تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶

فوت یک مرد ۶۵ ساله در مسیر کوهپیمایی/ نجات خانم جوان در ایستگاه ولنجک

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به دو حادثه در کوه‌‌های شمال‌تهران گفت: مردی ۶۵ ساله در مسیر کوهپیمایی جان خود را از دست داد.

رویداد۲۴-سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به دو حادثه در کوه‌‌های شمال‌تهران گفت: مردی ۶۵ ساله در مسیر کوهپیمایی جان خود را از دست داد.سید جلال ملکی با اشاره به دو حادثه در کوه‌های شمالی تهران گفت: اولین حادثه ساعت ۹:۵۰ دقیقه در پی تماس کوهنوردان با سامانه ۱۲۵ شهرداری تهران بد حال شدن و گرفتار شدن فردی به این سامانه گزارش داده می‌شود.

او ادامه داد: بلافاصله گروه نجات ویژه سازمان آتش‌نشانی که ایام تعطیلات پایان هفته در تمامی طول سال در کمپ خود در ایستگاه ۵ تله‌کابین توچال مستقر هستند به این حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: محل حادثه بین ایستگاه چشمه و ایستگاه شماره دو بود. در محل حادثه مردی ۶۵ ساله بیهوش نقش زمین بود و تعدادی از کوهنوردان مشغول امدادرسانی به این فرد بودند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان به سرعت خود را به این فرد رسانده، گفت: در بررسی‌های اولیه مشاهده می‌شود فرد مذکور هیچ‌یک از علایم حیاتی را ندارد اما به‌سرعت با استفاده از سیستم تله‌کابین این فرد را به ایستگاه یک منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند. آنجا نیز بعد از معاینات اولیه محرز می‌شود این فرد جان خود را از دست داده است.

او ادامه داد: احتمال دارد این فرد به‌دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داده باشد. البته علت مرگ توسط پزشکی قانونی مشخص خواهد شد.

ملکی درباره دومین حادثه کوهنوردی گفت: در پی تماسی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود خانم جوانی در مسیر کوه‌پیمایی درکه بد حال شده و نیاز به کمک دارد.

او با بیان اینکه آتش‌نشانان از ایستگاه شماره ۶۴ ولنجک به محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: در محل حادثه یک خانم جوان ۳۵ ساله دچار ضعف شده و با افت فشار مواجه شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان این فرد را به میدان درکه منتقل کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند.

ملکی تاکید کرد: با توجه به اینکه ایام زمستان کوهپیمایی جذابیت زیبایی دارد اما هموطنان بهتر است از سلامت جسمانی خود اطلاع کامل داشته باشند و به‌تنهایی برای کوهپیمایی نروند و ترجیحا در مسیرهای قابل دسترس رفت و آمد داشته باشند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان