تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

نماینده مجلس: از سفر مقامات عوارض مضاعف دریافت کنید نه سفرهای عادی مردم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اگر قرار بر افزایش عوارض خروج از کشور است، باید این کار اول از همه از سفر مقامات و کارکنان دولت نه از سفرهای عادی مردم باشد.

رویداد۲۴-یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اگر قرار بر افزایش عوارض خروج از کشور است، باید این کار اول از همه از سفر مقامات و کارکنان دولت نه از سفرهای عادی مردم باشد.

علیرضا رحیمی در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود با تاکید بر اینکه با افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور در بودجه ۹۷ مخالف است، نوشت: در افزایش سه برابری و پلکانی عوارض خروج از کشور فشار بر مردم هموطنان نادیده گرفته شده و فقط افزایش درآمد دولت دیده شده است لذا پیشنهاد می‌کنم اگر قرار است افزایشی صورت گیرد اول از سفر مقامات و کارکنان دولت آغاز کرده و از این سفرها عوارض مضاعف دریافت کنید نه از سفرهای عادی مردم.

وی ادامه داد: متاسفانه رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از این افزایش عوارض غیرکارشناسی هم دفاع کرده و به دلیل اینکه آمار خروج گردشگران از آمار ورود گردشگر خیلی بیشتر است خواستار اعمال این افزایش بی‌مبنا شده است.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: این موضوع مثل آن است که چون برای حضور در جلسه تاخیر دارید عقربه ساعت‌تان را متوقف کنید. امروزه بیشتر کشورها با تجمیع عوارض سفرها در مبلغ بلیط به طور متمرکز افزایش عوارض را کنترل می‌کنند و وضعیت رقابتی شرکت‌های خطوط هوایی و فرودگاه‌ها اجازه افزایش جهشی عوارض را از دولت سلب کرده است.

رحیمی در پایان ابراز امیدواری کرد که نواقص و موارد غیر کارشناسی لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق بودجه و صحن مجلس شورای اسلامی ترمیم و جبران شود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان