تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
غلامعلی رجایی، در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

خانواده‌، نگارش وصیت‌نامه جدید توسط آیت‌الله هاشمی را دیده‎اند

مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آخرین وصیت‌نامه‌آیت‌الله برای عمل آنژویی که انجام دادند را دیده‌ام دریک صفحه با خودکار بود پس‌ازآن خانواده باید اظهارنظر کنند. براین تصور هستم که در صورت وجود وصیت‌نامه‌ای باید در اختیار وصی ایشان یعنی مهندس هاشمی قرار گیرد و او تا به امروز مطرح نکرده که وصیت‌نامه‌ای از آیت‌الله دارد ولی بر اساس گفته‌های خانواده نگارش وصیت‌نامه جدید توسط آیت‌الله را مشاهده کردند.
رویداد۲۴ مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آخرین وصیت‌نامه‌آیت‌الله برای عمل آنژویی که انجام دادند را دیده‌ام دریک صفحه با خودکار بود پس‌ازآن خانواده باید اظهارنظر کنند. براین تصور هستم که در صورت وجود وصیت‌نامه‌ای باید در اختیار وصی ایشان یعنی مهندس هاشمی قرار گیرد و او تا به امروز مطرح نکرده که وصیت‌نامه‌ای از آیت‌الله دارد ولی بر اساس گفته‌های خانواده نگارش وصیت‌نامه جدید توسط آیت‌الله را مشاهده کردند.

غلامعلی رجایی، مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره احتمال چرخش حسن روحانی به سمت جناح راست در گفت‌وگو با رویداد۲۴ گفت: درصورتی‌که درصدد برآییم آقای روحانی را در دسته‌بندی سیاسی جای دهیم باید او را اصولگرا دانست، اما بخشی از مسیر را از طیف اصلاح‌طلب عبور کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: بر این تصور هستم که برخی از شعارهای رئیس‌جمهور بابت این بوده که سبد رأی اصلاح‌طلبان را از آن خود کند که این اتفاق هم‌روی داد. در مواضع حسن روحانی تغییری به وجود نیامده و سؤالی که مطرح می‌شود، این است که در مبحث حصر با توجه به اینکه شورای امنیت زیر نظر او فعالیت می‌کند حتی درصورتی‌که توانایی تغییر مصوبه آن را هم نداشته باشد ولی در حدی اطلاعاتی که دارم نه خود و نه افرادی که با او همکاری دارند حتی با خانواده‌های این افراد دیداری نداشته‌اند.

مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این رابطه اظهار داشت: البته چانه‌زنی‌هایی از زمان آقای هاشمی درباره رفع حصر صورت گرفته، اما درصورتی‌که آقای روحانی به حذف حصر اعتقادی داشته باشد حداقل می‌توانست احوال خانواده‌ها را جویا شود.

رجایی در این خصوص تأکید کرد: اخیراً هم مطرح‌شده که این افراد در حصر قرار ندارند که از صحبت‌های عجیب‌وغریب زمانه است زیرا درصورتی‌که حصر نیستند پس چرا شرایط حاکم بر آن‌ها را خانواده‌ها غیرقابل‌تحمل می‌دانند و حتی اعلام‌خطر کرده‌اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که آقای روحانی راه خود یعنی اصولگرایی با دوز اصلاح‌طلبی را می‌رود و تلاش کرده متناسب با آن تغییراتی ایجاد کند که بخشی از آن‌ها در اختیاراتش قرار ندارد.

مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص پروسه هاشمی زدایی در دانشگاه آزاد نیز بیان کرد: با وضعیتی که پس از ایشان دانشگاه آزاد پیدا کرد، یعنی تمام منتسبین به آیت‌الله را برکنار کردند نحوه اداره این دانشگاه به سمتی رفت که برخی احساس کردند باید آنجا را ترک کنند و این افراد کسانی بودند که حضورشان برای دانشگاه آزاد شاخص محسوب می‌شد.

رجایی یادآور شد: این اندیشه اشتباه همچنان وجود دارد که هاشمی پس از مرگ هم یک خطر محسوب می‌شود و اکنون برخی هنوز از بن‌بست هاشمی صحبت به میان می‌آورند درحالی‌که کلید او بود که بن‌بست احمدی‌نژاد را حل کرد و دولت اعتدال رابین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به وجود آورد و حتی مجلس را به سمت غالباً اصلاحات پیش برد.

وی درباره وصیت‌نامه‌آیت‌الله نیز اظهار داشت: آخرین وصیت‌نامه ایشان برای عمل آنژویی که انجام دادند را دیده‌ام دریک صفحه با خودکار بود پس‌ازآن خانواده باید اظهارنظر کنند. به راین تصور هستم که در صورت وجود وصیت‌نامه‌ای باید در اختیار وصی ایشان یعنی مهندس هاشمی قرار گیرد و او تا به امروز مطرح نکرده که وصیت‌نامه‌ای از آیت‌الله دارد ولی بر اساس گفته‌های خانواده نگارش وصیت‌نامه جدید توسط آیت‌الله را مشاهده کردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
مساله وصيت نامه مرحوم هاشمي مساله اي دروني و به خانواده ايشان مرتبط است اموال ايشان و نحوه تقسيم آن و... اينها در وصيت نامه هست و اگر توصيه سياسي هم داشته باشند به دردي از جامعه دوا نميكند كه به مساله مهم تبديل شود.
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان