تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶
ابراهیم نکو نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

مسکن مهر را نزدیک گسل ساختند/ احمدی‌نژاد و نیکزاد از مشکلات مسکن مهر با خبر بودند/ تخلفات احمدی نژاد را از طریق قانون پیگیری می‌کنم/ آسیب جدی در کمین مسکن مهر «پرند» است

با سخنانی که اغلب کارشناسان و مسئولان کشور در مورد مسکن مهر ابراز می‌کنند، باید پس از هر زلزله‌ای منتظر ویرانی‌هایی از جنس مسکن مهر باشیم. ابراهیم نکو، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی از احداث بیشتر پروژه‌های مسکن مهر در نزدیکی گسل خبر داد. به گفته نکو، خطر جدی، مسکن مهر پرند را تهدید می‌کند.
رویداد۲۴- ابراهیم نکو نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به سبک و سیاق عملکرد مسئولان در پروژه مسکن مهر گفت: در پروژه مسکن مهر رعایت اصول فنی واقعا محلی از اعراب نداشت. وی افزود: ما در آن زمان به عملکرد آقای احمدی نژاد و یارانش اعتراض داشتیم؛ اما در نهایت این طرح با زیرساخت‌های بسیار ظریف و غیر استاندارد به عنوان  یک معضل به مرحله اجرایی رسید. 

نکو ادامه داد: ظلمی که در مسکن مهر اتفاق افتاد، منجر به شکل‌گیری بحران در کشور شد که امروزه عوارضش در زلزله کرمانشاه لمس می‌شود. احساس من این است که دولت فعلی باید چاره اندیشی کند و برای این معضل یک راه حال مناسب پیدا کند. دولت کنونی نیز دست روی دست نگذارد و فقط نظاره‌گر نباشد.

این عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس نهم تصریح کرد: آقای احمدی نژاد با توجه به روحیه منحصر به فردی که داشت، سخن دیگران را قبول نمی‌کرد؛ البته کابینه ایشان هم نیز همان رویه را داشتند. 

وی افزود: متاسفانه با وجود اعتراضاتی که از سوی نماینده‌ها به او و پروژه مسکن مهر صورت می‌گرفت، ایشان نه تنها پذیرای این انتقادات نبود، بلکه اجرایی شدن این طرح را یک موفقیت کامل و بدون نقص تفسیر می‌کرد.

ابراهیم نکو  با طرح این موضوع که احمدی نژاد از مشکلات مسکن مهر خبر داشت گفت: ما از ایشان دعوت کردیم که به پرند بیایند. در همان سفر، آقای احمدی نژاد همراه با با وزیر مسکن، آقای نیکزاد، بود. بارها مشکلات طرح  مسکن مهر را به ایشان گوشزد کردیم. اما دولت تنها وظیفه خود را ساخت و ساز و احداث می‌دید و اصلا به توصیه‌های کارشناسی شده توجه نمی‌کرد. 

نکو افزود: فکر می کنم که دولت احمدی نژاد همین‌که توانسته بود تعدادی را خانه دار کند و به جای یک کارتن کوچک، کارتن بزرگتری را در اختیار آنها بگذارد، احساس رضایت داشت. 

ابراهیم نکو از فساد کلان در مسکن مهر خبر داد و ضمن تذکر به نمایندگان مجلس گفت: اکنون وقت آن رسیده که تحقیق گسترده‌ای در مورد مسکن مهر از سوی مجلس آغاز شود تا میزان تخلفات آشکار شود. 

وی تصریح کرد: به کرات دیده‌ایم که مبالغ کلانی از متقاضیان مسکن مهر در مراحل متعدد اخذ شده که این یک تخلف است.

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: کیفیت پایین مسکن مهر نشان از این دارد که در کاربرد مصالح ساختمانی نهایت جفا شده است. این یعنی یک فساد کلان. احساس من این است که اگر تحقیق و تفحصی در مسکن مهر صورت بگیرد فساد غیر قابل تصوری را باید کشف کرد. 

ابراهیم نکو ضمن هشدار به احتمال وقوع فاجعه در مسکن مهر پرند، از ساخت و ساز این پروژه‌ در نزدیکی گسل سخن گفت و ابراز داشت: مطمئن باشید که پروژه مسکن مهر پرند، با زلزله ای کمتر از زلزله کرمانشاه، نابود می‌شود و چیزی از آن باقی نمی‌ماند. مسکن مهر پرند به گسل نزدیک است. آسیب جدی در کمین این پروژه‌ها است.

نکو گفت: در آن موقع بسیاری از مسئولین این موضوع را باور نمی کردند؛ چراکه دولت در دست کسی بود که فقط حرف خودش را می‌گفت و به سخن دیگران توجهی نمی‌کرد. در جامعه نیز اینگونه وانمود می شد که بناها با مصالح مناسب احداث شده است.    

ابراهیم نکو در پایان ابراز داشت، خسارات ناشی از مسکن مهر که توسط دولت احمدی نژاد بر کشور عارض شده را از طریق قانون پیگیری می‌کند. هر چند که این مساله منجر به سلب تکلیف دولت روحانی نمی‌شود.

خاطر نشان می‌شود نعمت احمدی وکیل دادگستری نیز از پیگیری قانونی احمدی نژاد در مورد تخلفات مسکن مهر خبر داده بود. تا کنون دو تن از مسئولان کشور، از تمایل خود به پیگیری قانونی تخلفات مسکن مهر احمدی نژاد سخن به میان آورده‌اند.

منبع: اعتمادآنلاین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان