تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۶
رویداد۲۴ به بهانه بیانات رهبری در دیدار با میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس گزارش می‌دهد

سازش با صهیونیسم و تداوم خیانت سعودی‌ها به حیثیت جهان اسلام

سازش با رژیم صهیونیستی یعنی چشم پوشیدن بر جنایت های فراوان و ضربات سهمگینی که در طی سالیان متمادی بر پیکره جهان اسلام وارد شده است، یعنی چشم پوشیدن بر خون های به ناحق ریخته و ظلم های وارد آمده، یعنی افتراق امت اسلامی و تضعیف وحدت در میان مسلمانان، و در نهایت یعنی فراموشی آرمان آزادی فلسطین از چنگال غاصبان صهیونیست و در نتیجه؛ پذیرش ستم و پایمال شدن حقوق بشر.
سازش با صهیونیسم و تداوم خیانت سعودی‌ها به حیثیت جهان اسلام
رویداد۲۴، محمد مهدی تولایی- به تقویم که می‌نگریم درمی‌یابیم که در آستانه هفتادسالگی تأسیس رژیم صهیونیستی هستیم. رژیمی که در سال 1948 توسط استعمارگران پایه‌گذاری شد و هفت دهه است که منطقه را در تلاطم اقدامات مخرب خود درگیر کرده است. رژیمی که در طول تاریخ موجودیت خود و با حمایت قدرت‌های زورگو؛ به‌ویژه دولت آمریکا، فصل جدیدی از کشتار مظلومان و غصب سرزمین‌های آنان را آغاز کرده است و با توطئه‌گری و دسیسه‌چینی در منطقه و به‌ویژه در جهان اسلام، روزبه‌روز بر گسترش تشتت و افتراق در میان کشورهای اسلامی می‌افزاید.

ستمگری رژیم صهیونیستی در تاریخ، بی‌نظیر است چراکه هم‌زمان با غصب سرزمین و تبعید مردم مظلوم فلسطین از خانه و کاشانه خود، به کشتار مظلومان نیز دست‌زده است و مرتکب جنایت‌های فراوانی شده است، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز دراین‌باره فرمودند: «در قضیه فلسطین، سه حادثه «اشغال سرزمین»، «تبعید دسته‌جمعی و میلیونی مردم» و «قتل‌عام و جنایت عظیم بشری» اتفاق افتاده است که این ستم در تاریخ نظیر ندارد.»

به‌واسطه جنایات رژیم صهیونیستی و به‌واسطه توطئه‌گری‌های فراوان این رژیم در طی دهه‌های گذشته، همواره مسئله مبارزه با این غده سرطانی به‌عنوان اولویت جهان اسلام قرار داشته است و در برهه‌های مختلف، راهکارهای گوناگونی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی موردتوجه قرارگرفته است، از جنگ و اقدام مسلحانه گرفته تا تحریم و قطع روابط و از تصویب قطعنامه در مجامع بین‌المللی گرفته تا حمایت از انتفاضه.

البته اقدامات مذکور و دیگر اقدامات انجام‌شده، هر یک به‌نوبه خود، تأثیرات زودگذری را موجب شدند اما اقدام مؤثری که مانع از گسترش چتر قدرت‌نمایی رژیم صهیونیستی در منطقه شد، تقویت محور مقاومت بود که توانست سد محکمی در برابر جنایت‌های رژیم مذکور و مقابله با آن‌ها ایجاد نماید.

جهان اسلام، مسئله فلسطین را به‌عنوان اولویت اصلی خود برگزید و کوشید با حمایت از این موضوع و تقویت اقداماتی که منجر به تضعیف رژیم صهیونیستی می‌شود، حیثیت خود را محفوظ داشته و در برابر حمایت غرب و شرق جهان از اسرائیل، اظهار ضعف نکرده و عزتمندی را به‌جای ذلت پذیری پیشه سازد اما در سالیان اخیر، خیانت‌های داخلی در جهان اسلام؛ نه‌تنها از کشورهای اسلامی، چهره ذلت باری را به نمایش گذاشته است بلکه موجب تقویت مواضع زیاده خواهانه سردمداران رژیم صهیونیستی و حامیان خارجی آنان شده است.

خیانت‌هایی که حیثیت جهان اسلام را نشانه رفته است و خواهان باقی ماندن پوسته‌ای تُهی و بی‌مغز و صرفاً شعاری از امت واحده است تا منافع دنیا طلبانه و بی‌عاقبت برخی سیاسیون «تازه به دوران رسیده» و «خام» تأمین شود.

رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان شرکت‌کننده در سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی با تأکید بر اینکه دنیای اسلام باید در مسائل اساسی با صراحت و با صدای بلند سخن و موضع خود را بگوید، «فلسطین» و «اتحاد دنیای اسلام» را ازجمله موضوعات اساسی برشمردند و گفتند: «دولت‌هایی که در منطقه به آمریکایی‌ها کمک و با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند تا با برادران مسلمان ستیز کنند، مرتکب خیانت صریح می‌شوند، همانند کاری که سعودی‌ها انجام می‌دهند.»

رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود، به‌صراحت از خیانت سعودی‌ها به اولویت اصلی مسلمانان و خیانت آنان به حیثیت جهان اسلام سخن گفتند و خواستار بازیابی وحدت در میان مسلمانان شدند. واقعیت آن است که عربستان سعودی با عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی و علنی سازی آن، به طرق مختلفی در حال خیانت به حیثیت مسلمانان است.

سازش با رژیم صهیونیستی یعنی چشم پوشیدن بر جنایت‌های فراوان و ضربات سهمگینی که در طی سالیان متمادی بر پیکره جهان اسلام واردشده است، یعنی چشم پوشیدن بر خون‌های به‌ناحق ریخته و ظلم‌های وارد آمده، یعنی افتراق امت اسلامی و تضعیف وحدت در میان مسلمانان و درنهایت یعنی فراموشی آرمان آزادی فلسطین از چنگال غاصبان صهیونیست و درنتیجه؛ پذیرش ستم و پایمال شدن حقوق بشر.

علاوه بر این، سعودی‌ها با اقدامات خیانت بار خود، این پیام را به آزادی خواهان جهان می‌دهند که مبارزه برای احقاق حق، مثمر ثمر نخواهد بود و نتیجه مبارزه و ایستادگی، شکست و نابودی است پس باید با سازش و همراهی با ظالم، زندگی ذلیلانه را چند صباحی ادامه داد.

اما در قبال حرکات خائنانه سعودی‌ها، مسلمانان باید بار دیگر عَلم مبارزه با ظالمان صهیونیست را برافراشته سازند و مبارزه و مقاومت را بی‌فایده نپندارند و با قرار دادن اولویت فلسطین در رأس تمامی اولویت‌ها، مسیر پیشرفت محور مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی را تداوم بخشند همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود به آن اشاره کردند و گفتند: «نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده‌ای ندارد بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، همان‌گونه که جریان مقاومت نسبت به سال‌های قبل، پیشرفت کرده است.»


نظرات شما
پیشخوان