تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

درخواست افزایش اختیارات پلیس درمبارزه با جرایم اقتصادی

جانشین فرمانده ناجا خواستارافزایش اختیارات پلیس در فرآیند مبارزه با جرایم اقتصادی شد.

رویداد۲۴-جانشین فرمانده ناجا خواستارافزایش اختیارات پلیس در فرآیند مبارزه با جرایم اقتصادی شد. سردار اسکندر مؤمنی، دیروز در نشست تخصصی مدیران و رؤسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور با اشاره به ارائه گزارش عملکرد این پلیس توسط سردار «مقیمی» رئیس پلیس آگاهی کشور اظهار داشت: شاخص‌ها بیانگر افزایش تلاش‌های پلیس در مبارزه با جرایم اقتصادی است و این مهم جای سپاس و قدردانی دارد.

وی افزود: یکی از ملاک‌های مشروعیت هر نظام اجرایی، کارآمدی است و سلامت اقتصادی از مهم‌ترین مؤلفه‌های کارآمدی هر نظام و دولت است، چرا که مردم به سلامت اقتصادی حساس هستند.
جانشین فرمانده ناجا خطاب به مدیران و رؤسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی، بیان کرد: شما نقش مؤثری در مبارزه با جرایم اقتصادی و توسعه سلامت اقتصادی دارید، باید در جریان این مبارزه هوشیار، دقیق و پیگیر بود.
وی  با اشاره به نقش اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با جرایم اقتصادی اظهارداشت: بین وقوع، پیشگیری و کشف جرم رابطه وجود دارد، در پیگیری‌ها نباید فقط به یک موضوع معطوف شویم و در هنگام پی جویی‌ها باید اقدامات پیش  گیرانه و پیش دستانه را مورد توجه قرار داد.؛اشراف کامل، نظارت و اقدامات پیشگیرانه اصل مهم و غیرقابل انکار در مبارزه با جرایم اقتصادی است، در عین حال وجود قوانین شفاف و روشن نیز در این فرآیند مبارزه، مؤثر است به‌طوری که قوانین نباید در کوتاه مدت دستخوش تغییر شود.
سردار مؤمنی، خاطرنشان کرد: باید در روند پیگیری پرونده‌ها، منافذ، روزنه‌ها، رانت اطلاعاتی و زمینه‌سازی سودهای بالا، اختلاس و... احصا و به مراجع تصمیم ساز ارجاع شود.
مؤمنی خطاب به مدیران ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی کشور گفت: باید به قوانین حقوقی و اقتصادی آشنا باشید، چرا که تسلط به این موارد در تداوم موفقیت‌های پلیس نقش آفرین است در عین حال لازم است اختیارات پلیسی در فرآیند مبارزه با جرایم اقتصادی افزایش یابد. قطعاً افزایش این اختیارات به کاهش جرایم، اصلاح فرآیندها و... منتج می‌شود.
وی تأکید کرد: شاخص‌ها بیانگر حرکت ناجا در مسیر رشد و پیشرفت است؛ در یک نگاه کلی باید گفت میزان کشفیات پلیس در حوزه‌های مختلف اعم از مواد مخدر، قاچاق و... در حال افزایش است پس باید تلاش هایمان را مضاعف کنیم تا این روند، شتاب بیشتری بگیرد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان