تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶

زلزله زدگان نیاز فوری به وسایل گرمایشی نفت سوز دارند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه مناطق زلزله زده به وسایل گرمایشی نفت سوز نیاز دارند، گفت: به دلیل ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به این مناطق، نفتکش های حامل سوخت در مسیر 20 دقیقه، بیش از پنج ساعت معطل می شوند.

رویداد۲۴-مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه مناطق زلزله زده به وسایل گرمایشی نفت سوز نیاز دارند، گفت: به دلیل ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به این مناطق، نفتکش های حامل سوخت در مسیر 20 دقیقه، بیش از پنج ساعت معطل می شوند. «سیدمحمدرضا موسوی خواه» امروز (شنبه) درباره آخرین وضعیت تامین سوخت مناطق زلزله زده، بیان داشت: هوای مناطق زلزله زده در حال سرد شدن است و مردم آسیب دیده به شدت نیازمند وسایل گرمایشی نفت سوز هستند.
وی افزود: به دلیل اینکه پیش از این، مناطق زلزله زده، گازکشی شده بودند، اکنون ساکنان این مناطق دچار مشکل شده اند زیرا، بیشتر آنها در چادر و خارج از ساختمان زندگی می کنند و نمی توانند از گاز استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خاطر نشان کرد: اکنون نفت سفید به میزان کافی در حال تامین شده است، اما باید وسیله گرمایشی نفت سوز نیز تامین شود.
وی با بیان اینکه کارگروهی در وزارت نفت برای کمک رسانی به زلزله زدگان تشکیل شده است که اقدام به جمع آوری و ساماندهی کمک های مردمی از جمله وسایل گرمایشی می کند، گفت: برخی از شرکت های تولید کننده وسایل نفت سوز، برای ارسال بخاری و سایر وسایل نفت سوز اعلام آمادگی کرده اند.

** کمبودی در تامین سوخت وجود ندارد
موسوی خواه با بیان اینکه چهار پمپ بنزین آسیب دیده در زمان زلزله، اکنون به مدار فعالیت بازگشته اند، گفت: 2 جایگاه سی.ان.جی نیز در مدار قرار گرفته اند، تنها یک جایگاه سی.ان.جی به دلیل خسارت زیاد، هنوز فعال نشده است.
وی یادآور شد: اکنون هیچ مشکلی در تامین سوخت بنزین و گازوییل وجود ندارد و سوخت رسانی به پمپ بنزین ها و ماشین آلات امداد مانند بولدزرها نیز به خوبی در حال انجام است.

**توزیع 400 هزار لیتر سوخت هوایی برای هواپیماها و بالگردها
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: از زمان وقوع زلزله تاکنون 400 هزار لیتر سوخت هوایی برای هواپیماها و بالگردها تامین شده است.
موسوی خواه خاطر نشان کرد: مقدار قابل توجهی نیز سوخت هوایی در مناطق مختلف ذخیره کرده ایم تا در صورت نیاز بالگردهای امدادی با سرعت به آنها سوخت برسانیم.

**توزیع گسترده نفت سفید و گاز مایع
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: کمبودی در تامین نفت سفید برای مناطق زلزله زده وجود ندارد، در کرمانشاه و همدان حدود 30 میلیون لیتر نفت سفید ذخیره شده است.
وی افزود: از زمان وقوع زلزله نیز تاکنون 2.5 میلیون لیتر نفت سفید در مناطق روستایی زلزله زده توزیع شده است.
وی ادامه داد: همه روزه چندین نفتکش حامل نفت سفید عازم روستاهای زلزله زده می شود تا نیاز زلزله زدگان به سوخت را تامین کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین از تامین گاز مایع (ال.پی.جی) در مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار داشت: بیش از 6 هزار کپسول 11 کیلویی در مناطق زلزله زده توزیع شده است.
موسوی خواه اضافه کرد: همچنین 2 ایستگاه سیار پر کردن سیلندر در سرپل ذهاب و ثلات باباجانی مستقر شده که زلزله زدگان می توانند از طریق آنها اقدام به پر کردن پیک نیک و سیلندرهای گاز کنند.

**ترافیک شدید جاده ها، مانع خدمات رسانی به موقع
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: مشکل اصلی که ما برای خدمت رسانی و تامین سوخت زلزله زدگان داریم، وجود ترافیک شدید در مناطق زلزله زده است.
موسوی خواه افزود: شمار فراوانی از هموطنان از مناطق مختلف کشور برای امداد رسانی و کمک عازم مناطق زلزده شده اند که باعث ترافیک شدید در مسیرهای متنهی به مناطق زلزله زده شده است.
وی بیان داشت: به عنوان مثال، در مسیری که در حالت عادی در مدت 20 دقیقه پیموده می شود، نفتکش های حامل سوخت بیش از پنج ساعت معطل می شوند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: از هموطنان درخواست می شود که کمک های خود را از طریق ستاد بحران به زلزله زدگان برسانند تا مشکل ترافیک و سایر معضلات ایجاد نشود.
وی با درخواست از مردم برای بی توجهی به شایعاتی که در مناطق زلزله زده مطرح می شود، گفت: شماره تلفن 09627 برای انعکاس مشکلات مربوط به توزیع سوخت در مناطق زلزله و پیگیری مسایل فعال است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه گذشته (21 آبان) در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرد؛ در این حادثه 436 نفر از هموطنان کشته و 10 هزار و 179 نفر مصدوم شدند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان