تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶

توصیه شنیدنی یکتا ناصر در زمینه کمک ها به زلزله زدگان

یکتا ناصر درباره عدم اعتماد مردم در خصوص اینکه آیا کمک هایشان به دست مردم زلزله زده غرب کشور می رسد یا خیر، به آنان توصیه کرد که به مراکز رسمی اعتماد داشته باشند.

رویداد۲۴-یکتا ناصر درباره عدم اعتماد مردم در خصوص اینکه آیا کمک هایشان به دست مردم زلزله زده غرب کشور می رسد یا خیر، به آنان توصیه کرد که به مراکز رسمی اعتماد داشته باشند.این بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص مهمترین نیاز مردم مناطق زلزله کرمانشاه و توصیه‌اش به مردم گفت: متاسفانه در حال حاضر یک عدم اعتمادی برای کمک رسانی به دستگاه‌های دولتی در فضای مجازی ایجاد شده و توصیه‌های به مردم برای نحوه ارائه کمک‌ها می‌شود که به اعتقاد من ناچاریم این عدم اعتماد به بکدیگر را کنار بگذاریم چرا که اعتماد باعث می‌شود کارها با مدیریت واحد و بهتری انجام شود و این عدم اعتماد باعث بروز مشکلات جدی‌تری خواهد شد.

وی در خصوص حضور کاروان سینماگران ایران در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیان کرد: من فکر می‌کنم وقتی حوادث تلخ اینچنینی پیش می‌آید،غیر از مسایل ناگوار و حس رنج و غمی که برای همه ما هست و قطعا همه مردم ایران در آن شریک هستند.اما مساله مهم این است که احساس کنیم همه ما باید همدل و متحد و در کنار هم باشیم چرا که این اتفاق ممکن است برای هر کدام از ما پیش بیاید و ما باید یاد بگیریم که با هم مهربان باشیم اما بخش مهم این قضیه این است که آلام و دردهای مردم آسیب دیده را به سرعت فراموش نکنیم.

ناصر ادامه داد: البته منظور من این نیست که مردم باید همه کار و زندگی خودشان را بگذارند و بروند فقط به یک موضوع بپردازند، بلکه می‌توانند همین حس همدلی در مواقع بحرانی را در زمان‌های دیگر نیز در زندگی روزمره دخیل کنیم.

بازیگر فیلم «من سالوادور نیستم» افزود: موضوع که در سفر سینماگران به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مشهود بود؛ این بود که میزان کمک‌های مردمی و نهادی بسیار زیاد بود اما در بسیاری از موارد احساس عدم مدیریت به شدت حس می‌شد. به هرحال کشور ما کشوری زلزله خیز است و در چندین سال اخیر شاهد حوادث تلخ اینچنینی زیادی بوده‌ایم که باید به ما یاد بدهد همیشه آماده مقابله با بحران‌ها باشیم نه اینکه در موقع بحران دچار سردرگمی بشویم.

یکتا ناصر در ادامه تصریح کرد: زمانی که گروه سینماگران ایران به مناطق آسیب دیده رسید، چند روزی از زلزله گذشته بود و تقریبا ساماندهی انجام شده بود اما هدر دادن منابع انسانی و منابع مادی واقعا به چشم می‎‌خورد و واقعا جای افسوس دارد که ای کاش این همه کمک و لطف به طرز بهتری به دست مردم می‌رسید و اتفاقا در بسیاری موارد کار پیچیده‌ای هم نبود و تنها نیازمند یک فکر و مدیریت صحیح از قبل است.

بازیگر فیلم «فصل نرگس» ادامه داد: شاید الان وقت مناسبی برای گفتن از کاستی‌های مدیریتی نباشد اما وقتی می‌دانیم حادثه همیشه در کمین است باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و متاسفانه در این حادثه نیز سوء مدیریت مشهود بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون بیان داشت: در کنار سوء مدیریت واقعا باید به تلاش افرادیکه از طرف هلال احمر و یا حتی مراکز عمومی شخصی مشغول امدادرسانی بودند هم اشاره کرد که تلاش وصف ناشدنی داشتند و کار بسیار عظیمی را داشتند انجام می‌دانند و امیدوارم تمامی این تلاش‌ها باعث شود تا هرچه زودتر بازماندگان این حادثه تلخ هرچه زودتر به مسیر زندگی عادی برگردند.

یکتا ناصر همچنین در خصوص مهمترین نیاز مردم مناطق زلزله کرمانشاه و توصیه‌اش به مردم گفت: متاسفانه در حال حاضر یک عدم اعتمادی برای کمک رسانی به دستگاه‌های دولتی در فضای مجازی ایجاد شده و توصیه‌های به مردم برای نحوه ارائه کمک‌ها می‌شود که به اعتقاد من ناچاریم این عدم اعتماد به بکدیگر را کنار بگذاریم چرا که همین نبود عدم اعتماد باعث می‌شود کارها با مدیریت واحد و بهتری انجام شود و این عدم اعتماد باعث بروز مشکلات جدی‌تری خواهد شد./ روابط عمومی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان