

علی‌اکبر جوانفکر صبح امروز در مسیر حرکت به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای بست نشینی در گفت‌وگوی کوتاهی با رویداد۲۴ به بیان توضیحاتی در این خصوص پرداخت:

امروز آقای بقایی در دادگاه به‌مانند دو جلسه قبل حضور پیدا نکرد و تنها وکیل او در جلسه دادگاه حاضر شد. آقای مشایی و شما هم در ظاهر مطرح کردید که در جلسه دادگاه حاضر نخواهید شد، دلیل آن چیست؟

 در اين مسئله ترديدي نيست كه دستگاه قضايي در يك پروژه سياسي تصميم گرفته است ما را قرباني كند. آن‌ها انصاف را از معادلات خود كنار گذاشته‌اند. ضمناً آقاي مشايي نه در مرحله دادگاه بلكه در مرحله بازپرسي هستند.

آقای شریف‌زاده در گفت‌وگویی مطرح کرده است که با ادامه روند احضار به دادگاه افشاگری‌های آقای احمدی‌نژاد مانند قضیه جاسوسی برای انگلیس ادامه خواهد یافت، همین‌طور است؟ چه نوع افشاگری‌های دیگری مطرح خواهد شد؟

 آنچه دكتر احمدی‌نژاد فرموده‌اند روشنگري و تبيين حقايق كتمان نگه‌داشته شده از نگاه مردم است. روند تبيين، آگاه‌سازی و روشنگری‎های افكار عمومي هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد.

شما در یادداشتی به قضیه بست‌نشینی اشاره کردید، این مسئله تا چه اندازه جدی است؟ با بست‌نشینی قرار است چه مسئله‌ای دنبال شود؟ وقتی صحبت از بست‌نشینی سیدجمال الدین اسدآبادی می‌شود باید به خاطر داشت که او از یک پشتوانه اجتماعی برخوردار بود، آیا آقای احمدی‌نژاد هم از چنین پشتوانه‌ای برخوردار است؟

 ما خواستار اجراي حق و عدالت و پايان يافتن رفتارهاي غيرقانوني هستيم و ازآنجاکه از پیگیری‌ها و شكايات خود راه به‌جایی نبرده‌ایم، به حرم حضرت عبدالعظيم الحسني پناه می‌بریم و از آن حضرت استمداد می‌طلبیم. أليس الله بكاف عبده. خدا ما را كفايت می‌کند و آن را برترين پايگاه اجتماعي می‌دانیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان