تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

همکاری ارگان‌های دریایی برای تحقق توسعه پایدار در سواحل و دریاها ضروری است

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: همبستگی و همکاری ارگان‌های دریایی اعم از خصوصی و دولتی برای تحقق توسعه پایدار در سواحل و دریاها امری ضروری است.

رویداد۲۴-معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: همبستگی و همکاری ارگان‌های دریایی اعم از خصوصی و دولتی برای تحقق توسعه پایدار در سواحل و دریاها امری ضروری است.پروین فرشچی امروز در پنل تخصصی توسعه پایدار صنایع دریایی در نوزدهمین همایش بین‌المللی صنایع دریایی در کیش ضمن اشاره به ظرفیت‌های قانونی موجود در حوزه دریا، گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها نحوه اجرای قوانین برای رسیدن به هدف‌های از پیش تعیین شده در سواحل و دریاها بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: به طور نمونه ایران در بسیاری از کنوانسیون‌های منطقه‌ای و بین‌المللی عضو می‌شود ولی پس از عضویت به نحو مقتضی از ظرفیت ایجاد شده در راستای بهره‌برداری پایدار از منابع زیستی و رشد همه جانبه کشور بهره گرفته نمی‌شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر ضرورت توجه به اصل حفاظت از محیط زیست در تمامی پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی کشور اظهار داشت: شرط تحقق توسعه پایدار در سواحل و دریاها توجه ویژه به سازمان حفاظت محیط زیست، جایگاه و وظایف حاکمیتی آن در کنار توجه به سایر سازمان‌های دولتی بهره‌بردار است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان