تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶

عمرالبشیر از پوتین خواست از سودان در برابر آمریکا محافظت کند

رئیس جمهور سودان از پوتین خواست از کشورش دربرابر آمریکا محافظت کند.

رویداد۲۴-رئیس جمهور سودان از پوتین خواست از کشورش دربرابر آمریکا محافظت کند.

عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی به نسل‌کشی و جنایت جنگی متهم شده در اولین دیدارش از روسیه به عنوان رئیس کشور سودان با تقدیر از کمپین نظامی روسیه در سوریه گفت که به دنبال روابط نظامی با روسیه است.

البشیر در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سوچی گفت: مدتهاست در آرزوی این دیدار بودم. از روسیه به دلیل مواضعش در عرصه‌های بین‌المللی از جمله موضعش در حفاظت از سودان تشکر می‌کنم. ما نیازمند حمایت و حفاظت در برابر اقدامات خصمانه آمریکا هستیم.

وی همچنین با ابراز خرسندی از دیدارش با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: ما به تازگی برنامه مدرنیزه کردن نیروهای مسلح سودان را آغاز کرده‌ایم و با وزیر دفاع به توافق رسیدیم که روسیه در این مهم مشارکت داشته باشد.

پوتی نیز گفت که کشورش مشتاق تقویت روابط اقتصادی از جمله در زمینه‌های کشاورزی و انرژی با سودان است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: نه تنها در زمینه هیدورکربن بلکه در زمینه انرژی خواهان روابط نزدیک‌تر هستیم. ما دورنمای زیادی برای همکاری در تمامی عرصه‌ها داریم.

دیدار البشیر از روسیه یک ماه پس از لغو تحریم‌های آمریکا بر سودان صورت گرفته است. دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور آمریکا نیز سودان را از فهرست کشورهای ممنوعیت مسافرتی آمریکا حذف کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان