تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶

بیش از 200 روستای زلزله‌زده تحت پوشش سپاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: گروه های مهندسی نیروی زمینی سپاه برای امداد رسانی به زلزله زدگان از مناطق شمال غرب اعزام شده اند و در منطقه مستقر هستند.
رویداد۲۴-فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: گروه های مهندسی نیروی زمینی سپاه برای امداد رسانی به زلزله زدگان از مناطق شمال غرب اعزام شده اند و در منطقه مستقر هستند.

سردار محمد پاکپور درباره آخرین اقدامات انجام شده نیروی زمینی سپاه در امداد رسانی به زلزله زدگان غرب کشور اظهار داشت: روزانه هزاران پرس غذا برای زلزله زدگان تهیه و بین عزیزان حادثه دیده توزیع می کنیم. در روستاها از نظر غذا مشکلی وجود ندارد. دولت، هلال احمر و ستاد بحران و سپاه همه در حال تلاش هستند تا کمک قابل تحسین مردم را به دست زلزله زدگان منطقه غرب کشور برسانند.

وی درباره ساز و کار توزیع چادرها افزود: براساس تعداد خانوار روستاها آمار گرفته و برهمین اساس چادرها تا روستاهای دورافتاده توزیع می شود.

سردار پاکپور با بیان اهمیت توجه به اسکان میان مدت و دراز مدت زلزله زدگان یادآور شد: با توجه به اینکه زمستان نزدیک است؛ باید برای اسکان میان مدت و سپس بلند مدت فکری اساسی شود. در حوزه امداد پزشکی ۶ بیمارستان صحرایی از سوی نیروی زمینی سپاه ایجاد شده است که هدف از آن کمک رسانی و خدمت رسانی هرچه بیشتر به حادثه دیدگان زلزله اخیر است. این بیمارستان در درمان مجروحان و مصدومان نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی تاکید کرد: ما گروه های مهندسی خود را برای تسریع پروسه آوار برداری از شمال غرب به منطقه اعزام کردیم و بیش از ۱۰۰۰ دستگاه تجهیزات مهندسی در منطقه برای آوار برداری و عملیات مهندسی مستقر هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان ابعاد سرعت عمل یگان های سپاه در امداد رسانی ضربتی به زلزله زدگان گفت: گروه های مهندسی نیروی زمینی سپاه پس از وقوع زلزله غرب کشور به سرعت وارد عمل شدند و مسیرها را باز کردند.

محدودیت بهداشتی مردم زلزله‌زده
دیروز مجاهد دلاوری از ارتش (مرتضی قبادی) در حین امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه به شهادت رسيد. روز گذشته همچنين یادگاری از هشت سال دفاع مقدس (شاقلی یوسفی) که با رژیم بعثی عراق جنگید و در حلبچه شیمیایی شد، به یاران شهیدش پیوست. پاسداران، ارتشیان و بسیجیان برای ایران اسلامی و مردمش جان می‌دهند تا آن‌ها در آرامش باشند. جان می‌دهند تا اسلام و ايران بماند. خود را به آب و آتش می‌زنند تا ملت ایران سربلند باشند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان