تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

کلیات طرح اصلاح بودجه برای کمک به مناطق زلزله زده تصویب شد

نمایندگان مجلس با کلیات طرحی به‌منظور اصلاح بودجه برای کمک به زلزله‌زدگان موافقت کردند.

رویداد۲۴-نمایندگان مجلس با کلیات طرحی به‌منظور اصلاح بودجه برای کمک به زلزله‌زدگان موافقت کردند.نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس که به‌منظور بررسی طرح یک فوریتی اصلاح بند ه تبصره ۱ و الحاق یک بند به تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۶ تشکیل شد، این طرح را به تصویب رساندند.

بر این اساس نمایندگان با ۱۷۲ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با آن موافقت کردند.

علی لاریجانی پیش از تصویب کلیات این طرح اعلام کرد: اینکه برای کمک به زلزله‌زدگان از یارانه اقشار دیگر گرفته شود، موضوعی است که با برنامه ششم مغایرت دارد اما در حال حاضر بحث ما کلیات این طرح است و پس از تصویب کلیات می توانیم اشکالات را رفع کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: موارد پیش‌بینی شده برای کمک به زلزله‌زدگان فقط مختص به کرمانشاه نیست و سایر مناطق زلزله‌زده هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

بر اساس این طرح، در طول ۴ ماه پایانی سال جاری ۱۰ درصد از مبالغ پرداختی از هر یک از افراد خانوار بابت اجرای قانون هدفمندی به استثنای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افراد ساکن در منطقه زلزله‌زده به طور ماهانه کسر و برای ترمیم زیرساخت‌های اصلی مناطق زلزله زده اختصاص پیدا کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان