تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

کشور را نمی‌توان ملوک الطوایفی اداره کرد

نماینده مردم تهران گفت:‌ یک جریان فکری و درون نظام که اعتقادی به رای مردم ندارد می گویند مردم چه کاره هستند و امام (ره) در رودربایستی قرار گرفته است که گفته میزان رای ملت است.

رویداد۲۴-نماینده مردم تهران گفت:‌ یک جریان فکری و درون نظام که اعتقادی به رای مردم ندارد می گویند مردم چه کاره هستند و امام (ره) در رودربایستی قرار گرفته است که گفته میزان رای ملت است.حجت‌الاسلام احمد مازنی در جمع دانشجویان دانشگاه صعنتی امیر کبیر به مناسبت روز  دانشجو گفت: حاکمیت حتی در لباس نبوت برای مدیریت و راهنمایی به بیعت و مشورت مردم نیاز دارد. خداوند به مردم این حق را داده است که خودشان رهبر را انتخاب کنند.

نماینده مردم تهران بر لزوم نظارت مردم بر رفتار حاکمیت گفت: یکی از دغدغه ما این است که مردم می گویند ما رای دادیم حالا وظیف شماست. من می‌گویم دنبال کردن مطالبات وظیفه اصلی مردم بعداز رای دادن است.

وی با بیان این که در قانون اساسی در فصل ششم چندین اصل برای قوه‌مقننه وجود دارد گفت: قانون اساسی وظایف مجلس را مشخص کرده و نمایندگان باید از آن تبعیت کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه گری مردم از لیست امید گفت: گاهی گفته می‌شود سال به سال دریغ از پارسال اما وقتی نگاه می‌کنم این طور نیست. مثلا مجلس پنجم از مجلس چهارم بهتر بود. یک جریان فکری و درون نظام که اعتقادی به رای مردم ندارد می گویند مردم چه کاره هستند امام در رودربایستی قرار گرفته است که گفته میزان رای ملت است. خیر چنین نیست چراکه تمام ارکان حاکمیت به رای مردم است.

وی افزود: ممکن است کسی باشد که اعتقادی به آرای عمومی نداشته باشد اما نظر همه نیست. اقلیت‌های دینی حق شهروندی دارند و ممکن است کسی دینش با دین ما یکی نباشد او هم باید نظر دهد و همه باید در جایگاهی که هستند، پاسخ دهند.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: ما هم در قرآن داریم و هم در دین که باید به عهد خود عمل کنیم. این امر مهم‌ترین معروف این است. اگر کسی نظر مردم را نخواهد سنگ رو ی سنگ بند نخواهد شد. کشور را نمی‌توان ملوک الطوایفی اداره کرد.

نماینده مردم تهران درباره علت حمایت از روحانی در انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان از سال ۸۸ به این نتیجه رسیدند که باید با هم گفت و گو کنند و اگر بر موضع خود بایستیم کاری از پیش نمی‌رود. بر اساس همین تفکر بود که جوانان آقای روحانی اصولگرا را به آقای عارف در سال ۹۲ ترجیح دادند. من معتقدم اگر این مسیر را ادامه ندهیم به ۱۲ سال قبل بر می‌گردیم و این حرف‌ها بوی سال ۸۴ را می دهد.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه سیاست ما این است که از آقای روحانی حمایت کنیم تا به ۸ سال احمدی نژاد بازنگردیم، گفت:‌ تفاوت مجلس نهم و دهم این است که در آن مجلس مرگ بر مطهری  می‌گفتند اما امروز مرگ بر نمی شنوید. امروز از مجلس دهم صدای گفت‌وگو می‌آید.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان