تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

تلاش می‌کنیم رضایت زلزله‌زدگان و رهبری را فراهم کنیم/ شاهد پاک شدن آخرین لکه‌های داعش در سوریه و عراق هستیم

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری یادآور شد: اینکه ما شاهد پاک شدن آخرین لکه‌های داعش در سوریه و عراق هستیم نشان‌دهنده قوت و عزت نظام و رهبری ماست.

رویداد۲۴-رئیس دفتر رئیس‌جمهوری یادآور شد: اینکه ما شاهد پاک شدن آخرین لکه‌های داعش در سوریه و عراق هستیم نشان‌دهنده قوت و عزت نظام و رهبری ماست.محمود واعظی در حاشیه مراسم ترحیم پدر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه مذاکرات سوچی را بسیار مهم و مقدمه گام‌های موثر در حل بحران سوریه خواند.

واعظی گفت:  سفر سوچی، بسیار مهم و نتیجه ۱۱ ماه مذاکرات نمایندگان سه کشور است که بسیار موفق بود و توانست آرامش را در سوریه به وجود آورد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری یادآور شد: مذاکرات آستانه به اجماع این عملیات میدانی ختم شد که سوریه  سامان یابد و مذاکرات سوچی بسیار با اهمیت بوده و مقدمه‌ای برای گام‌های موثر آینده است.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص انتظارات رهبر انقلاب اسلامی در کمک به زلزله‌‌زدگان گفت: از همان زمانی که این اتفاق افتاد شخص رئیس‌جمهور و دولت همه توان خود را در امدادرسانی به زلزله‌زدگان و خانواده‌هایی که عزیزانشان از دست دادند گذاشتند و تلاش کردند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به مطالب رهبر معظم انقلاب گفت: تلاش خود را در این زمینه افزایش خواهیم داد و تلاش می‌کنیم رضایت زلزله‌زدگان فراهم شود و رضایت رهبری نیز فراهم شود تا بتوانیم به وظیفه ملی و دینی خود عمل کنیم.

وی درباره پاکسازی آخرین مقر داعش در بوکمال گفت: کار بسیار بزرگی انجام شد با توجه به اینکه داعش مورد حمایت کشورهای بزرگ و مختلفی به ویژه برخی کشورهای عربی از جمله عربستان بود، این کشورها بنا داشتند در سوریه حکومت جدید و اسرائیل دوم تشکیل دهند و هدف اصلی آنان ایران شیعی بود.

واعظی تاکید کرد: بنابراین یک کار بزرگ انجام شد به ویژه آن که مدافعین حرم و عزیزان ما در سپاه انصافا کار عظیمی انجام دادند که نه فقط باعث حفظ حریم ایران و امنیت ایران شده باشد بلکه باعث شد منطقه امن شود.

وی با اشاره به حرف‌های سردار سلیمانی و قول او در خصوص سرنگونی داعش گفت: اینکه ما شاهد پاک شدن آخرین لکه‌های داعش در سوریه و عراق هستیم نشان‌دهنده قوت و عزت نظام و رهبری ماست. همه دولت به دنبال این هستند که بتوانند به کشورهای اسلامی که از ما کمک می‌خواهند کمک کنیم.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از ظرفیت وزرا و معاونان بازنشسته وزیران در شهرداری تهران و مجاز بودن دولت و شهرداری به این کار گفت: من باید در این زمینه مطلع شوم که آیا براساس قانون در گذشته هیات دولت اینها را هم‌تراز مقامات تصویب کرده یا نه.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان