تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

ضربه بزرگ مالیات بر ارزش افزوده به صنعت طلا و جواهر

‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده ضربه بسیار بزرگی بر پیکره صنعت طلا و جواهر وارد کرده است.

رویداد۲۴-‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده ضربه بسیار بزرگی بر پیکره صنعت طلا و جواهر وارد کرده است.

‌ عنوان کرد: امروز ما شاهد آن هستیم که صنعتگران و سازندگان ما از این مساله شاکی هستند و دست آن‌ها بسته بوده است. در این زمینه نیز شاهد هستیم که کالای خارجی وارد شده و جای تولیدات داخلی را گرفته است.

معبودی‌نژاد با اشاره به اینکه ما امروزه بهترین برندها را در شهر خود داریم که برای مجموعه صنف طلا افتخار بزرگی بشمار می‌آید، تصریح کرد: اما موضوع صادرات و اشتغال‌زایی در کشور ما نادید گرفته شده و فقط در حد شعار گفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته در خصوص اصلاحات مالیات بر ارزش افزوده مطالبی مطرح شد اما باز هم یک سال این امر را تمدید کردند. ما به مسئولان خود اعتماد کردیم. آن‌ها گفته بودند موضوع مالیات بر ارزش افزوده برای صنف طلا و جواهر حذف شده اما امروزه ما شاهد چیز دیگری هستیم.

در ادامه ابراهیم افشاری، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی، اظهار کرد: من از 3 سال قبل که وارد عرصه طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی در مشهد مقدس شدم، ابتدا حجم قاچاقی که اتفاق افتاد بسیار ما را نگران کرد و سطح عرضه را که مشاهده کردیم هم مملو از کالاهای خارجی بود.

وی ادامه داد: به همین منظور در ابتدا ما یک آسیب‌شناسی انجام دادیم تا به آن پی ببریم که مشکل در کجا بوده است. نهایتا متوجه شدیم عامل اصلی قاچاق در صنعت طلا در ابتدای امر خود دولتی‌ها بوده‌اند. شاید قوانین و مقرراتی بوده که باعث شده ما این صنعتی که زمانی پیشرو در منطقه و خاورمیانه بوده، تبدیل به صنعتی شود که بازار ما را در اختیار خارجی‌ها قرار داده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: موضوع مالیات بر ارزش افزوده به مدت یک سال تمدید شده و در این هفته که این موضوع را پیگیری کردیم و در کمیسیون اقتصادی مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس این موضوع را پیگیری کردیم. نکته مهم دیگر این است که موضوع طلا، جواهر و نقره را در استان حداقل به موضوع اولویت‌دار مسئولان تبدیل کردیم و اتحادیه این امر را شهادت می‌دهد.

بازار طلا، جواهر و نقره مشهد با دنیا متفاوت است

رییس کانون جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران گفت: فضا و بازار صنعت طلا، جواهر و نقره در مشهد با همه جای دنیا متفاوت است.

به گزارش ایسنا- جواد پیش‌بین شب گذشته در افتتاحیه یک گالری جواهرات اظهار کرد: باید با شعار ما می‌توانیم به سمت اهداف خود حرکت کنیم. با توجه به اینکه استعدادهایی که در جای جای این کشور قرار دارد، بیانگر این مطلب است. افتتاح این واحد نیز در این شرایط بحرانی و اقتصادی که همه ما شاهد آن هستیم، بیانگر همین شعار است که ما می‌توانیم.

وی ادامه داد: بنده خوشحالم که با پیگیری‌های بسیار زیادی که انجام شد، در سال گذشته کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جهانی جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران مستقیما زیر نظر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد و ماموریت اصلی آن در حوزه فناوری و نوآوری و آموزش‌های مبتنی بر فناوری و نوآوری خواهد بود.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران با بیان اینکه فضا و بازار صنعت طلا، جواهر و نقره در مشهد با همه جا دنیا متفاوت است، عنوان کرد: این ادعا را بر اساس آمار میدانی می‌گویم که طی بازدیدی از خوشه جواهرات و واحدها داشتیم، به دست آمده است. در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران نیز فضای کار مبتنی بر علم و نوآوری بوده و به همین سمت در حال حرکت هستیم.

در ادامه این مراسم مهدی لوحی، رییس کمسیون سازندگان طلا، جواهر و نقره مشهد، خاطر نشان کرد: اگر بخواهم از مشکلات صنف طلا بگویم، باید اشاره کنم که بعد از آنکه کمسیون سازندگان تشکیل شد، ما همیشه با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه موضوعی که در حال حاضر ما را بسیار اذیت می‌کند، قاچاق کالاست، بیان کرد: همچنین عدم برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر نیز از مشکلات ما بشمار می‌آید. اگر در مشهد شاهد چنین فضایی باشیم، دیگر لازم نیست سازندگان ما برای به نمایش گذاشتن کارهای خود به کشورهای دیگر سفر کنند. اگر این امر به درستی رخ دهد، اقدام باارزشی خواهد بود.

رییس کمسیون سازندگان طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: موضوع مهم دیگر که در حوزه فعالیت سازندگان طلا و جواهر وجود دارد، ساختمان میدان شهداست که برنامه‌ریزی کردیم تا سازندگان ما به آنجا بروند و فعالیت خود را ادامه بدهند. این امر مهم نیز باید پیگیری شود.

اعطای 200 هزار میلیارد تومانی دولت برای توسعه فعالیت‌های تولیدی در کشور

مدیر خوشه‌های صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از اعطای 200 هزار میلیارد تومانی دولت برای توسعه فعالیت‌های تولیدی در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا- جواد دریادل شب گذشته در افتتاحیه یک گالری جواهرات اظهار کرد: دولت حامی صنف ما نیست اما طی چند سال گذشته شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک نهاد دولتی حمایت‌های صددرصدی و پوشش هزینه‌هایی مانند آموزش، تورهای صنعتی و اعزام هیات‌ به نمایشگاه‌های خارجی را در دستور کار داشته است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که صنعت جواهر، علی‌الخصوص در مشهد، یک صنعت منحصر به فرد است. خوشبختانه با توجه به فعالیت جوانان و پیشکوستان در این حرفه و صنعت، این شهر را می‌توان در سطح کشور و حتی سطح بین‌المللی به منصه ظهور گذارد.

مدیر خوشه‌های صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: همچنین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی را در حدود 200 هزار میلیارد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده که این تسهیلات با نرخ 16 درصد بوده و یارانه‌ای بین 5 تا 7 درصد دارد. این یارانه در مناطق روستایی و محروم جاری است.

دریادل خاطرنشان کرد: همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان حامی خوشه جواهرات بوده و این ابلاغیه از سوی استانداری به شرکت شهرک‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: همچنین تسهیلات دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. دولت حدود 1.5 میلیارد دلار تسهیلات روستایی در اختیار قرار داده که این امر فرصت خوبی برای روستا پیوه‌ژن بوده که بتوانیم از این تسهیلاتی که نرخ کارمزد آن 6 درصد تعیین شده، استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان