تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

دیدار فرستاده فرانسه با شاهزادگان عربستانی بازداشت شده در ریاض

فرستاده ویژه رئیس جمهوری فرانسه و سفیر این کشور در ریاض هفته گذشته به ملاقات گروهی از شاهزادگان بازداشت شده در هتل ریتز کارلتون رفت،‌ این در حالی است که ولید بن طلال، شاهزاده عربستانی هر گونه توافق با بازرسان را رد کرده و خواستار محاکمه‌ای علنی شده است.

رویداد۲۴-فرستاده ویژه رئیس جمهوری فرانسه و سفیر این کشور در ریاض هفته گذشته به ملاقات گروهی از شاهزادگان بازداشت شده در هتل ریتز کارلتون رفت،‌ این در حالی است که ولید بن طلال، شاهزاده عربستانی هر گونه توافق با بازرسان را رد کرده و خواستار محاکمه‌ای علنی شده است.

برخی منابع عالی رتبه در پاریس به روزنامه مستقل رای الیوم اعلام کردند که فرستاده ویژه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به همراه سفیر این کشور در ریاض به ملاقات شاهزادگان بازداشت‌شده و التویجری، مدیر دفتر عبدالله بن عبد العزیز، پادشاه پیشین عربستان رفتند.

هدف فرستاده فرانسه دیدار با تک تک این شاهزادگان به صورت جداگانه‌ است اما محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تصمیم دارد که فرستاده و سفیر فرانسه در یک دیدار با حضور مسؤولان رسمی عربستان با شاهزادگان دیدار کنند.

طرف فرانسوی بر دیدار با ولید بن طلال و شاهزاده متعب بن عبدالله به صورت جداگانه پافشاری کرد اما عربستان نپذیرفت.

هنوز برخی شاهزادگان عربستانی نمی‌پذیرند در ازای چشم‌پوشی از بخشی از دارایی‌های خود آزاد شوند.

ولید بن طلال در راس این جریان مخالف است و بر برگزاری محاکمه‌ای علنی جهت تفهیم اتهام و حضور بازرگانان و شرکت‌های بین‌المللی به عنوان شاهد و شرح چگونگی افزایش ثروتش در بازارها و سرمایه‌گذاری‌های خارج از کشور بیش از بازارهای داخلی عربستان اصرار دارد.

با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت شاهزادگان عربستانی اکنون بن سلمان خود را درون مشکل بزرگ و جدی می‌بیند،‌ از یک طرف نمی‌تواند شاهزادگان بازداشت‌شده را به صورت علنی محاکمه کند و از سوی دیگر نمی‌تواند آنها را بدون اخذ بخشی از دارایی‌هایشان آزاد کند چون در این صورت آزادی آنها به معنای بی‌گناهی آنها است.

ولیعهد جوان عربستانی بیشتر از این هم نمی‌تواند این شاهزادگان را در بازداشت نگه دارد چرا که طولانی شدن دوره بازداشت آنها آشوبی در خاندان پادشاهی ایجاد خواهد کرد و این خاندان در حال حاضر هم با مشکلات بسیاری مواجه است و اگر بن سلمان این مشکل را با کمترین آسیب ممکن حل نکند توطئه‌هایی رخ خواهند داد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان