تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶

ادارات و بانکهای مناطق زلزله زده از فردا فعالیت خود را از سرمی گیرند

هرمدیری که نتواند مشکلات حوزه کاری خود در قبال حادثه دیدگان را به درستی و به موقع انجام دهد، باید شب را در زیر چادر و کنار آسیب دیدگان سر کند تا مشکلات آنها را بهتر درک کند.

رویداد۲۴-هرمدیری که نتواند مشکلات حوزه کاری خود در قبال حادثه دیدگان را به درستی و به موقع انجام دهد، باید شب را در زیر چادر و کنار آسیب دیدگان سر کند تا مشکلات آنها را بهتر درک کند.استاندار کرمانشاه گفت: از فردا (شنبه 27 آبان) باید تمام کارکنان ادارات دولتی و بانکها در مناطق زلزله زده در محل کار خود حاضر باشند، در صورتی که ساختمان اداره ای تخریب شده باشد، ارائه خدمات در زیر چادر یا کانکس انجام شود.

هوشنگ بازوند عصر روز جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان ثلاث باباجانی افزود: مدیران باید روند عادی سازی زندگی مردم در مناطق آسیب دیده را تسریع ببخشند. هنرنمایی و خلاقیت مدیران در موقع بحران مشخص می شود.

وی گفت: هرمدیری که نتواند مشکلات حوزه کاری خود در قبال حادثه دیدگان را به درستی و به موقع انجام دهد، باید شب را در زیر چادر و کنار آسیب دیدگان سر کند تا مشکلات آنها را بهتر درک کند.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن برای اسکان موقت و دائم زلزله زدگان باید با مشارکت مردم اقدام کند تا روند بازسازی به سرعت آغاز شود.

وی اظهار کرد: مدیریت انقلابی و جهادی در بهره وری بالاست که همه مدیران باید در روند بازسازی از الگوی مدیریت جهادی بهره بگیرند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همه دستگاهها از آغاز بحران تاکنون با تمام توان به آسیب دیدگان خدمت رسانی کرده اند، افزود: از مردم عزیز ایران تشکر می کنم که در حمایت از آسیب دیدگان سنگ تمام گذاشتند.

بازوند در ادامه گفت: مردم اورامانات با استقبال از کاروانهای پشتیبانی و حمایت کنندگان از آسیب دیدگان، فرهنگ بالای خود را به نمایش گذاشتند که می تواند الگویی برای بقیه کشور باشد.

استاندار کرمانشاه همچنین افزود: به همه خسارت دیدگان 12 میلیون تسهیلات پرداخت می شود تا روند اسکان موقت را زودتر آغاز کنند.

وی گفت: باید نهایتا طی یک ماه، پرونده اسکان موقت حادثه دیدگان بسته و روند اسکان دائم آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: لاشه احشامی که زیر آوار مانده است باید تا غروب شنبه، از آوار خارج و دفن شوند تا سلامت روستاییان زلزله زده به خطر نیفتد.

وی گفت: آموزش و پرورش نیز باید هر چه سریعتر زمینه بازگشت دانش آموزان به مدارس را فراهم کند.

وی اضافه کرد: با توجه به بروز سرما، اهالی شهرستان ثلاث باباجانی نباید مشکل سوخت داشته باشند. هرچقدر که لازم است سوخت در اختیار آسیب دیدگان قرار گیرد، هزینه های آن را ستاد بحران تقبل می‌کند.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که تاکنون 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم در استان داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

نظرات شما
پیشخوان