تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

مخالف دو شغله بودن صالحی امیری هستم/ رئیس‌ سازمان استخدامی، ریاست کمیته ملی المپیک را شغل می‎داند

نژادبهرام، عضوشورای شهر تهران معتقد است که ریاست کمیته ملی المپیک «شغل» محسوب می‌شود و از آنجایی که طبق قانون، مسئولان دولتی نباید بیش از یک شغل داشته باشند، آقای صالحی امیری، معاون فرهنگی شهرداری، باید یک انتخاب در این خصوص داشته باشند.
مخالف دو شغله بودن صالحی امیری هستم/ رئیس‌ سازمان استخدامی، ریاست کمیته ملی المپیک را شغل می‎داند
رویداد۲۴نژادبهرام، عضوشورای شهر تهران معتقد است که ریاست کمیته ملی المپیک «شغل» محسوب می‌شود و از آنجایی که طبق قانون، مسئولان دولتی نباید بیش از یک شغل داشته باشند، آقای صالحی امیری، معاون فرهنگی شهرداری، باید یک انتخاب در این خصوص داشته باشند.
 
عصر دوشنبه بود که بالاخره پس از حواشی و انتقادات بسیار، سیدرضا صالحی امیری معاون فرهنگی - هنری شهردار تهران، با شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک، به عنوان رئیس  این کمیته انتخاب شد. انتخابی که حالا‌ همه نگاه‌ها را به سمت تصمیم صالحی‌امیری و شورای شهر تهران در این خصوص برده است.
 
اواسط آبان ماه سال جاری بود که نجفی، سیدرضا صالحی امیری، وزیرفرهنگ و ارشاد دولت یازدهم را به عنوان معاون امور اجتماعی-فرهنگی شهرداری منصوب کرد. البته سمت صالحی امیری به همین‎جا ختم نمی‌شود. او دارای سمت‌های متعددی در شهرداری‌تهران است که از آن جمله می‌توان به «قائم مقامی شهرداری»، «رئیس هیأت مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران»، «رئیس هیأت مدیره سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران»، «رئیس کمیته توسعه اجتماعی و فرهنگی ستاد بازآفرینی شهری پایدار کلانشهر تهران» اشاره کرد؛ سمت‌های که هرچند بسیاری از اعضای شورا اعلام می‌کنند افتخاری است و یک شغل جداگانه محسوب نمی‌شود.
 
این موضوع اما انتقادات بسیاری را هم از سوی خود اصلاح‌‌طلبان به دنبال داشته است. محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران و برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله محمدجواد حق شناس، ناهید خداکرمی و علی اعطا صراحتا اعلام کردند که معاونت شهردارى به حضور تمام وقت نياز دارد و هر چه زودتر تکلیف معاونت فرهنگی مشخص شود.
 
با توجه به اتفاقات اخیر و انتقاداهای مطرح شده از سوی شورا و شهردار تهران، در خصوص دو شغله بودن صالحی امیری و لزوم انتخاب یکی از این مشاغل، باید منتظر ماند و دید که آیا ابوالمشاغل شهرداری که ریاست کمیته ملی المپیک را بر معاونت ترجیح داده است، از شهرداری می‌رود یا نه!
 
زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴، با اشاره به انتقادات و حواشی اخیر رخ داده پیرامون دو شغله بودن سیدرضا صالحی‌امیری، گفت: بر اساس صحبت‌های آقای نجفی شهردار تهران اعلام کرده‌اند رئیس کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود و از آن‌جایی که طبق قانون، ما نمی‌توانیم افراد دو شغله را در اختیار داشته باشیم، این موضوع حتما پیگیری‌ خواهد شد و طبق نظر شهردار، معاونت فرهنگی شهرداری به فردی نیاز دارد که به صورت تمام وقت حضور داشته باشد.
 
نژادبهرام در ادامه تصریح کرد: آقای صالحی‎امیری اعلام کردند که از معاونت حقوقی رئیس‌جمهور خانم جنیدی و معاونت قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی، این موضوع را استعلام کرده‌اند و اعلام شده که رئیس‌کمیته ملی المپیک شغل نیست بلکه یک کار داوطلبانه محسوب می‌شود. 
 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه رئیس‌شورا هم با شهردار صحبت‌هایی را در این خصوص مطرح کرده است، تصریح کرد: از نظر من هم رئیس‌کمیته ملی المپیک، یک شغل محسوب می‌شود اما نظر من چندان اهمیتی ندارد زیرا چند کانال هستند که این موضوع را باید تفسیر کنند و نظر نهایی خود را اعلام کنند. اگر این مراجع مربوطه اعلام کنند که ریاست کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود، ما نیز به همان رای استناد خواهیم کرد و مطابق با نظر همین مراجع عمل خواهیم کرد.   
 
نژادبهرام با بیان اینکه نظر شهردار تهران هم در مخالفت با این موضوع است،گفت: آقای نجفی هم بارها اعلام کردند که معاونت امور فرهنگی یک کار سخت و بسیار مهم و پر زحمت است و حتی آقای نجفی جلسه‌ای را با آقای انصاری رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی داشتند و ایشان نیز اعلام کردند که ریاست کمیته ملی المپیک شغل است. 
 
عضو شورای شهر ادامه داد: آقای صالحی‌امیری اعلام می‌کند که مدارکی را در این خصوص در اختیار دارد که نشان می‌دهد ریاست کمیته ملی المپیک شغل محسوب نمی‌شود، ما اعلام کردیم جلسه‌ای برگزار شود و ایشان مدارک خود را بیاورند و ما نیز استدلال‌های خود را بیان کنیم تا در نهایت به یک نتیجه درست و قابل قبول در این خصوص برسیم. 
 
نژاد بهرام با بیان اینکه در صحن علنی روز سه شنبه نیز آقای حق شناس تذکری را در همین خصوص مطرح کردند، گفت: قانون برای همه قانون است، اصولگرا و اصلاح طلب هیچ فرقی ندارد و قانون برای همه باید به صورت یکسان اجرا شود. آقای صالحی امیری بالاخره باید با توجه به شرایط اصلاح‌طلبان در این خصوص تصمیم‎گیری کنند و البته تا یکی دو روز آینده این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد. ما در قانون با هیچ‌کسی شوخی و تعاریف نداریم، قانون برای همه یکسان است اما مراجع تفسیر کننده متفاوت است، به هرحال ما به عنوان اعضای شورای شهر، کاملا تابع قانون هستیم. 
 
زهرا نژاد بهرام با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان کاملا قانون‌گرا هستند و با هیچ‌کسی هم شوخی ندارند، خاطرنشان کرد:  نمی‌توانم بگویم که جو غالب بر شورای شهر همگی مخالف این موضوع هستند اما شخصا کاملا بر این عقیده هستم که ریاست کمیته ملی المپیک شغل است. زمانی هم که ایشان برای کمیته المپیک ثبت نام کردند، بالاخره فکر می‌کردیم که شان معاونت فرهنگی بالاتر از این موضوع باشد.  
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
پس اونایی که 36 یا24 تا شفل دارن چی بگن وای بر من
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان