تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

دیدار ولیعهدهای عربستان و ابوظبی با رهبران حزب معارض "الاصلاح" یمن

ولیعهد عربستان و ولیعهد ابوظبی در نشستی مشترک با رهبران یکی از بزرگ‌ترین احزاب معارض در یمن که گرایش اخوانی دارد، دیدار کردند.

رویداد۲۴-ولیعهد عربستان و ولیعهد ابوظبی در نشستی مشترک با رهبران یکی از بزرگ‌ترین احزاب معارض در یمن که گرایش اخوانی دارد، دیدار کردند.محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید آل نهیان، همتای اماراتی او در دیدار با محمد الیودومی، رئیس حزب "الاصلاح" در خصوص آخرین تحولات یمن و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق امنیت و ثبات در این کشور رایزنی کردند.

این دیدار نخستین دیدار در نوع خود میان رهبران حزب الاصلاح و ولیعهد ابوظبی به شمار می‌آید،‌ اما دومین دیدار میان ولیعهد عربستان و رئیس این حزب یمنی طی دو ماه گذشته محسوب می‌شود.

حزب الاصلاح یکی از بزرگترین احزاب معارض در یمن به شمار می‌آید که در 13 سپتامبر 1990 به عنوان یک گروه سیاسی دارای سابقه اسلامی و امتدادی برای گروه‌ اخوان المسلمین تاسیس شد. بسیاری از قبایل یمن از حامیان این حزب به شمار می‌روند.

طی دوره گذشته نیروهایی که از سوی امارات حمایت می‌شوند،‌ چند تن از اعضای حزب مذکور در استان عدن واقع در جنوب این کشور را بازداشت کردند و مقرهای این حزب در معرض حمله و همچنین آتش سوزی قرار گرفت.

سیاستمداران اماراتی که زمام امور نظامی در شهرهای جنوب یمن را به دست گرفته‌اند، متهم هستند که مانع آزادسازی کامل استان تعز می‌شوند چرا که بیم آن دارند حزب الاصلاح کنترل این منطقه را به دست بگیرد.

اماراتی‌ها از گروه‌های رقیب این حزب در استان‌های عدن،‌ شبوه و حضرموت حمایت می‌کنند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان