تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۶
معاون وزیر علوم:

کمیته انضباطی برای دانشجویان بازداشتی تشکیل نمی شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویانی که روزهای اخیر در بیرون از مراکز علمی کشور بازداشت شده اند، تحت پیگرد کمیته انضباطی دانشگاه ها قرار نخواهند گرفت.
رویداد۲۴- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویانی که روزهای اخیر در بیرون از مراکز علمی کشور بازداشت شده اند، تحت پیگرد کمیته انضباطی دانشگاه ها قرار نخواهند گرفت.

غلامرضا غفاری افزود: وزیر علوم و معاونان این وزارتخانه، پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشت شده مرتبط با وقایع اخیر هستند.

وی گفت: بر همین اساس نیز تاکنون جلساتی را با افرادی که می توانند به این مسایل ورود پیدا کنند، برگزار شده تا گشایشی حاصل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: انتشار اسامی اعلام شده دانشجویان بازداشت شده از جانب وزارت علوم صحت ندارد و اغلب گمانه زنی هایی است که خود دانشجویان به آن می پردازند.

وی ادامه داد: مدیران دانشگاه ها و مراکز علمی کشور پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی هستند البته برخی از نهادها هم فرصتی می خواهند تا تمامی جریانات اخیر روشن و شفاف شود.
غفاری خاطرنشان کرد: چون تمامی بازداشت های دانشجویان در خارج از محیط دانشگاه ها بوده، بر همین اساس نیازی به ورود کمیته های انضباطی به این مسایل احساس نمی شود.

طی چند روز اخیر عده ای با سوءاستفاده از فرصت طرح مطالبات اقتصادی، اقدام به ایجاد آشوب و ناآرامی خیابانی کردند که با واکنش مردمی و برخورد هوشمندانانه نظام جمهوری اسلامی مهار شدند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان