تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۶

مستند سال آخر ریاست جمهوری اوباما؛ از اختلافات در مورد برجام تا توافق پاریس (فیلم و تصاویر)

آشفتگی، عجله و تقابل‌هایی که با فحش در حوزه وزارت خارجی همراه بوده، در مستندی که به‌روزهای پایانی حضور باراک اوباما در کاخ سفید پرداخته، مشهود است.
رویداد۲۴- آشفتگی، عجله و تقابل‌هایی که با فحش در حوزه وزارت خارجی همراه بوده، در مستندی که به‌روزهای پایانی حضور باراک اوباما در کاخ سفید پرداخته، مشهود است.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از دیلی میل، در این مستند مقامات ارشد در خصوص شرایط حاکم بر کاخ سفید در زمان رسیدگی به بحران سوریه، و اینکه چطور دست‌های دولت برای اعمال فشار بر ایران برای پیروی از شرایط آن‌ها در برجام خالی مانده بود، توضیح می‌دهند. 

در مستند «سال آخر» بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی اوباما در امور روابط استراتژیک نیز دست به اعتراف در مورد مسائل داخلی کاخ سفید در آن دوره زده است.

این مستند به دوره پیمان آب و هوایی پاریس، توافق هسته‌ای ایران و سفر اوباما به هیروشیما و لائوس نیز پرداخته است.

رودز اعترافاتی در طول مذاکره با ایران انجام می‌دهد که مشخص نیست آیا تنها مربوط به همان دوره مذاکرات است که منجر به توافق هسته‌ای شد.

رودز می‌گوید: «در یک مقطع مشخص ایرانیان شواهد و مدارک قابل‌توجهی دارند تا بگویند که نیازی به پیروی از این توافق نمی‌بینند. ممکن است کنترل مذاکرات امروز از دستمان خارج شود.»

در بخش دیگری از این مستند تیم اوباما ازجمله سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل و سوزان رایس درزمانی به تصویر کشیده شده‌اند که با شنیدن خبر پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، اشک می‌ریزند.

قرار است این فیلم نوزدهم ژانویه به‌طور عمومی پخش شود.



نظرات شما
پیشخوان