تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶
باهنر در نشست خبری:

احمدی نژاد و اطرافیانش می‌خواهند دستگیرشان کنند / تعداد سکه‌هایی که احمدی نژاد داد در ارقام تخلف، رقمی نیست

دبیرکل جبهه پیروان خط امام گفت: باید برای اصلاح فضای کشور فضای نقد در دانشگاه‌ها را هم فراهم کرد.
رویداد۲۴-دبیرکل جبهه پیروان خط امام گفت: باید برای اصلاح فضای کشور فضای نقد در دانشگاه‌ها را هم فراهم کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری با اصحاب رسانه و تبریک روز دانشجو گفت: نقش دانشجویان در تحولات کشور به تلاش‌های این قشر در به ثمر رسیدن نهضت امام خمینی برمی‌گردد و نقش و اثرگذاری دانشجویان در صحنه‌های فرهنگی و سیاسی و استکبارستیزی و همچنین حضور در جبهه و پرخاشگری علیه سیاست‌های استکباری وجود نداشت، مگر با جمله مشهور امام که فرمودند سربازان من در گهواره‌ها هستند.

وی با اشاره به سیاست‌های آموزش عالی گفت: امروز ما از سیاست‌های مسئولان آموزش عالی راضی نیستیم و فضای شادابی، نشاط و نقدهای مشوقانه آن‌طور که باید در دانشگاه‌ها مدیریت نشده است و برخی دانشجویان به این نتیجه رسیدند که سرشان را پایین انداخته و اظهارنظر نکنند و فقط درس بخوانند. برخی هم که نمی‌توانند این فضا را تحمل کنند ممکن است به بخش امنیت ملی هدف‌گیری داشته باشند. بنابراین باید برای اصلاح فضای کشور فضای نقد در دانشگاه‌ها را هم فراهم کرد.

باهنر با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور گفت: با وجود نقدی که به مدیریت واحد وجود دارد اما در مجموع دولت، نیروهای مسلح و نهادهای امدادی سنگ‌تمام گذاشتند و فضای عمومی به وجود آمد که در کمتر از ۷۲ ساعت امداد و نجات اولیه انجام شد و تلاش مجدانه‌ای را از سوی مسئولان نشان می‌دهد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اقدام ترامپ در زمینه تعیین بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: ترامپ می‌خواست برگ برنده‌ای در برابر رؤسای جمهور قبلی آمریکا داشته باشد اما این حرکت در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از آن میخ‌هایی است که به تابوت این رژیم غاصب کوبیده شد و دیری نخواهد پایید که رژیمی به نام رژیم صهیونیستی در دنیا وجود نخواهد داشت و این حرکت وعده نابودی اسرائیل را سرعت می‌بخشد.

باهنر در زمینه بازنگری در ساختار جبهه مردمی اظهار داشت: حرکت جبهه مردمی در راستای وحدت اصولگرایان کار خوبی بود اما نقاط ضعفی هم داشته که باید حل شود و این جبهه نمی‌تواند خود یک حزب باشد و تنها می‌تواند نقش جمع‌کننده را ایفا کند و اصولگرایان را به وحدت برساند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: در جبهه مردمی تلاش شد تصمیم‌گیری‌ها از پایین به بالا انجام شود اما در مسیر راه جاهایی کار مهندسی شد و سبب شد در عمل با مشکل مواجه شود و البته احساس می‌شد موسسان این جبهه که افراد نهادی بودند باید این مساله را اصلاح می‌کردند و اکنون مشورت‌هایی با نخبگان صورت می‌گیرد که در ساختار آن تجدید شود.

وی درباره سازوکار احتمالی اصولگراها برای انتخابات پیش رو بیان کرد: هنوز اتفاق جدی‌ به وقوع نپیوسته و ما هم علاقه نداریم از اکنون این فضا کلید بخورد چراکه در کشور کارهای بر زمین مانده بسیاری وجود دارد که پاسخ گرفتن از این مطالبات خواسته مردم است و در فضای کنونی مطلوب نیست که به این موارد بپردازیم و مجلس ادامه دارد.

باهنر با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران گفت: همواره از گفت‌وگو استقبال می‌کنیم اما این گفت‌وگوها شرط دارد و اینکه طرف‌ها شأن خود را حفظ کرده و زیاده‌خواهی نکنند. اگر این مذاکرات وارد خط قرمزها شود، به نتیجه نمی‌رسد و ما از حضور مقامات اروپایی در تهران استقبال می‌کنیم، اما اگر قصد دخالت در امور ما را دارند باید بدانند که دوران دخالت کشوری در کشورهای دیگر گذشته است و امیدواریم این رفت‌وآمدها در جهت ارتقای روابط عالمانه و عادلانه موثر باشد.

وی در رابطه با ادعای احمدی‌نژادی‌ها مبنی بر اهدای پنج سکه که اسم باهنر هم بین آن افراد بود، گفت: نپرداختن به این بحث‌ها بهتر است. یک زمانی در کشور بحث حقوق نجومی مطرح شد و مقرر بود پیگیری شود و همه نهادهای نظارتی و تعدادی متعدد از این مورد را اعلام کردند اما نتیجه آن این بود که یک ظلم به سرمایه اجتماعی و اعتماد به مردم صورت گرفت و صدهزار نفر را متهم کردند در حالی که هزار نفر بیشتر دریافت‌کننده حقوق نجومی نبودند.

باهنر ادامه داد: در این مورد نیز فرض کنیم اهدای پنج سکه درست باشد ولی این تعداد در ارقام تخلف رقمی نیست و این اسامی‌ که اعلام می‌کنند مشخص است که با قصد و نیت چنین حرفی درباره آنها زده شده است و باید دید بحث آنها چیست. اگر دنبال شریک جرم هستند راه‌های بهتری برای این کار وجود دارد.

وی افزود: احمدی‌نژادی‌ها باید توضیح دهند اموالی که در اختیار داشتند را درست استفاده کردند یا می‌خواهند فرافکنی کنند؟ باید توضیح دهند درآمد نفتی‌ که در دولت‌های نهم و دهم داشته‌اند چگونه مصرف کرده‌اند. آیا درست و قانونی مصرف شده است؟

رئیس جبهه پیروان در پاسخ به سوال ایلنا درباره اینکه احمدی‌نژاد و اطرافیانش با اظهارنظرهایی در رابطه با قوه قضائیه و بست‌نشینی‌ها اقداماتی انجام می‌دهند و این در حالی است که برخی معتقدند که یک پای فتنه سال ۸۸ احمدی‌نژاد بوده اما شاهد برخورد دوگانه بین رئیس دولت اصلاحات و ایجاد ممنوعیت‌ها برای این طیف هستیم. آیا این خلاف امنیت ملی کشور نیست، گفت: بعضی از آقایان کار را به جایی می‌خواهند برسانند که مرتب فریاد می‌زنند محتسب بیا من را بگیر. اینها عموما مطالبه‌شان با نظام این است که اینها را بگیرد تا هزینه‌ای برای نظام بتراشند و اگر تحمل، حکمت و مماشاتی وجود دارد به‌هیچ‌وجه معنایش عدم اراده و توانایی نیست و اگر قرار است محاکمه شوند باید این حرکت یک حرکت عادلانه و به دور از هیجان باشد و متاسفانه احساس می‌شود آقایان دست به یکسری رفتارها می‌زنند که مطالبه‌شان این است ما را بگیرید که این روند مقرراتی دارد.

باهنر در پاسخ به اینکه بحثی مبنی بر تاسیس حزب جدیدی در اردوگاه اصولگرایی توسط لاریجانی مطرح شده آیا این بحث جدی است، گفت: مذاکراتی با بنده در این رابطه صورت نگرفته است اما من مانند گذشته معتقدم که برآیند مردمسالاری دینی در غیبت چند حزب چهارچوب‌دار نگران‌کننده است و ضرورت دارد برای حفظ جمهوریت و اسلامیت چند حزب چهارچوب‌دار داشته باشیم و این باید یک مطالبه عمومی باشد و البته این نیاز را در اصولگراها نمی‌دانم بلکه اصلاح‌طلبان هم باید در این حرکت پیش روند و اگر رهبران فتنه را کنار بگذاریم می‌توانیم در سطح بالا بین جریانات سیاسی بحث و همفکری و مذاکره برگزار کنیم و می‌تواند در حل مشکلات کشور موثر واقع شود.

وی درباره اینکه بخشی بیان می‌کنند به دلیل کاندیداتوری جهانگیری در سال ۱۴۰۰ اختیارات او کم شده است، گفت: خبری در این باره ندارم اما این را می‌دانم که اختیارات آقای جهانگیری کم شده البته نه در حکم بلکه در عمل که این مباحث تحلیل‌برانگیز شده است.

باهنر در زمینه گزارش ۱۰۰ روزه دولت اظهار داشت: این گزارش ۱۰۰ روزه با ۱۰۰ روز آخر دولت متفاوت نیست اما روند حرکت باید سریع باشد و مطالبات باید در آن متن باقی بماند و به حاشیه نرود. با وجود همه حرف‌ها احساس می‌کنیم که رونق اقتصادی و اشتغال همچنان مطالبه مردم است.

وی با بیان اینکه دولت دارد تلاش می‌کند، در رابطه با بحث ایجاد اشتغال گفت: متاسفانه با کمتر خانه‌ای مواجه هستیم که یک یا دو فارغ‌التحصیل بیکار نداشته باشد و آماری که داده‌اند به ذائقه مردم ننشست و تیم اقتصادی دولت باید تلاش بیشتری داشته باشد و اگر بخش مسکن و پروژه‌های عمرانی در کشور رونق پیدا کند صدها اشتغال در کشور ایجاد می‌شود.

باهنر تاکید کرد: دولت باید پروژه‌های عمرانی و نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند و همه آنها منفعت اقتصادی ندارند اما این موضوع دارای ضرر اجتماعی است.

رئیس جبهه پیروان در رابطه با حکم خاوری که امروز اعلام شد و اینکه آیا با توجه به روند پیگیری عزم جدی برای مبارزه با فساد وجود دارد، گفت: تا آنجا که اطلاع داریم تلاش‌های زیادی برای دستگیری و بازگرداندن خاوری شده است. اما پرونده اقتصادی دانه‌درشت در کشور زیاد است و رسانه‌ها و افکار عمومی دچار هیجانات در این زمینه می‌شوند اما قوه قضائیه نمی‌تواند براساس هیجانات کار را مورد پیگیری قرار دهد.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان