تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

ردیاب پیشگیری از دیابت نوع 2

این روزها مدیریت و پیشگیری از دیابت در کانون توجه تکنیسین‌های ابزارهای پوشیدنی هوشمند قرار گرفته و تاکنون ردیاب‌ها و ابزارهای پوشیدنی زیادی در جهان طراحی و ساخته شده است.

رویداد۲۴-این روزها مدیریت و پیشگیری از دیابت در کانون توجه تکنیسین‌های ابزارهای پوشیدنی هوشمند قرار گرفته و تاکنون ردیاب‌ها و ابزارهای پوشیدنی زیادی در جهان طراحی و ساخته شده است.خدمات بهداشت ملی انگلستان بیش از 5 هزار ابزار پوشیدنی هوشمند را که روی دیابت متمرکز شده‌اند  آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده است که از بین این تعداد ردیاب ویژه دیابت، یک مدل آن بسیار کاراتر است و آزمایش‌های انجام شده روی بیش از 200 نفر در انگلستان و 600 نفر نیز در کویت موفقیت‌آمیز بوده است. این ابزار پوشیدنی ردیاب تناسب اندام است و Nujjer نام دارد. این ردیاب سبز رنگ که روی مچ دست کاربران بسته می‌شود با فشار دادن تنها یک دکمه کار خود را به صورت خودکار آغاز و بر فعالیت‌ها، الگوی خواب و تغذیه کاربری که در آستانه مبتلا به دیابت نوع دو است، نظارت می‌کند. البته این ردیاب دارای برنامه‌ای است که روی تلفن همراه هوشمند کاربر نصب می‌شود تا وی را از بازخوردهای فعالیت، میزان خواب و تغذیه خود آگاه کند. این ردیاب برای کاربر به مثابه یک مربی تغذیه و ورزش است و به او می‌گوید در طول روز چند بار و چه چیزهایی باید بخورد. از سوی دیگر غذاهایی را که کاربر هوس کرده بخورد ثبت می‌کند و اگر وی به مقابله با این طوفان برود و موفق شود، او را به ادامه راه تشویق می‌کند.

این دستگاه که بر اساس ماژول‌های آموزشی طراحی و ساخته شده، دارای برنامه 12 ماهه برای تغییر سبک زندگی برای داشتن زندگی بدون دیابت است. به عبارتی این ردیاب دیابت سبک زندگی افراد را تغییر می‌دهد، چرا که با تغییر روش زندگی، میزان خواب، ورزش و عادت تغذیه مناسب و سالم می‌توان از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری کرد و این دستگاه از ابتلای افرادی که در مرز مبتلا شدن به دیابت نوع 2 هستند، پیشگیری می‌کند. از این‌رو خدمات بهداشت ملی انگلستان روی این ردیاب متمرکز شده است و حتی با همکاری یک گروه آکادمی بالینی برنامه‌ای که روی تلفن همراه هوشمند کاربر نصب می‌شود را توسعه داده است تا کاراتر شود. این دستگاه با قیمت 199 پوند در بازار به فروش می‌رسد. 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان