تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
جعفرزاده ایمن‎آبادی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

تریبون‌های رسمی کشور، مطالبات مردم را به انحراف کشیدند/ این زخم بار دیگر باز می‎شود

جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر این عقیده است که تریبون‌های رسمی کشور در دست یک جریان خاص قرار دارد که عموماً به‌جای ایجاد وحدت و اتحاد، سعی دارند تا مطالبات اصلی مردم و معترضان را به حاشیه ببرند و اگر برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده نشود، در روزهای آینده بازهم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.
تریبون‌های رسمی کشور مطالبات مردم را به انحراف کشیدند/ این زخم بار دیگر باز می‎شود
رویداد۲۴- جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر این عقیده است که تریبون‌های رسمی کشور در دست یک جریان خاص قرار دارد که عموماً به‌جای ایجاد وحدت و اتحاد، سعی دارند تا مطالبات اصلی مردم و معترضان را به حاشیه ببرند و اگر برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده نشود، در روزهای آینده بازهم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.

پس از یک هفته اعتراضات سراسری و ناآرامی‌ها، بالاخره امنیت و آرامش به سطح جامعه برگشته است، اما به نظر می‌رسد مطالبات بر حق مردمی که برای آن دست به اعتراضات خیابانی زدند، کماکان به حاشیه رانده می‌شود.

طبق اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی، اعتراضات و تظاهرات مسالمت‌آمیز می‌تواند در سطح کشور برگزار شود، اما عملاً در هیچ برهه‌ای از تاریخ جمهوری اسلامی حداقل در دو دهه اخیر، هیچ‌گونه مجوزی برای برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز داده نشده است. شاید همین بی‌اعتنایی به خواسته‌های مردم و عدم توجه به نیازها و نارضایتی‌ها را بتوان به‌عنوان مهم‌ترین عاملی دانست که طی آن ممکن است اعتراضات مردم از مسیر اصلی خود منحرف شود.

در اعتراضات اخیری که در بیش از 80 شهر ایران رخ داد، مهم‌ترین خواسته مردم عموماً پایه و اساس اقتصادی داشت و معترضان بیش از هر چیزی خواهان شنیده شدن خواسته‎هایشان بودند. جدای از آنکه مخالفان نظام سعی داشتند تا از این اعتراضات مردمی به نفع خود بهره‌برداری و سوءاستفاده کنند، بنابراین به نظر می‌رسد درصد بالایی از این اعترضات نه سازمان‌دهی شده‌اند و نه از خارج از کشور خط گرفته‌اند. 

وجود مشکلات سیاسی، اقتصادی، نبود اشتغال و فضای کسب‌وکار مناسب، فساد اقتصادی و اجتماعی و... همه و همه مشکلاتی است که باعث شده تا بخشی از مردم جامعه در اعتراض به آن به خیابان‌ها بیایند. در هفته گذشته تقریباً اکثریت مسئولین کشور از جمله رئیس‌جمهور بر تحقق مطالبات معترضان و شنیده شدن صدایشان تأکید داشتند، اما به نظر می‌رسد برخی همواره سعی دارند تا همانند سال‌های گذشته، تنها به اسناد منحرف شدن اعتراضات، مشکلات و ناکارآمدی‌های داخلی را بر گردن دشمنان و فضای مجازی بیندازند و حتی نیم‌نگاهی هم به وضعیت داخلی و عملکرد خود نداشته باشند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به حوادث و ناآرامی‌های اخیر که در سراسر ایران رخ داده بود، گفت: ابتدا باید بگویم که بین اغتشاشگر و کسی که مطالبات و خواسته‌های بعضاً به‌حق و به‌جایی دارد، تفاوت و ممیزی قائل شویم. اینکه هردوی این‌ها را باهم یکی بدانیم فقط فرافکنی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است.

ایمن آبادی با بیان اینکه معترضانی که به خیابان‌ها آمدند عمدتاً مطالبات برحقی داشتند، تصریح کرد: برخی اما در این میان که تا پیش از انقلاب دزدی کرده و مردم را به قتل می‌رساندند، سعی کردند تا از فضای ایجاد شده همانند گذشته سوءاستفاده کنند. باید بدانند که این مسائل خانوادگی است و خودمان آن را حل‌وفصل می‌کنیم. 

این نماینده مجلس ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در این ایام همواره باید به آن توجه کرد این است که نباید تریبون‌های رسمی به محل انتقام‌گیری سیاسی تبدیل شوند. مشکلات صندوق‎ها و بازنشستگان، اشتغال، عدم جراحی بودجه و اقتصاد در 4 سال گذشته و... باعث شد تا به مردم جامعه در سطوح مختلف فشار وارد شود. دولت آقای روحانی از همان زمانی که مدیریت را بر عهده گرفتند، برنامه منسجم و منظمی را برای اقتصاد طراحی و تدوین می‌‌کردند، شاید کار به اینجا نمی‌رسید. 

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: موضوعی که اکنون باعث تعجب شده، این است که مشکلات و خواسته‌‌های مردم در حال فراموشی است. متأسفانه تریبون‌های رسمی نیز به محلی برای انتقام‌گیری تبدیل شده است و سعی دارند تا موضوع اصلی را به انحراف بکشانند. ما اگر در این مسائل دقت و توجه لازم را نداشته باشیم مدتی بعد بازهم این زخم باز خواهد شد و مشکلات دیگری را ایجاد خواهد کرد. ما جدا از انتقام‌گیری‌های و تسویه حساب‌های سیاسی، واقع‌بینانه به حل مشکلات مردم بپردازیم.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه با بیان اینکه تریبون‌های نماز جمعه نباید محلی برای افتراق و ایجاد دو دستگی در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه باید منشأ ایجاد وحدت و همبستگی باشد. تریبون‌های نماز جمعه که متأسفانه همواره در اختیار یک جریان خاص قرار دارد و همین باعث شده تا در خصوص جناح‌ها و جریانات دیگر فکرهای دیگری داشته باشند که عمدتاً صحیح نیست. تریبون‌های رسمی چه نماز جمعه و چه صداوسیما باید در دست همه جریان‌ها قرار داشته باشد و در جهت ایجاد وحدت و وفاق قدم بردارند و اگر این اتفاق رخ ندهد، مطمئن باشید در روزهای آینده ما بازهم شاهد چنین مسائلی خواهیم بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: من واقعاً متأسفم که اصل خواسته مردم در حال فراموشی است. پایه و اساس این اعتراضات اقتصادی بود،اهتمام اصلی باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی باشد. اما اگر برخی از احزاب و جناح‌های سعی کنند از این موضوع به نفع خود بهره‌برداری سیاسی کنند، قطعاً و یقیناً باید دوباره منتظر اعتراضات گسترده مردمی باشند. مردم ما نظام، کشور و رهبر را دوست دارند و حاضر نیستند خدشه‌ای به این نظام وارد شود. متأسفانه ما جناح‌های لجبازی را داریم که با لجبازی‌های سرسختانه‌ای که بر روی مواضع خود دارند، می‌خواهند تمام کشور را فدای خواسته‌های خود کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه هیچ‌گاه نمی‌توان منتظر بودن دشمن برای سوءاستفاده از مسائل داخلی کشور را انکار کرد، خاطرنشان کرد: ما اگر مشکلات کشور خصوصاً مشکلات اقتصادی را حل کنیم، طبیعتاً کشورهای مانند آمریکا، اسرائیل و عربستان، از ما ناامید خواهند شد. اما اگر ما، خواسته‌ها و مطالبات مردم را منحرف کنیم، طبیعتاً بستر مناسبی را برای دشمنان ایجاد کرده‌ایم. به‌صورت منصفانه باید بگویم که ما باید یک دولت رفاه تشکیل دهیم، دولت‌های ما علیرغم همه فعالیت‌هایشان، باید به سمت رفاه مردم  حرکت کنند. بسیار بد است که ما در کشورمان تأمین اجتماعی نداریم و مجبوریم با هزار منت، به مردم یارانه پرداخت کنیم. 

این نماینده مجلس  در پایان با اشاره به فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، گفت: شخصاً به‌هیچ‌عنوان با ادامه‌دار شدن فیلترینگ تلگرام موافق نبوده و نیستم. من افراد زیادی را می‌شناسم که از همین شبکه اجتماعی تأمین معاش می‌کنند و بسیاری از آن‌ها اخیراً پیام‌های متعددی را برای من ارسال می‌کنند و خواهان حل این مشکل هستند. ما بدون اینکه بخواهیم از طریق همین شبکه‌های اجتماعی برای افراد زیادی اشتغال‌زایی کرده‌ایم که ادامه فیلترینگ این شبکه‌ اجتماعی بخش دیگری از جامعه را دچار مشکل‌ می‌کنیم. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
دینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
این زخم اگر مداوا نشود حتما سر باز می کند و خیلی شدیدتر .آیا می خواهیم دوباره شاهد این وضع باشیم آیا میشود انوقت همه را به گردن .......
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
عامل اصلی اعتراضات امثال این اقا هستند که به حقوق 6 میلیونی در ماه راضی نیست و معترض می شود.
نظرات شما
پیشخوان