تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو کمیسیون صنایع مجلس: نظام مهندسی پول می‌گیرد و نظارت نمی‌کند/ آنها دو شغله هستند و وقتی برای نظارت ندارند

شهرداري ،مالک و سازمان نظام مهندسي در موضوع ایمن نبودن ساختمان‌ها مقصرند و همه تقصيرها به دولت برنمي گردد.

رویداد۲۴-شهرداري ،مالک و سازمان نظام مهندسي در موضوع ایمن نبودن ساختمان‌ها مقصرند و همه تقصيرها به دولت برنمي گردد.

محسن كوهكن عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در مورد عدم نظارت بر ساخت و ساز ساختمان ‌ها در کشورگفت: در گذشته هرکسی می‌خواست ساختمان بسازد نقشه می‌کشید، به شهرداري ها مراجعه مي   پروانه ساخت مي گرفت. بعدا آقايان آمدند سازمان نظام مهندسي را وارد اين پروسه كردند و آنها پول مي گيرند كه نظارت كنند اما اين اتفاق در عمل نمي افتد.

این نماینده اصول‌گرای مجلس در گفت‌وگو با ادامه داد: خود من در استان اصفهان يك ساختمان  ساختم و پول هم پرداخت كردم اما هيچ ناظري از طرف سازمان مهندسي براي نظارت در مرحله سفت كاري به ساختمان مراجعه نكرد و ساختمان كه تمام شد متوجه شديم كه لوله بخاري نداريم كانال كولر رد نمي شود و اشكالات فني زيادي به ساختمان وارد بود.

كوهكن خاطر نشان كرد:در جلسه راي اعتماد به وزير راه و شهرسازي برخي گفتند چون وزير با سازمان نظام مهندسي مخالف است پس به وي راي منفي بدهيد در صورتيكه من گفتم مخالفت وزير با اين موضوع حسن است چراكه آنها وظيفه شان را به خوبي انجام نمي دهند. پول مي گيرند و نظارت نمي‌كنند و بخشي از اينها حرام خواری مي كنند.

وي تاكيد كرد:عمدتا افرادي كه در نظام مهندسي مشغول هستند دوشغله هستند و وقتي براي نظارت بر ساختمان ها ندارند .

اين عضو كميسيون صنايع و معادن بيان كرد:وقتي نظارتي نباشد كارگر و بنايي كه بايد تحت نظارت فلان مهندس كارش را انجام دهد مطابق توانش كار را انجام مي دهد و ممكن است اين كار پراز اشكالات ایرادات فني باشد.

وي خاطرنشان كرد:البته خود ما هم مقصر هستيم وقتي مي بينيم مهندس ناظري براي نظارت بر ساختمان مراجعه نمي كند و ما نيز پول اين مراجعه را داديم بايد از آنها به دليل عدم مراجعه به دادگاه شكايت كنيم.

كوهكن در پایان خاطر نشان کرد:در واقع شهرداري ،مالك و سازمان نظام مهندسي در اين موضوع مقصرند و همه تقصيرها به دولت برنمي گردد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سیمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
آقای کوهکن چرا همیشه بدنبال پاک کردن صورت مسئله هستید.با سقوط هواپیما مقصرخلبان مرده است!؟تنها قشری که دارای اجازه کار در کارگاه های ساختمانی هستند مهندسان ناظر عضو نظام مهندسی هستند ولی مثل مرغ مسما در عزا و عروسی سر آنها بریده می شود!.مطابق قانون ساختمان می بایست توسط مجری ذیصلاح عضو سازمان ساخته شود و همچنین کارگران می بایست دارای پروانه مهارت فنی از وزارت کار باشند ولی در عمل ساختمان توسط بنا های تجربی و افاغنه بدون اجازه اقامت و اجازه کار ساخته می شود.شهرداری تمامی تخلفات را در ماده ۱۰۰ با گرفتن جریمه نقدی از حالت تخلف خارج می کند.مهندسان ناظر هم فقط باید گزارش تخلف را به شهرداری ارائه کنند واجازه تخریب بنای دارای تخلف فقط با دستور قاضی دادگستری ممکن می باشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان