تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

تیلرسون: دستیابی به توافق با کره شمالی امکان پذیر است

یک مقام آمریکایی می‌گوید تیلرسون در جمع کارکنان وزارت خارجه این کشور نسبت به حل دیپلماتیک مسئله اتمی کره شمالی ابراز خوش‌بینی کرده و ضمنا بار دیگر خواهد گفت که واشنگتن مخالف نقش‌آفرینی «بشار اسد» در آینده سوریه است.

رویداد۲۴-یک مقام آمریکایی می‌گوید تیلرسون در جمع کارکنان وزارت خارجه این کشور نسبت به حل دیپلماتیک مسئله اتمی کره شمالی ابراز خوش‌بینی کرده و ضمنا بار دیگر خواهد گفت که واشنگتن مخالف نقش‌آفرینی «بشار اسد» در آینده سوریه است. «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا امروز در جمع کارکنان این وزارتخانه نسبت به حل و فصل دیپلماتیک مناقشه اتمی شبه جزیره کره ابراز خوش‌بینی خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی می‌گوید: «وزیر بسیار خوش‌بین است که بتوانیم از طریق مذاکره به خلع سلاح اتمی [کره شمالی] دست پیدا کنیم. ما در میانه مسیری هستیم و این مسیر ادامه دارد.»

تیلرسون همچنین در این نشست خواهد گفت که واشنگتن معتقد است که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نباید در آینده این کشور نقشی داشته باشد. به گفته خبرنگار بخش انگلیسی شبکه «صدای آمریکا»، وزیر خارجه آمریکا در این سخنرانی اسد را «دیو» توصیف خواهد کرد.

این در حالی است که نشریه «نیویورکر» امروز به نقل از منابع آگاه آمریکایی و اروپایی نوشت در حالی که مقامات آمریکایی در سخنرانی‌های عمومی خود از لزوم کناره‌گیری اسد صحبت می‌کنند، اما در عمل واقعیات میدانی در سوریه موجب عقب‌نشینی آن‌ها شده است.

بنا بر این گزارش، دولت آمریکا به این جمع‌بندی رسیده که اسد دستکم تا انتخابات بعدی سوریه که در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، می‌تواند در قدرت حضور داشته باشد.

منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان