تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶
رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

کسانی که احمدی‌نژاد را بر سرنوشت ملت حاکم کردند،باید پاسخگو باشند/دروغ‌گویی از خصوصیات فکری و اخلاقی او است اما حامیانش نمی‌پذیرفتند

رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: مشکل گروه احمدی‌نژاد درد ملت، کشور و انقلاب نیست.
رویداد۲۴رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: مشکل گروه احمدی‌نژاد درد ملت، کشور و انقلاب نیست.

کانال تلگرامی حامی محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم سه‌شنبه‌شب نامه‌ای از او به مقام معظم رهبری منتشر ساخت که در آن ضمن انتقاد از عملکرد قوای سه‌گانه مسائل اقتصادی را برجسته کرد.

احمدی‌نژاد در نامه خود آورده است:«به دلیل غفلت مسئولین و اثرگذاری برنامه‌های دشمنان، بحران‌های رکود بی‌سابقه اقتصادی، نقدینگی، بانکی، بیکاری، فقر و فاصله طبقاتی و تولید به وضعیت حادی رسیده و هرلحظه ممکن است کشور و مردم را با شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی و مدیریت مواجه سازد.

فشار سنگین و بی‌سابقه اقتصادی، تبلیغی و عاطفی در کنار فشارهای سیاسی، روحی و روانی، بسیاری از مردم و خانواده‌ها را در معرض آسیب‌های جدی و درهم‌شکستگی قرار داده و فضای آینده را در ذهن عموم مردم به‌خصوص جوانان عزیز تیره ساخته است.»

او در حالی از بیکاری، رشد نقدینگی، تورم، رکود اقتصادی، فقر، فاصله اقتصادی و ... ابراز گلایه می‌کند و به نارضایتی مردم در این زمینه اشاره دارد که بر اساس گزارشی از مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیکاری ازنظر شاخص مهم رشد اقتصادی بیشترین ثبات در دوره 76 تا 83 داشته و کمترین آن طی سال‌های 84 تا 91 دیده می‌شود. در دولت خاتمی متوسط رشد اقتصادی کشور برابر با 3.9 درصد که از عربستان سعودی و ترکیه به ترتیب با نرخ‌های رشد متوسط 2.85 و 3.51 درصد بالاتر و تنها از مصر با نرخ رشد متوسط 4.64 درصد پایین‌تر بوده است و کمترین رشد پایه پولی، نقدینگی و نرخ تورم مربوط به همین تعلق دارد.

حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ با توجه به حواشی این روزهای احمدی‌نژاد و اطرافیان او درباره هدف از نگارش نامه به مقام معظم رهبری، گفت: قضیه آقای احمدی‌نژاد و دوستان او بسیار پیچیده بوده، هست و خواهد بود. این مسئله از دوره اول ریاست جمهوری او مطرح شد و اصلا مشخص نیست که دارای چه هویت و ماهیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: دری به تخته خورد و احمدی‌نژاد از موقعیتی استفاده کرد و با حمایت برخی از افراد و جناح‌های سیاسی هشت سال سرنوشت کشور به او و مجموعه زیردستش سپرده شد. باگذشت چند سال از آن روزها بخشی از ماهیت مبهم این جریان و اطرافیان او برای همه در حال آشکار شدن است و البته به این معنا نیست که هنوز هم هویت واقعی آن‌ها مشخص‌شده باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این رابطه اظهار داشت: باید تمام پژوهشگران، محققان، سیاسیون و دیپلمات‌ها دولت نهم و دهم موردمطالعه و بررسی قرار گیرند تا ریشه و اساس این جریان مشخص شود، اما آنچه دراین‌باره پنهان نمانده این است که مشکل گروه مورداشاره درد ملت، کشور و انقلاب نیست. آنان دنبال مطلب و موضوعی هستند که هنوز حداقل برای ما مشخص نشده، شاید برای مقامات عالی نظام و مسئولان آشکار باشد ولی برای ما روشن نیست.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه اضافه کرد: بلایی که احمدی‌نژاد و اطرافیان او به سر ملت آوردند و همه‌چیز را به هم ریختند ماند آفتاب روشن است و دیگر نیازی به تبیین و تشریح نیست. هر روز که می‌گذرد ضایعات زمان ریاست جمهوری او بیش از گذشته مشخص می‌شود و این ملت تاوان‌های سنگینی را باید تا ده‌ها سال آینده بپردازد.

منتجب نیا درباره مخاطب احمدی‌نژاد توضیح داد: احمدی‌نژاد و مجموعه نزدیک به او مخاطب خاصی ندارند به دنبال هدفی هستند که مجهول باقی‌مانده، مسلماً درصدد نیستند تا ریاست جمهوری یا ریاست قوه‌ای را در آینده به دست آورند.

وی دراین‌باره که مسوولان قوه قضائیه در روزهای اخیر با تکرار سخنان روزهای مناظرات سال 88 درباره احمدی‌نژاد او را دروغ‌گو خطاب می‎کنند در حالی که خیلی ها در همان سال 88 به دلیل طرح این مسئله متهم و محکوم شدند گفت: این مسئله از خصوصیات فکری و اخلاقی او است و از زمان مدیریت بر استاندار و شهردار بر خیلی‌ها روشن‌شده بود، متأسفانه حامیان او نسبت به این مسائل بی‌توجه بودند و دست به تجاهل می‌زدند. سیاست بر این بود که موردحمایت قرار گیرد و باید در روزهای آینده منتظر آشکار شدن ویژگی‌های دیگری هم از او و اطرافیانش باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص جوابگو بودن حامیان او یادآور شد: قطعاً باید کسانی که او را بر سرنوشت ملت حاکم کردند، پاسخگو باشند و نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و به سلب مسئولیت بپردازند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان