تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶

افزایش نگرانی‌ها از تولید تسلیحات به روش پرینت 3 بعدی

ویژگی‌های منحصر به فرد تسلیحاتی که به روش پرینت 3 بعدی تولید می‌شوند موجب نگرانی مقامات گمرک سوئد شده است.

رویداد۲۴-ویژگی‌های منحصر به فرد تسلیحاتی که به روش پرینت 3 بعدی تولید می‌شوند موجب نگرانی مقامات گمرک سوئد شده است. مقامات گمرک سوئد درباره رواج استفاده از تسلیحات تولید شده به روش پرینت ۳ بعدی ابراز نگرانی کرده‌اند. آن‌ها معتقدند ممکن است از این تسلیحات در حملات تروریستی استفاده شود. افزون بر این، از آنجایی که این تسلیحات از قطعات پلاستیکی تولید می‌شوند، کشف آن‌ها بسیار دشوار است و این مسئله موجب می‌شود دارندگان این تسلیحات بتوانند به سادگی از بازرسی‌های امنیتی عبور کنند.  تعداد اندکی از این نوع تسلیحات در سوئد کشف و ضبط شده اند.

یک مقام از گمرک سوئد در این‌ باره گفت: «از این تسلیحات در محیط‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد؛ مانند فرودگاه‌ها، ساختمان پارلمان و یا هر منطقه ممنوعه دیگری که به طور معمول از ورود افراد مسلح به آن‌ها جلوگیری می‌شود.» از آنجا که تسلیحات عادی از فلز ساخته شده اند، در بازرسی‌های امنیتی می‌توان آن‌ها را به سادگی شناسایی کرد. در مقابل، تسلیحات پرینت شده از قطعات پلاستیکی تشکیل می‌شوند که شاید هرگز شباهتی به اسلحه نداشته باشند. مرکز ملی تحقیقات جنایی سوئد این تسلیحات را مورد آزمایش قرار داده و اعلام کرده است این سلاح‌ها قابلیت کشتن افراد را دارند. در ماه‌های گذشته، پلیس مالمو تعدادی از تسلیحات تولید شده به روش پرینت ۳ بعدی را کشف کرده است.

پلیس مالمو اعلام کرده است یکی از تسلیحات کشف شده، با تپانچه رگباری «اشکورپیون» شباهت داشته، اما کالیبر آن ۲۲ میلیمتری بوده است. همچنین، علی‌رغم اینکه این سلاح‌ها می‌توانند کاملا کشنده باشند، در حال حاضر پرینت کردن تسلیحات در خانه غیرقانونی نیست.

 

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان