تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
علی ابراهیمی،نماینده مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دولت نباید توپ تصمیم‎ درباره نهادهای فرهنگی را به زمین مجلس می‎انداخت

علی ابراهیمی، نماینده شازند می‌گوید مردم ما به شفافیت، عدالت اجتماعی و توزیع ثروت عکس‌العمل مثبتی نشان می‌دهند و لازم و ضروری است که آن‌ها راجع به بودجه و ردیف بودجه‌هایی که به نهادها و ارگان‌های خاص تعلق می‌گیرد اطلاعاتی بیش از این را داشته باشند.
دولت نباید توپ تصمیم‎گیری درباره نهادهای فرهنگی را به زمین مجلس می‎انداخت
رویداد۲۴- علی ابراهیمی، نماینده شازند می‌گوید مردم ما به شفافیت، عدالت اجتماعی و توزیع ثروت عکس‌العمل مثبتی نشان می‌دهند و لازم و ضروری است که آن‌ها راجع به بودجه و ردیف بودجه‌هایی که به نهادها و ارگان‌های خاص تعلق می‌گیرد اطلاعاتی بیش از این را داشته باشند.

پس از ارائه لایحه بودجه توسط دولت به مجلس بسیاری از مردم و کارشناسان به نحوه بستن بودجه ایراداتی را وارد دانستند و گفتند این بودجه نمی‌تواند در راستای منافع مردم باشد مخصوصاً که بسیاری از نهادهای فرهنگی که روند موازی‌کاری و عدم پاسخگویی را در دستور کار خود دارند بودجه هنگفتی را دریافت می‌کنند.

اما اعتراضات زمانی به اوج خود رسید که کمیسیون تلفیق، کلیات بودجه را تصویب کرد. حال چند نماینده‌ای معتقدند باید از رای به کلیات بودجه در صحن مجلس جلوگیری شود تا به نوعی بودجه در جهت رضایت مردم رقم بخورد.

علی ابراهیمی، نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره اینکه چرا دولت با وجود انتقاداتی که به بودجه برخی نهادهای فرهنگی داشت در لایحه تقدیمی بودجه به مجلس عقب نشینی کرد؟ گفت: در درجه اول یک انتقاد به خود دولت است که اگر روی نحوه هزینه‌کرد حرفی دارد و بخشی از آن را به قضاوت مردم گذاشت که اظهار نظر کنند باید راساً عمل می‌کرد. اینکه دولت توپ را در زمین مجلس انداخت را خیلی جالب نمی‌دانم.  

وی افزود: بالاخره دولت یا به بودجه دادن به برخی از نهادهای فرهنگی اعتقاد دارد یا ندارد اگر معتقد به تخصیص بودجه به آن‌ها است باید از ردیف بودجه آن‌ها دفاع کند نه آنکه اعتقاد نداشته باشد ولی مجلس را در عمل انجام شده قرار دهد. 

ابراهیمی با انتقاد از اختصاص بودجه به نهادهای موازی فرهنگی گفت: موازی‌کاری در هر زمینه‌ای باعث به هدر رفتن منابع کشور و عدم پاسخگویی نتیجه خواهد شد. وقتی چند نهاد یک ماموریت خاص را دنبال می‌کنند مشخص نیست که باید از کدامیک  از آن نهادها نتیجه را بخواهیم. اگر چند نهاد یا سازمان قرار باشد یک موضوع خاص را پیگیری کنند باید محوریتشان کاملاً مشخص باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه افزود: در خصوص نهادهایی که قرار بوده با کمک‌های مردمی اداره شود و اکنون خود را به منابع دولت وصل کردند باید گفت که متاسفانه گرفتن بودجه توسط آن‌ها فشار زیادی را بر دولت تحمیل کرده است و اثرات منفی آن در بودجه مشهود است. جالب است که برخی نهادها از دولت بودجه می‌گیرند ولی چون زیرمجموعه دولت نیستند حاضر به پاسخگویی نیستند. من به شخصه موافق موازی‌کاری و اینکه بودجه‌ای به نهادی تعلق داده شود که نشود عملکردش را ارزیابی کرد نیستم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در رابطه با اینکه آیا اراده‌ای وجود دارد که تغییرات اساسی در بودجه رخ دهد و به نوعی بودجه در جهت منافع مردم رقم بخورد؟ گفت: به نظر می‌رسد برخی نمایندگان کمیسیون تلفیق در برابر مصوبات این کمیسیون انفعالی عمل کردند در صورتی که مردم از ما انتظار رفتاری عاقلانه و منطقی در راستای منافع و توسعه کشور را دارند. امیدوارم در صحن علنی مجلس بودجه تا حدی منطقی‌تر و در جهت رضایت مردم شود. مردم ما به شفافیت، عدالت اجتماعی و توزیع ثروت عکس‌العمل مثبتی نشان می‌دهند. 

وی افزود: رفتارهای پوپولیستی برخی در این راستا اگر جواب دهد، مقطعی است و همان‌طور که مسئولین باید مراقب اوضاع اقتصادی کشور باشند که به مردم فشار نیاید باید مرتباً به مردم آگاهی دهند تا آن‌ها از اتفاقاتی که در کشور می‌افتد خبر داشته باشند. مطمئنا اگر این اتفاق بیافتد مردم هم به مسئولین اعتماد می‌کنند. به نظر هنوز لازم و ضروری است که مردم راجع به بودجه و ردیف بودجه‌هایی که به نهادها و ارگان‌های خاص تعلق می‌گیرد اطلاعاتی بیش از این را داشته باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
اقای نماینده نخیر خواب نبینید که 13خانوار شما وذولت حلال نمیکنن روزنامه شهروند28اذر در مورد دراممد ازخورشید گفته وهمین چند شب پیش درخبر ملت حرف عوارض پسماند میزد تمامش کنید دیگه مااجازه نمیدم وپول اضتفی هم نمیدیم شماادمین 24 طرف مردم باشین ویبگین که ماراضی نیستیم بعدا میگن طوری نشود که مردم جرف برده رابزنن ماازنظر اینا بنده نیستیم برده هستیم برای 4جارایگان کرده انها بنده هستن سال 92گل خیر اقای رواحانی کسری اوردن وجیب مارانزنه من درازه رو ده ام
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان