تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

چگونگی انتخاب نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان تشریح شد

حصیری گفت: وزیر آموزش و پرورش قصد دارد از میان افرادی که توسط ایشان باید به عنوان نماینده به صندوق معرفی شود، سه نفر (دو نفر عضو هیات امنا و یک نفر بازرس) را به عنوان نماینده فرهنگیان از طریق یک انتخابات آزاد و مبتنی بر آرا الکترونیکی، معرفی نماید.

رویداد۲۴-حصیری گفت: وزیر آموزش و پرورش قصد دارد از میان افرادی که توسط ایشان باید به عنوان نماینده به صندوق معرفی شود، سه نفر (دو نفر عضو هیات امنا و یک نفر بازرس) را به عنوان نماینده فرهنگیان از طریق یک انتخابات آزاد و مبتنی بر آرا الکترونیکی، معرفی نماید.اصغر حصیری مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه با روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در مورد انتخاب نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش قصد دارد از میان افرادی که توسط ایشان باید به عنوان نماینده به صندوق معرفی شود، سه نفر (دو نفر عضو هیات امنا و یک نفر بازرس) را  به عنوان نماینده فرهنگیان از طریق یک انتخابات آزاد و مبتنی بر آرا الکترونیکی، معرفی نماید.

وی افزود: این ماموریت از اواسط آبان ماه سال جاری از طرف وزیر محترم به اینجانب محول شده است تا ساز و کارهای این انتخابات را از لحاظ سازمانی و  اجرایی مورد بررسی و در حداقل زمان ممکن  آن را برگزار نماییم.

حصیری اضافه کرد: از این رو در مرحله اول با اعلام  فراخوان از طریق سامانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی جهت دریافت دیدگاه های فرهنگیان در خصوص چگونگی انتخاب سه نفر از نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره و جمع آوری نقطه نظرات ایشان و بکارگیری نظرات در روند برگزاری انتخابات را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه با یکی از معاونان وزارت ارشاد و کارشناسان ایشان در خصوص شناخت تجربه برگزاری انتخابات مطبوعات جلساتی برگزار نمودیمٰ افزود: پس از تدوین نقشه راه در کارگروه مربوطه و تدوین چارت تشکیلاتی برای تشریح نحوه برگزاری انتخابات به لحاظ محتوایی و شکلی اقدام به برگزاری سلسله جلساتی با نمایندگانی از خبرگزاری پانا، مرکز اطلاع رسانی، مرکز فناوری اطلاعات و برنامه ریزی نیروی انسانی در خصوص شناخت ظرفیت ها نمودیم و در ادامه به تدوین گانت چارت برای کنترل زمان و اجرای گام به گام برگزاری انتخابات اقدام نمودیم.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش افزود: با واحد های پشتیبانی برای آماده سازی فضا در خصوص ستاد راهبری انتخابات؛ تهیه و تجهیز دفتر دبیرخانه ستاد انتخابات، با صندوق ذخیره برای تهیه آمار اعضاء به تفکیک استانی و همچنین تعیین یک نماینده برای کمک به فرآیند برگزاری انتخابات مکاتبات اداری را انجام دادیم.

حصیری بیانکرد: اولین جلسه ستاد انتخابات را با حضور نمایندگان معاونت و ادارات کل مربوطه ( دفتر وزارتی -معاونت حقوقی و مجلس- ارزیابی و عملکرد- روابط عمومی-مرکز منابع انسانی- اداره کل تعاون و پشتیبانی و نمایندگان ادارات کل شهر تهران و شهرستان های تهران به عنوان نمایندگان استان ها) برگزار کرده و شیوه نامه برگزاری انتخابات را تهیه نمودیم.

وی ادامه داد: در برنامه‌های آینده در نظر داریم کمیته راهبری انتخابات را در جهت، استقرار در فضای پیش بینی شده (ستاد ) برای هدایت عوامل انتخابات، آماده سازی سامانه‌های مربوط به اطلاع رسانی انتخابات و بارگذاری و بروز آوری محتواها در این زمینه، بارگذاری شیوه نامه انتخابات در سامانه اختصاصی مربوطه، اعلام ثبت نام کاندیداها در محیط وب، تسهیل سازی ثبت نام همگام با اطلاع رسانی و توجه دادن به ملاک‌ها و معیارهای کاندیداها، کنترل صلاحیت های مربوطه  را انجام دهیم.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش پرورش همچنین اعلام کرد که انتخابات در مراحل- استانی و کشوری برگزار می‌شود. در مرحله اول با توجه به سهمیه هر استان حداقل یک نفر و حداکثر ۵ نفر با انتخابات الکترونیکی  از هر استان به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند. در مرحله کشوری از بین منتخبان استانی سه نفر ( دو عضو هیئت أمنا و یک بازرس) انتخاب می‌شوند.

پس از انتخاب این افراد، به منتخبین آموزش مقدماتی تحت وب برای برگزیدگان  نماینده معلمان جهت دانش افزایی در حوزه مالی و نظارت داده خواهد شد تا این افراد برای حضور در جلسات صندوق آمادگی لازم را کسب نمایند.  برنامه های دیگری نیز بایست در کمیته سیاست گذاری و راهبری مصوب شود که متعاقبا اعلام می شود

اصغر حصیری درباره پیامدهای انتخابات و نتایج آن افزود؛ انتظار داریم اجرای این فرایند در وزارت آموزش و پرورش تمرینی باشد برای اجرای درست تفویض اختیار به معلمان و همچنین به تمرین دمکراسی در جامعه فرهنگیان منجر شود.

وی اضافه کرد: این انتخابات می تواند نظارت مستقیم معلمان در یک فرآیند انتخاباتی که برای آنان اختیار، مسئولیت و پاسخگویی را همراه داشته باشد. همچنین  در آورده هایی که از طرف خودشان و دولت به این صندوق وارد می شود و فعالیت اقتصادی صندوق ذخیره، نظارت بیشتری داشته باشند. امیدواریم تا مجموع این عملکردها منجر به کمتر شدن فاصله لایه‌های مدیریتی صندوق ذخیره با فرهنگیان عضو این صندوق شود تا کمک به اعتماد اجتماعی جامعه معلمان برای حضور موثرتر در مولفه‌های عملکردی دیگر و افزایش شفافیت و توسعه نظارت فراگیر بر عملکرد صندوق را بوجود آورد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان