تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶
سیروس دین‌محمدی:

صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی دور از دسترس نیست

پس از قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، تیم ملی کشورمان در سخت‌ترین گروه و در کنار تیم‌هایی چون پرتغال، اسپانیا و مراکش قرار گرفت. همگروهی با پرتغالی که قهرمان یورو 2016 شده و در ترکیب خود بازیکنی را دارد که 5 توپ طلایی را تصاحب کرده و یا قرار گرفتن در کنار اسپانیایی که قهرمانی در یورو 2008 و 2012 و جام جهانی 2010 در کارنامه خود دارد حکایت از آن دارد که کیروش و شاگردانش برای حضور در روسیه، کاری بس دشوار را پیش‌رو دارند.
رویداد۲۴- پس از قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، تیم ملی کشورمان در سخت‌ترین گروه و در کنار تیم‌هایی چون پرتغال، اسپانیا و مراکش قرار گرفت. همگروهی با پرتغالی که قهرمان یورو 2016 شده و در ترکیب خود بازیکنی را دارد که 5 توپ طلایی را تصاحب کرده و یا قرار گرفتن در کنار اسپانیایی که قهرمانی در یورو 2008 و 2012 و جام جهانی 2010 در کارنامه خود دارد حکایت از آن دارد که کیروش و شاگردانش برای حضور در روسیه، کاری بس دشوار را پیش‌رو دارند. در همین رابطه به سراغ سیروس دین‌محمدی، بازیکن سابق تیم ملی رفتیم تا نظر وی را راجع حضور تیم ملی در جام جهانی جویا شویم.


پیش از قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی، برخی صحبت از صعود تیم ملی به دور بعد را مطرح می‌کردند. به نظر شما حالا که در گروه مرگ قرار گرفتیم باز هم می‌توانیم نگاهی به صعود از گروه خود داشته باشیم؟
حتماً باید به صعود از گروه خود امیدوار باشیم زیرا بازیکنان تیم ملی ما از کیفیت بالایی برخوردارند و بسیاری از آن‌ها سابقه بازی در لیگ‌های مهم اروپایی را در کارنامه خود دارند. بسیاری از بازیکنان کنونی ما تجربه حضور در جام جهانی را داشتند و با این فضا کاملاً آشنا هستند. ما نباید مرتباً بگوییم در گروه مرگ قرار گرفتیم و شانسی برای نتیجه گرفتن نداریم چون همین صحبت‌ها باعث می‌شود روحیه کادرفنی و بازیکنان تیم تضعیف شود. از نظر من در حال حاضر تیم خوبی را داریم و با آن اقتداری که به جام جهانی رفتیم می‌توانیم به آینده تیم امیدوار باشیم. ملی پوشان ما اگر از شرایط ایده‌آل خود خارج نشوند می‌توانند با بازی‌های جذاب خود، به صعود از گروه هم فکر کنند.

سخت‌ترین بازی تیم ملی در گروه با چه تیمی است؟
مراکش سخت‌ترین بازی شاگردان کیروش در جام جهانی است. بسیاری از بازیکنان مراکش در اروپا بازی می‌کنند و در کل تیم خوب و منسجمی دارند. برخلاف اینکه همگان به پرتغال و اسپانیا فکر می‌کنند و نگران این دو بازی هستند من بازی با مراکش را سخت‌تر می‌دانم.

به نظر شما حضور کیروش بعد از جام جهانی می‌تواند برای فوتبال ما مثمرثمر باشد؟
کیروش خیلی خوب با فوتبال ما اخت شد و من معتقدم او بهترین فرد برای هدایت تیم ملی ایران است و فدراسیون باید تلاش کند تا همچنان این مرد پرتغالی را حفظ کند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان