تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید؛

مشخصات خودروی زرهی ئی‌ئی-۹ کاسکاولی

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی زرهی شناسایی ئی‌ئی-۹ کاسکاول برزیل خواهیم پرداخت.

خودروی زرهی شناسایی ئی‌ئی-۹ کاسکاولی

رویداد۲۴ حسین فلاحی: ناوگان خودروهای زرهی شناسایی ئی‌ئی-۹ کاسکاول (EE-9 Cascavel) با قدرت آتش و سیستم های فرماندهی و کنترل پیشرفته برای ارتش برزیل ارتقاء یافته است تا قدرت شلیک، آگاهی موقعیت، فرماندهی و کنترل و تحرک آن را بهبود بخشد.

تاریخچه خودروی زرهی ئی‌ئی-۹ کاسکاولی

در جولای 2022، اداره ساخت ارتش برزیل قراردادی به ارزش 15.2 میلیون دلار با کنسرسیوم فورکا ترستره کمپانی تحت برنامه نسل جدید کاسکاول امضا کرد تا حداقل 98 و حداکثر 201 خودرو ئی‌ئی-۹ کاسکاول در یک دوره هشت ساله مدرنیزه کند. این کنسرسیوم متشکل از Akaer، یک شرکت دفاعی، یونیورسال انجِنهاریا ، یک شرکت مهندسی و همچنین دفاعی و فضایی اپتو، یک تولید کننده محصولات نوری دفاعی بودند.

این کنسرسیوم دو نمونه اولیه و یک دسته آزمایشی از هفت خودروی زرهی شناسایی انگسا ئی‌ئی-۹ کاسکاول M VII 6×6 را تا جولای 2023 توسعه داد.

خودروی زرهی شناسایی ئی‌ئی-۹ کاسکاولی

اولین نمونه اولیه توسعه یافته توسط Akaer در درجه اول شامل اجزای پیشرانه جدید بود. برخی خودروهای مدرن‌شده با قابلیت موشک‌های اپترونیک و ضدتانک پیشرفته تا دسامبر 2023 آماده شدند و انتظار می‌رود سایر خودروها تا ژوئیه 2024 آماده شدند. Akaer یک نمونه اولیه را برای ارزیابی در ژانویه 2024 به مرکز ارزیابی ارتش تحویل داد.

مشخصات ئی‌ئی-۹ کاسکاول

ئی‌ئی-۹ کاسکاول یک خودروی زرهی 6×6 است که توسط انگسا، یک شرکت دفاعی سابق برزیل، برای شناسایی و به عنوان جایگزینی برای ناوگان قدیمی گری هوندز M8 برزیل توسعه یافته است.

این وسیله نقلیه می تواند سه خدمه شامل راننده، توپچی و فرمانده را در خود جای دهد. از یک توپ 90 میلی متری به عنوان سلاح اصلی برخوردار است.

خودروی زرهی شناسایی ئی‌ئی-۹ کاسکاولی

این خودرو مجهز به موتور شش سیلندر دیترویت دیزل 6V-53N با آب خنک است که به گیربکس اتوماتیک آلیسون MT643 کوپل شده و 212 اسب بخار در 2800 دور در دقیقه تولید می کند.

این وسیله نقلیه می تواند با حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند و برد بیش از 800 کیلومتر دارد. در حال حاضر خودروی زرهی شناسایی ئی‌ئی-۹ کاسکاولی با نیروهای مسلح بیش از 20 کشور آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه مانند عراق، لیبی، قطر، ایران، پرو، میانمار و اکوادور عملیاتی است.

جزئیات نوسازی ئی‌ئی-۹ کاسکاول

ئی‌ئی-۹ کاسکاول با موتور جدید و سیستم کنترل شلیک به همراه یک کامپیوتر بالستیک مدرن شد. برجک مکانیکی موجود فرمانده با یک برجک خودکار جدید جایگزین شد و موقعیت شلیک بهینه گردید. این وسیله نقلیه دارای سیستم چرخش برجک الکترونیکی است که می تواند توسط فرمانده کنترل شود. یک موشک انداز ضد تانک در برجک اصلی ادغام شده است.

سیستم فرماندهی و کنترل با سیستم های مورد استفاده در نسخه های مختلف وسایل نقلیه قابلیت همکاری خواهد داشت. این سیستم به طور مداوم تمام حسگرهای خودرو را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می کند تا پارامترهای محیطی را که به طور بالقوه می توانند اجرای ماموریت های آن را مختل کنند، شناسایی کند.

خودروی زرهی شناسایی ئی‌ئی-۹ کاسکاولی

علاوه بر این، سیستم های الکترواپتیکی نیز مدرن شدند. دوربین‌های اپتیکال خودرو با دوربین‌های اپترونیک پیشرفته جایگزین شدند که قابلیت جستجو و هدف‌گیری جدید را همراه با شناسایی تهدید و قابلیت دستیابی به هدف ارائه می‌دهند.

همچنین سیستم تعلیق خودرو برای بهبود تحرک آن احیا شد. تهویه مطبوع کامل برای بهبود محیط عملیاتی برای خدمه نصب شد. با این حال، هیچ تغییری در سطح حفاظت بالستیک خودروانجام نشد.

ویژگی های موتور خودروی ئی‌ئی-۹ کاسکاولی

شاسی این وسیله نقلیه برای قرار دادن موتور دیزلی جدید ام وی ام Acteon 6.12 TCE با قدرت 225 اسب بخار در اولین نمونه اولیه بازسازی شد. این موتور به گیربکس اتوماتیک آلیسون 3000 سری 6+1 متصل می شود.

خودروی زرهی شناسایی ئی‌ئی-۹ کاسکاولی

انواع ئی‌ئی-۹ کاسکاول

ئی‌ئی-۹ کاسکاول در چندین نوع موجود است، از جمله کاسکاول ام کا I که با نام کاسکاول ماگرو نیز شناخته می شود که دارای یک حلقه برجک کوچک است.

کاسکاول ام کا II، همچنین به نام کاسکاول گوردو، دارای یک حلقه برجک پهن است. این یک مدل صادراتی است که در کشورهای قطر، بولیوی، جمهوری دموکراتیک عربی صحرا وهمچنین  لیبی وارد خدمت شده است.

خودروی زرهی شناسایی ئی‌ئی-۹ کاسکاولی

مدل های دیگر عبارتند از کاسکاول ام کا III، کاسکاول ام کا IV، کاسکاول ام کا V، کاسکاول ام کا VI و کاسکاول ام کا VII.

مشخصات کلی خودروی زرهی شناسایی ئی‌ئی-۹ کاسکاولی 

نوع پروژه: نوسازی خودروهای شناسایی زرهی

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 100 کیلومتر در ساعت

دامنه عملیاتی: 800 کیلومتر

خدمه: سه

اپراتورهای اولیه: ارتش برزیل و تفنگداران دریایی برزیل

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما
نظرسنجی
دو قطبی انتخابات ریاست‌جمهوری کدام است؟
پیشخوان