تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶

سفیر ایران در ونزوئلا: آمریکایی ها و سعودی ها اکنون می خواهند لبنان را بی ثبات کنند

سفیر ایران در ونزوئلا گفت: آمریکایی ها و سعودی ها هم اکنون به دلیل شکست در سوریه متوجه لبنان شده و می خواهند این کشور را بی ثبات کنند.

رویداد۲۴-سفیر ایران در ونزوئلا گفت: آمریکایی ها و سعودی ها هم اکنون به دلیل شکست در سوریه متوجه لبنان شده و می خواهند این کشور را بی ثبات کنند. به نقل از اعلام سفارت ایران در کاراکاس، مصطفی اعلایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا در دیدار با خورخه آره آسا وزیر خارجه دولت بولیواری ونزوئلا گفت: آمریکا، اسراییل و عربستان با دخالت در سوریه به دنبال تجزیه این کشور بودند.

وی افزود، آنان در این راه از هر امکان و یا ظرفیتی مانند تسلیح عناصر مخالف دولت و تقویت و کمک به عناصر تروریستی - تکفیری داعش استفاده کردند.
سفیر ایران در ونزوئلا با تاکید بر این که ایجاد بی ثباتی سیاست ثابت سعودی ها در منطقه غرب آسیا به کمک اسراییل و آمریکا است ، خاطر نشان کرد: سعودی ها و آمریکایی ها در عراق نیز سیاست مشابهی را دنبال کرده و در پی تجزیه این کشور بودند و با وساطت اسراییلی ها، کردها را مستقیم و غیرمستقیم به برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق تشویق کردند تا این کشور تجزیه شود.
اعلایی تاکید کرد: سعودی ها امروز با وجود همه نوع کمک از این جهت که نتوانستند با سیاست های خود موجب تقویت داعش شده و سوریه و عراق را به سمت تجزیه سوق دهند، عصبانی هستند.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر عربستان با وجود بیش از دو سال بمباران شهرهای یمن و کشتن کودکان به همراه متحدان خود نتوانست در این کشور به اهداف خود برسد.
سفیر ایران در ونزوئلا ادامه داد: عربستان، اسراییل و امریکا در لبنان نیز در شکست حزب الله و حذف این نیروی ضد اسراییلی و بازدارنده مقابل صهیونیست ها و تروریست ها ناکام ماندند و هر چه ناکامی آنان بیشتر می شود، اقدامات نسبت به نیروهای مقاومت و ایران تهاجمی تر است.
اعلایی گفت: می گویند ایران در منطقه نفوذ دارد و این نفوذ باید از بین برود. باید گفت آری جمهوری اسلامی ایران در منطقه نفوذ دارد ولی این نفوذ در مسیر مبارزه بی امان با تروریست ها و دشمنان مردم سوریه و عراق و نه برای بمباران شهرهای آنان است.
وی افزود: ایران در اعمال این نوع نفوذ موفق بوده است و تروریست ها را شکست داده است و کسانی که داعش را ایجاد کرده و به جان مردم عراق و سوریه انداختند از جمله آمریکایی ها و سعودی ها مسلما در دل مردم منطقه جایی ندارند.
سفیر ایران در ونزوئلا اظهار داشت: آمریکایی ها و سعودی ها هم اکنون به دلیل شکست در سوریه متوجه لبنان شده و می خواهند این کشور را بی ثبات کنند. آنان می گویند حزب الله باید حذف شود و نخست وزیر قانونی لبنان را به ریاض دعوت کرده و او را مجبور به استعفا می کنند. این حرکت عربستان بسیار زشت بود و بیشتر علیه این کشور تمام شد تا به نفع آن.
وی همچنین خاطر نشان کرد: اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی در تضمین برنامه صلح در سوریه موفق بود و این سه کشور قصد دارند در دوران پسا داعش به تدوین برنامه صلح پایدار با مشارکت گروه های سوری و دولت سوریه کمک کرده و آن را از جهت نظامی تضمین کنند.
وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با تاکید اظهارات سفیر ایران در کاراکاس اطمینان داد که ونزوئلا از جمهوری اسلامی ایران و سایر دولت ها و نیروهای صلح طلب حمایت می کند.
خورخه آره آسا اظهار داشت: ونزوئلا سعی می کند در جهت کاهش تنش در منطقه خاورمیانه از طریق مختلف از جمله رایزنی با دولت ها اقدام کند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان