تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اصولگرایان بابت معرفی احمدی‌نژاد از مردم عذرخواهی کنند

کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با ضرورت عذرخواهی اصولگرایان از مردم بابت اعلام حمایت از احمدی‌نژاد ابراز کرد: احزاب سیاسی در اینکه انتخاب اشتباهی را به مردم معرفی کردند باید عذرخواهی کنند زیرا بسیاری به آن‌ها اعتماد کردند و احمدی‌نژاد توسط اصولگرایان به مردم پیشنهاد شد.
اصولگرا بابت معرفی احمدی‌نژاد از مردم عذرخواهی کنند
رویداد۲۴- کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با ضرورت عذرخواهی اصولگرایان از مردم بابت اعلام حمایت از احمدی‌نژاد ابراز کرد: احزاب سیاسی در اینکه انتخاب اشتباهی را به مردم معرفی کردند باید عذرخواهی کنند زیرا بسیاری به آن‌ها اعتماد کردند و احمدی‌نژاد توسط اصولگرایان به مردم پیشنهاد شد.

رفتار این روزهای محمود احمدی‌نژاد با هنجارشکنی‎های و قانون‎گریزی‎های او جدید نیست، درواقع رئیس دولت نهم و دهم همان شیوه‌ای را در پی گرفته که پیش از در دست گرفتن مقام ریاست جمهوری انتخاب کرده بود، بنابراین اصلاح‌طلبان از واکنش‌های این روزهای او تعجب نمی‌کنند زیرا نمونه‌های آن را بسیار دیده‌اند.

در واقع محمود احمدی‌نژاد نمونه بارزی از بی‌اخلاقی در سیاست از زمان شروع کار او در شهرداری تهران تا پایان فعالیتش در دولت دهم به‌حساب می‌آید که در طول این سال‌ها طیف سیاسی اصلاح‌طلب بارها این مسئله را مورداشاره قراردادند ولی نه‌تنها از سوی اصولگرایان هیچ گوش شنوایی وجود نداشت، بلکه او را نماینده امام زمان (عج) و بی‌نقص و قدیس خواندند.

حال که امروز کار به اینجا کشیده و احمدی نژاد کل ساختار نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برده است، اصولگرایان که زمانی برای تبرک روی کت احمدی‌نژاد دست می‌کشیدند و آن را می‌بوسیدند یا پس‌مانده آب و چای احمدی‌نژاد را به‌عنوان تبرک می‌خوردند حتی آيت‌الله جنتي با اشاره به نامه‌ي رئیس‌جمهور به جورج بوش اين نامه را فوق‌العاده دانست و آن را الهام الهی خواند، باید جوابگو باشند و به خاطر حمایت‌هایشان از مردم عذرخواهی کنند.

حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب اصولگرای سبز و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره ضرورت ابراز پشیمانی اصولگرایان بابت حمایت از احمدی‌نژاد گفت:آقای احمدی‌نژاد را ملت ایران بر اساس مبانی اصولگرایان برگزیدند. احزاب سیاسی در اینکه انتخاب اشتباهی را به مردم معرفی کردند باید عذرخواهی کنند زیرا بسیاری به آن‌ها اعتماد کردند و احمدی‌نژاد توسط اصولگرایان به مردم پیشنهاد شد.

دبیر کل حزب اصولگرای سبز درباره به وجود آمدن شخصیتی مانند احمدی‌نژاد نیز توضیح داد: هر شخصیتی که در جمهوری اسلامی به مقام ریاست جمهوری دست پیدا می‌کند، رفتارهایی را انجام می‌دهد که رئیس‌جمهور بعدی محصول رفتارهای سیاسی او است زیرا روسای جمهور در طول هم قرار دارند. آقای احمدی‌نژاد محصول رفتارهایی بوده که در دوره آقای خاتمی و هاشمی اتفاق افتاد و یک خلأ سیاسی و قدرت حتی برخی مداخلات در رفتارهای سیاسی سبب شد که پیروز انتخابات شود، بنابراین کسانی که فضا را برای ظهور و بروز شخصیت احمدی‌نژاد مهیا کردند، مقصر اصلی هستند.

وی در این خصوص اضافه کرد: ریزش آرایی که در دوره آقای خاتمی و هاشمی روی داد سبب شد تا آن دسته از مردم که دچار ناامیدی شدند، انتخاب خود را تغییر دهند و این سبب شد تا فردی مانند احمدی‌نژاد مورد استقبال قرار گیرد و عمدتاً آرایی مسببات پیروزی او را فراهم کرد که عمدتاً پراکنده و خاکستری بود.

کنعانی مقدم درباره تأثیر اختلاف بین تندروهای اصولگرا و میانه‌روها در خصوص قدرت گرفتن احمدی‌نژاد یادآور شد: اختلاف در دیدگاه‌های سیاسی با اختلاف در تاکتیک‌ها را باید از هم مجزا دانست. اختلاف‌های ما در تاکتیک‌هایی بود که بی‌نتیجه باقی‌مانده ولی در اصول اختلافی وجود ندارد.

دبیر کل حزب اصولگرا سبز درباره نقش اصولگرایان برای پیروزی احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: مردم به بزرگان این جریان اعتماد کردند و بر همین اساس به احمدی‌نژاد رأی دادند ولی برخی برخلاف آن آرا، وارد عمل شدند.

وی در رابطه با رنگ مذهبی بخشیدن به کارهای احمدی‌نژاد در طول دوران هشت ساله دولت او افزود: این رفتارها مربوط به حلقه اطرافیان آقای احمدی‌نژاد بود که یک چتری از قداست را برای او ایجاد کردند تا در زیر آن بتواند مدعی خیلی از مسائل مانند بحث اسلام منهای روحانیت یا اتصال با امام زمان مطرح شوند. ملت ما این چیزها را می‌دانند و با انتخاب آقای روحانی آن نوع تفکر را نفی کردند.

کنعانی مقدم دراین‌باره که آیت‌الله مصباح یزدی حلقه اطرافیان احمدی نژاد نبود بلکه به‌عنوان هدایتگر به‌حساب می‌آمد، تصریح کرد: مشکل این است که علمایی که ازنظر دینی در بین مردم پایگاه‌های سیاسی دارند، نباید برای آنان حجت شرعی جهت انتخاب اشخاص ایجاد کنند و درست نیست که وارد مصداق‌ها شوند. آنان باید صرفاً در کلیات و مشارکت مردم ورود پیدا کنند. زمانی که افرادی با پایگاه‌های مشخص حجت شرعی به وجود می‌آورند پس‌ازآن باید پاسخگو باشند زیرا مردم دیانتشان از سیاستشان جدا نیست. نباید از رفتارهای سیاسی خصوصاً در مسائلی که رقابت وجود دارد از دین خرج کنیم، بلکه ما نیاز است تا خودمان را خرج دین کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
چرا اینقدر دلتون می سوزه؟ کسی جای احمدی نژاد را باید بگیره که اگر او را مردم انتخاب نکردند شماها جیگزینی برایش داشته باشید حال ببینیم با این بدگویی ها چه کسی نامزد بعدی است و چگونه رای اکثریت را خواهد آورد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
شما اصلاح طلبان براي غارت اموال كشور و بكارگيري اين همه جاسوس و استخدام افرادغارتگر اموال مردم و ايجاد كنندگان جنگ نرم عليه كشور و .... ما هم از اين بابت عذر خواهي خواهيم كرد كه ساختار نظارتي كشور توان نظارت وكنترل به موقع تخلفات را ندارد، ميكنيم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
چرا اصولگرایان !
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان