تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۶

حقایق جالب درباره قاب عکس دبی؛ بهترین جاذبه جدید دنیا

قاب عکس دبی، درواقع آسمان‌خراش جدید دبی است که به شکل یک قاب عکس طراحی شده است و ۱۵۰ متر ارتفاع دارد. این آسمان‌خراش دارای واحدهای مسکونی، تجاری، مرکز خرید، شهربازی، استخر و رستوران است.
 رویداد۲۴قاب عکس دبی، درواقع آسمان‌خراش جدید دبی است که به شکل یک قاب عکس طراحی شده است و ۱۵۰ متر ارتفاع دارد. این آسمان‌خراش دارای واحدهای مسکونی، تجاری، مرکز خرید، شهربازی، استخر و رستوران است.

قاب عکس دبی، جاذبه جدید با ظاهری عجیب است که عنوان بهترین جاذبه جدید دنیا را از سمت بسیاری از وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، کسب کرده است. این ساختمان که از آن بانام «برج پرواز دبی» یاد می‌شود، در منطقه زعبیل دبیبه شکل یک قاب عکس بزرگ طلایی ساخته‌شده است و ۱۵۰ متر ارتفاع دارد.

قاب عکس دبی، در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود، بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، (اولین روز سال ۲۰۱۸) تا ساعت ۷ بعدازظهر از این جاذبه جدید بازدید کنند.

ورودی بازدید قاب عکس دبی برای بزرگسالان ۵۰ درهم و برای کودکان بین ۳ تا ۱۲ سال ۲۰ درهم است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این جاذبه جدید سالانه ۲ میلیون توریست را به سمت دبی می‌کشاند.

در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره بهترین جاذبه جدید دنیا رفته‌ایم با ما همراه شوید تا اولین نفری باشید که این برج زیبا را به‌خوبی می‌شناسید:

۱. قاب عکس دبی ۱۵۰ متر ارتفاع دارد و اندازه عرض این قاب عظیم، ۹۳ متر است.

۲. دو برجی که در دو سمت قاب عکس وجود دارد، با پلی ۹۳ متری به هم متصل می‌شوند، بازدیدکنندگان می‌توانند نمایی ۳۶۰ درجه از شهر را از این طرق ببینند.

۳. برج پرواز توسط برنده جایزه معماری، «فرناندو دانیس» طراحی شده است، دانیس علاوه بر طراحی برج پرواز، تاکنون طراحی برج پورشه دیزاین و برج رنسانس دبی را هم بر عهده داشته است.

۴. برای طراحی نمای بیرونی قاب عکس دبی از طراحی لوگو اکسپو ۲۰۲۰ الهام گرفته شده است.

۵. در طبقه همکف برج، موزه‌ای وجود دارد که روند تبدیل‌شدن دبی از دهکده ماهیگیری کوچک به مدرن‌ترین شهر دنیا را نشان می‌دهد.

۶. پیش‌بینی می‌شود که قاب عکس دبی به یکی از مقاصد مهم توریستی دبی تبدیل می‌شود و به‌زودی نام این قاب عکس در کنار برج خلیفه و برج العرب ذکر می‌شود.

۷. حسین لووت، مدیرکل شهرداری دبی، این قاب عکس را هدیه سال نو شهرداری به مردم دبی می‌داند.

۸. قاب دبی فقط ۲۰۰ بازدیدکننده در هر ساعت با ۲۰ گروه در هر اسلات را می‌پذیرد، در بلیت‌ها تاریخ و زمان را ذکر می‌کنند، به‌طوری‌که افرادی که بلیت‌های خود را خریداری می‌کنند باید تاریخ و زمان بازدید خود را برای جلوگیری از تأخیر و لغو شدن در نظر بگیرند.

۹. این برج زیبا برای دبی ۲۶۰ میلیون درهم هزینه داشته است. دبی این هزینه را صرف نمایش حال و آینده دبی کرده است. در سمت شمالی این قاب، دیرا، هوریر و کرامه وجود دارد که درواقع بافت قدیمی دبی را نشان می‌دهد و در سمت جنوب این قاب مراکز خرید مدرن این شهر، آسمان‌خراش‌های عظیم و برج خلیفه دیده می‌شود که درواقع به‌نوعی نماد آینده دبی است.

۱۰. انتظار می‌رود این نگین طلایی دبی، در سال حدود ۲ میلیون توریست را جذب کند.

۱۱. همان‌طور که اشاره شد در طبقه همکف این برج، موزه‌ای وجود دارد که شمارا به دبی قدیم می‌برد و سیر رشد دبی در طول سالیان را نمایش می‌دهد؛ در این بخش با استفاده از ویدئو آرت، جلوه‌های بسیار زیبایی خلق شده است.

۱۲. اگر بخواهید به طبقات بالاتر برج بروید می‌توانید از یک آسانسور بادید ۳۶۰ درجه استفاده کنید و در یک‌لحظه کل دبی زیر پای شما خواهد بود.

۱۳. قبل از رسیدن به پل شیشه‌ای که در بالای برج قرار دارد، باید خود را برای وارد شدن به آینده آماده کنید، به‌محض وارد شدن به بخش بالایی برج راهنمای طبقه ورود شما به آینده را خوش‌آمد می‌گوید. در بالای این برج می‌توانید تمام آسمان‌خراش‌های دبی را مشاهده کنید و از نمای مدرن این شهر لذت ببرید.

۱۴. در طبقه میانی برج، سالنی زیبا برای تفریح و سرگرمی بازدیدکنندگان اختصاص داده شده است. در این طبقه امکان شرکت در کلاس‌ها و آموزش‌های مجازی وجود دارد و با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانید سفری کوتاه به سیاره مریخ داشته باشید.

۱۵. در پایان تور گردش این برج زیبا، محلی برای خرید سوغاتی قرار دارد که گردشگران می‌توانند سوغاتی‌های موردنظر خود را از این محل خریداری کنند.

۱۶. برج پرواز دبی یا همان قاب طلایی، از هرم جیزه بلندتر است؛ هرم جیزه مصر ارتفاعی برابر با ۱۳۹ متر دارد ولی برج پرواز ۱۵۰ متر ارتفاع دارد.

۱۷. بیش از ۳۶۰۰ مهندس، تکنسین، معمار و کارگر دست‌به‌دست هم دادند تا این برج زیبا را خلق کنند.

۱۸. بیش از ۲۶۰۰ مترمربع شیشه برای ساخت قاب دبی استفاده شده است.

۱۹. برای پوشش خارجی قاب، از روکش فلزی ضدزنگ در اندازه ۱۵٬۰۰۰ مترمربع استفاده شده است.

۲۰. برای بالا بردن مصالح در طول ساخت قاب، دو جرثقیل غول‌پیکر در دو طرف برج وجود داشت که هر یک از این جرثقیل‌ها توانایی بلند کردن بار تا ۱۲ تن را داشتند.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان