تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

کسر ٦١‌میلیارد تومان از دارایی‌های پرسپولیس!

حساب‌های پرسپولیس زیانده‌بودن باشگاه را به‌طور کامل در شرایطی به ‌صورت رسمی و کامل ثابت می‌‌کند که اسناد منتشرشده در رسانه‌ها چند ابهام بزرگ دیگر را برای مردم و رسانه‌ها به وجود آورده است. 
رویداد۲۴-حساب‌های پرسپولیس زیانده‌بودن باشگاه را به‌طور کامل در شرایطی به ‌صورت رسمی و کامل ثابت می‌‌کند که اسناد منتشرشده در رسانه‌ها چند ابهام بزرگ دیگر را برای مردم و رسانه‌ها به وجود آورده است. 

افشاگری درباره تراز منفی باشگاه پرسپولیس جنجال بسیار بزرگی را در محافل ورزشی به راه انداخته است.
 
جالب اینجاست که علی‌اکبر طاهری مدیرعامل و محمد ترکاشوند معاون اقتصادی سابق از مدیریت باشگاه کنار رفته‌اند و حالا سوالات بی‌جواب زیادی برای هواداران مانده است.
 
ترازنامه مالی پرسپولیس در ‌سال ١٣٨٤ نشان می‌دهد که سرمایه در گردش (دارایی جاری منهای بدهی در یک‌سال) این شرکت دولتی در این ‌سال منفی ٣‌میلیارد و ٦٠٦‌میلیون و ٣٠٠‌هزار تومان بوده است.
 
جالب‌تر اینجاست که بدانید طی سال‌های‌ سال اشتباهات مدیریتی باعث شده وضع تراز مالی بدتر و بدتر شود تا جایی که در‌ سال ١٣٩٥ آمار و ارقام اسناد منتشرشده در رسانه‌ها نشان می‌دهد سرمایه در گردش پرسپولیس در این ‌سال به منفی ١٣١‌میلیارد و ٩٥١‌میلیون و ٤٠٠‌هزار تومان رسیده است!

کسر ٦١‌میلیارد از دارایی‌های باشگاه پرسپولیس
بررسی گزارش مالی باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد این باشگاه طی سال‌های ٩٤ و ٩٥ مبلغ ٧٤‌میلیارد و ١٣١‌میلیون و ٤٠٠‌هزار تومان بدهی مالیاتی دارد. حساب‌های پرسپولیس زیانده‌بودن باشگاه را به‌طور کامل در شرایطی به ‌صورت رسمی و کامل ثابت می‌‌کند که اسناد منتشرشده در رسانه‌ها چند ابهام بزرگ دیگر را برای مردم و رسانه‌ها به وجود آورده است.
 
طبق این اسناد، دارایی‌های ثابت مشهود (املاک و دارایی‌های قابل مشاهده‌ای است که به صورت بلندمدت در اختیار آن مجموعه قرار می‌گیرد) در ‌سال ۹۴، ۶۱‌میلیارد و ۵۸۳‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان بوده که این مبلغ با کاهش بسیار چشمگیری در ‌سال ٩٥ به ٥٠٢‌میلیون و ٣٠٠‌هزار تومان رسیده است.
 
این‌که در فاصله یک‌سال مبلغ ٦١‌میلیارد و ٦٣‌میلیون و ١٠٠‌هزار تومان از دارایی‌های ثابت مشهود باشگاه به یکباره کسر می‌شود، نکته جالب و حایز اهمیت این سند است.

باز هم افزایش بدهی
حالا سوالاتی که همه منتشرشده، پاسخ آن از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس و حتی مقامات وزارت ورزش هستند این است که چرا باید مبلغی به این اندازه از دارایی‌های ثابت باشگاه کاسته شود؟ آیا مدیران وقت دست به فروش اموال و دارایی‌های باشگاها زده‌اند؟ اگر این اتفاق رخ داده، پس چرا بدهی‌های باشگاه را پرداخت نکرده‌اند و این پول دقیقا در کجا هزینه شده است؟ نکته جالب دیگر این است که وقتی به قسمت بدهی‌های انباشته می‌رسیم، متوجه می‌شویم کل بدهی‌های باشگاه پرسپولیس در ‌سال ۹۴، ۱۲۹‌میلیارد و ۱۴۰‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان بوده که این مبلغ در‌ سال ۹۵ به ۱۴۲‌میلیارد و ۷۲۹‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان رسیده است.

پول‌ها کجا هزینه شده است؟
به راستی باشگاهی که به یکباره و در فاصله یک‌سال ٦١‌میلیارد تومان از دارایی‌های ثابتش کسر می‌شود و چرا به جای این‌که شاهد کم‌شدن بدهی باشیم، شاهد افزایش مبلغ ١٣‌میلیارد و ٥٨٨‌میلیون و ٨٠٠‌هزار تومان هستیم. اگر از محل دارایی‌های ثابت باشگاه بدهی‌هایی که باید پرداخت شود، پرداخت نشده، این پول در کجا هزینه شده است؟

نظرات شما
پیشخوان