تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶

از این پرسپولیس لذت ببرید

محمد آیتی*
در این دو، سه سال اخیر و در اکثر مواقع که شاگردان برانکو برای رویارویی با حریفان صف آرایی کردند شاهد فوتبال هجومی همراه با نتیجه بودیم. پرسپولیسی که پس از زمان افشین قطبی رنگ قهرمانی را در لیگ برتر ندیده بود حالا در فکر دومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر است. شاید اگر پرسپولیس در بازی رفت مقابل الهلال آن هم زمانی که حریف عربستانی 10 نفره شد کمی دقت بیشتری را به خرج می‌داد امروز همگان می‌توانستند شاهد قهرمانی سرخپوشان پایتخت در جام باشگاه‌های آسیا باشند. عوامل زیادی در موفقیت سال‌های اخیر پرسپولیس دخیل بوده است اما جا دارد در اینجا به چند عامل اصلی که باعث شده پرسپولیس سرحال‌تر از همیشه ظاهر شود اشاره کنیم.

کلین شیت
بی‌تردید کلین شیت‌های متعدد پرسپولیس در دو سال اخیر یکی از پررنگ‌ترین دلایل موفقیت این تیم پرطرفدار بوده است. حضور بیرانوند جوان در درون دروازه و دفاع مستحکم پرسپولیس، کمترین امکان را به مهاجمان حریف برای باز کردن دروازه آن‌ها داده است و بی‌شک تیمی که گل نخورد یا کم گل بخورد از شانس بالایی برای کسب حداکثر امتیاز برخوردار است.

متکی نبودن تیم به بازیکن خاص
پرسپولیس برانکو نشان داده که برای موفقیت روی هیچ بازیکنی حسابی خاص نکرده است و اگر بازیکنی که حتی در بین دیگران برجسته باشد اما مسائل انضباطی را رعایت نکند به راحتی از ترکیب تیم خارج می‌شود بدون آنکه تیم لطمه ببیند. شاید روزی که رامین رضاییان از تیم کنار گذاشته شد یا سروش رفیعی برای ادامه فوتبال خود قطر را انتخاب کرد یا مهدی طارمی با محرومیت چهار ماهه روبرو شد نگرانی زیادی در بین هواداران تیم بوجود آمد اما گذر زمان ثابت کرد که این تیم بدون اسم‌ها هم یک تیم کامل و واقعی است.

ثبات برانکو روی نیمکت پرسپولیس
مدیران پرسپولیس از روز اول به برانکو ایمان داشتند و حتی در زمانی که تیم نتایج لازم را نمی‌گرفت به او اعتماد کردند و پای این اعتماد ایستادند. حالا که پرسپولیس تبدیل به یک قدرت شده بیش از همه مدیرانی خوشحال هستند که هیچ‌گاه اسیر احساسات و تصمیمات لحظه‌ای نشدند.

روحیه آرام و بدون حاشیه برانکو
همیشه تیم‌های بزرگ با حاشیه‌های زیادی روبرو هستند که این حاشیه‌ها می‌تواند گریبان باشگاه‌ها را بگیرد. از آنجایی که برانکو یک فرد آرام، بدون حاشیه، منطقی و مودب است توانست با برنامه این روحیه را به بازیکنان تیم تزریق کند تا امروز شاهد پرسپولیسی یک‌دست باشیم؛ تیمی که در هر سه خطوط عالی کار می‌کند و با کمترین اشتباه در حال جمع کردن امتیازات است.

*روزنامه نگار
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان