تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶
رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

نیروهای مازاد شهرداری را اخراج نمی‌کنیم/ به انتصابات نجفی نمره قبولی می‌دهم

فراهانی عضو شورای شهر معتقد است که راه‌کار نیروهای مازاد شهرداری اخراج و تعدیل آن‌ها نیست، بلکه می‌توان با ایجاد شرکت‌های پروژه محور، بسیاری از پروژه‌های که برون‌سپاری می‌شد را به همین نیروهای مازاد شهرداری سپرد.
رویداد۲۴فراهانی عضو شورای شهر معتقد است که راه‌کار نیروهای مازاد شهرداری اخراج و تعدیل آن‌ها نیست، بلکه می‌توان با ایجاد شرکت‌های پروژه محور، بسیاری از پروژه‌های که برون‌سپاری می‌شد را به همین نیروهای مازاد شهرداری سپرد.

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴، با اشاره به حضور برخی از مدیران جنجالی قالیباف در شهرداری و انتصابات اخیر نجفی، گفت: اداره شهرداری و انتصابات واقعاً کار سخت و پیچیده‌ای است که آقای نجفی با آن روبه‌رو است. به جهت آنکه انتخاب افراد برای یک سمت باید با تمهیدات خاصی صورت بگیرد. فردی که انتخاب می‌شد باید تحصیلات مرتبط، آشنایی لازم با مجموعه تحت مدیریت و سابقه و عملکرد مناسبی درگذشته داشته باشد. به همین علت نمی‌توان درد مدت‌زمان کوتاه تغییرات اساسی را درمجموعه شهرداری ایجاد کرد.

فراهانی ادامه داد: گرچه انتقاداتی را به برخی از انتصابات آقای شهردار دارم اما درمجموع به ایشان نمره قبولی می‌دهم و می‌دانیم که چه‌کار سختی در پیش روی آقای شهردار و همکارانشان برای انتخاب و بازسازی ساختاری دارند که 14 سال بر اساس یک مسیر مشخص حرکت کرده است. انتظار تغییر در مدت‌زمان دوماهه، برای چنین ساختاری طبیعتاً یک انتظار نابجا و منطبق بر واقعیتی نیست.

این عضو شورای شهر بابیان اینکه عملکرد ما نظارت بر شهرداری است، تصریح کرد: من از زمان ورودم به شورای شهر، هر موقع دیدم که مدیری ناشایست و بی‌مسئولیت و پرحاشیه در شهرداری فعالیت می‌کند، ابتدا به‌صورت خصوصی و بعد به‌صورت علنی تذکرات لازم را ارائه دادم.

مجید فراهانی با اشاره به برنامه شورا برای مواجه با نیروی مازاد در شهرداری، گفت: هنگامی‌که آقای الویری شهرداری را تحویل داد، کارمندان شهرداری 25 هزار نفر بودند و زمانی که ما شهرداری را از آقای قالیباف تحویل گرفتیم این آمار چیزی حدود 3 برابر افزایش پیداکرده است. درحالی‌که جمعیت تهران از آن زمان تاکنون 3 برابر نشده است و نهایتاً 20 درصد افزایش پیداکرده است.

فراهانی در ادامه افزود: با توجه به اینکه ما 18 هزار پست مصوب سازمانی در شهرداری داریم، نشان می‌دهد که اکنون در شهرداری برای هر صندلی بیش از 3 برابر نیرو وجود دارد. طبیعتاً راهکار اخراج این نیروها نیست و راه‌کار این است که به‌صورت علمی و سازمان‌دهی شده از این نیروها استفاده کرد. به‌طور مثال شاید اکنون نیاز نباشد که بسیاری از پروژه‌های شهرداری را برون‌سپاری کنیم، می‌توان با ایجاد شرکت‌های پروژه محور، این نیروهای مازاد را در آن قالب ساماندهی کرد و بخشی از پروژه‌های که برون‌سپاری می‌شود توسط همین نیروها انجام شود.

عضو شورای شهر بابیان اینکه این کار باعث کاهش هزینه و چابک شدن شهرداری تهران می‌شود، تصریح کرد: ما منتظر دریافت نظام جامع ساماندهی نیروها، از سوی شهرداری هستیم تا یک برنامه مدون و مشخص را تدوین کنیم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان