تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶

تلاش عربستان برای جذب گردشگر

عربستان سعودی اعلام کرد سال 2018 برای اولین بار در تاریخ خود، روادید گردشگری صادر می‌کند.

رویداد۲۴-عربستان سعودی اعلام کرد سال 2018 برای اولین بار در تاریخ خود، روادید گردشگری صادر می‌کند.به طور معمول هیچ گردشگری مایل نیست عربستان سعودی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کند؛ اما به نظر می رسد دولت سعودی سخت در تلاش است تا گردشگران خارجی را برای سفر به این کشور ترغیب کند. در حال حاضر، عربستان سعودی سالانه میزبان میلیون ها زائر مسلمان از اقصی نقاط جهان است که برای انجام اعمال حج به مکه سفر می کنند. با این حال این کشور در تلاشی برای فاصله گرفتن از اقتصاد متکی به نفت خود قصد دارد گردشگران غیرمسلمان را نیز از سراسر جهان برای سفر به عربستان ترغیب کند.

شاهزاده «سلطان بن سلمان»، رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی عربستان سعودی، در این خصوص اظهار کرد: «هدف ما جذب گردشگرانی است که می خواهند به معنای واقعی کلمه سفر به این کشور را تجربه کنند .» به گفته وی قرار است عربستان سعودی اولین سری از روادید گردشگری را در سال 2018 صادر کند. پیش از این تنها برای کسانی که به قصد کار یا انجام حج به این کشور سفر می کردند، روادید صادر می شد و این اولین بار است که عربستان می خواهد روادید گردشگری صادر کند.

جذب گردشگر یکی از چشم اندازهای اصلی دولت سعودی برای کاهش وابستگی به نفت است. براساس این چشم انداز قرار است تا سال 2030 تعداد گردشگران خارجی به 30 میلیون نفر در سال و درآمدهای حاصل از گردشگری تا سال 2020 به 47 میلیارد دلار برسد. دولت سعودی برای رسیدن به این هدف ساخت چندین پروژه بلندپروازانه را آغاز کرده است که ایجاد پارک های موضوعی و گسترش امکانات گردشگری در سواحل دریای سرخ از جمله این پروژه ها هستند.

با وجود تلاش های عربستان برای جذب گردشگر، وضعیت بی ثبات امنیتی در این کشور بزرگترین چالش برای رویای سعودی هاست. اخیرا تهدیدات امنیتی در این کشور باعث شد وزارت خارجه آمریکا در خصوص سفر شهروندان این کشور به عربستان هشدار دهد.

 

 

 

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان