تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶
بطحایی مطرح کرد:

اصلاح ساز و کار صندوق ذخیره/تخلف در بانک سرمایه، سو استفاده از منابع بانک مرکزی بود نه از جیب معلمان

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سوءاستفاده از بانک سرمایه نیز عمدتا سوءاستفاده از منابع بانک مرکزی بوده، نه از جیب و سهام من و شمای معلم.
رویداد۲۴-وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سوءاستفاده از بانک سرمایه نیز عمدتا سوءاستفاده از منابع بانک مرکزی بوده، نه از جیب و سهام من و شمای معلم.

سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در حالی در مراسم افتتاحیه کنگره فوق العاده انجمن اسلامی معلمان ایران سخنرانی کرد که چند نفر از معلمان حاضر در جلسه پیش از خروج وی از این مراسم، برخی مطالبات خود را مطرح کردند.

بر این اساس یکی از معلمان خواستار تعیین تکلیف صندوق ذخیره فرهنگیان شد و برخی مشکلات در این حوزه را برشمرد. یکی دیگر از حضار نیز نسبت به "عدم اجرای حکم مربوط به ایثارگران فرهنگی" انتقاد کرد.

سید محمد بطحایی در واکنش به این انتقادات گفت: ساز و کارهای صندوق ذخیره را باید به نحوی اصلاح کنیم که امکان تکرار این اتفاقات به صفر برسد. ما این کار را آغاز کرده و سعی داریم ساز و کارهایی که منجر به بروز این مشکلات شده را تا پیش از پایان امسال اصلاح کنیم.

وی همچنین گفت: به صورت مستقیم به دنبال این هستیم که دو نفر از اعضای هیات امنا و یک نفر از بازرسان با رای مستقیم معلمان و اعضا انتخاب شوند و فراخوان داده‌ایم که این افراد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند و بنا داریم با طراحی یک سامانه، انتخابات الکترونیک برگزار کنیم. البته این کافی نیست و علاوه بر آن باید ساختارهای صندوق حفظ شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر اینکه همچنان منتظر تفحص مجلس برای روشن شدن ابعاد این پرونده هستیم، گفت: برخلاف آنچه گفته می‌شود، تمامی دارایی‌های این صندوق به یغما نرفته و در این شرایط نامساعد اقتصادی برخی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق تا حدود ۴ برابر رشد سرمایه و سهام داشته‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: سوءاستفاده از بانک سرمایه نیز عمدتا سوءاستفاده از منابع بانک مرکزی بوده، نه از جیب و سهام من و شمای معلم.

بطحایی ابراز امیدواری کرد که با جدیت دولت، مجلس و قوه قضاییه بخشی که از جیب معلمان رفته به سرعت بازگردانده شود.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به مطالبه دیگری درباره عدم اجرای حکم جانبازان فرهنگی گفت: سازمان برنامه و بودجه دنبال این است که اعتبارات لازم را برای اجرای آن بند از حکم که یک طبقه ارفاغی برای ایثارگران محسوب می‌شود، فراهم کند.

بطحایی در پایان تصریح کرد: میزان اعتبارات مربوط به ایثارگران ما در آموزش و پرورش چندین برابر دیگر دستگاه‌هاست و با این حساب سازمان برنامه و بودجه سعی دارد اعتبارات را برای تمامی دستگاه‌ها تامین کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان