تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

عملکرد شگفت‌انگیز پهپاد هیبریدی سوئیچ هندی

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های پهپاد هیبردی Switch متعلق به ارتش هند خواهیم پرداخت.

پهپاد Switch هند

رویداد۲۴ حسین فلاحی: هواپیمای بدون سرنشین Switch، یک هواپیمای بدون سرنشین تاکتیکی هیبریدی با بال ثابت برخاست و فرود عمودی است که توسط آیدیا فورج، یک سازنده پهپاد مستقر در هند ساخته شده است.

این پهپاد تاکتیکی در نمایشگاه دفاعی دیفنس اکسپو۲۰۲۰ که در لاکنو هند در فوریه ۲۰۲۰ برگزار شد، رونمایی شد. شرکت هندی آیدیا فورج  قرار دادی ۲۰ میلیون دلاری برای تحویل تعدادی نامعلوم پهپاد هیبریدی Switch با ارتش هند امضا کرد و تا ژانویه ۲۰۲۲ آن را تکمیل کرد. این پهپاد پس از آزمایش موفقیت آمیز پرواز در مناطق و شرایط آب و هوایی بسیار سخت در سال ۲۰۱۸ توسط ارتش هند انتخاب شد.

این پهپاد برای پشتیبانی از سخت‌ترین ماموریت‌های نظارتی نیرو‌های مسلح و امنیتی هند طراحی شده است. این پهپاد زمان پرواز قالب قبولی را ارائه می‌دهد و عملیات در ارتفاع بالا را ویژگی‌های بدون خطر انجام می‌دهد. این پهپاد با وزن ۶.۵k و  دارای مداومت پروازی ۱۲۰ دقیقه تا شعاع ۱۵ کیلومتری است.

طراحی و ویژگی‌های پهپاد سوئیچ

پهپاد Switch حدود ۶.۵ کیلوگرم وزن و ۲.۶ متر طول و ۱.۸ متر عرض دارد. این هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل و حمل آسان دارای استاندارد IP۵۳ برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

این طراحی ترکیبی از قابلیت‌های بال ثابت با برخاست و فرود عمودی است. در حالت بال ثابت، یک ملخ دو پره با موتور، نیروی بالابر را برای هواپیما ایجاد می‌کند. در حالت برخاست و فرود عمودی، بالابر و نیروی محرکه توسط چهار روتور دو پره و یک موتور الکتریکی تامین می‌شود.

پهپاد Switch هند

قابلیت برخاست و فرود عمودی پرتاب و بازیابی آسان را بدون نیاز به پرتابگر در مناطق دورافتاده و محدود و همچنین قابلیت استقامت طولانی فراهم می‌کند. این هواپیمای بدون سرنشین دارای دو بال اصلی و دو بوم دم با تثبیت کننده است و مجهز به ارابه فرود از نوع اسکید است.

محموله‌های پهپاد سوئیچ

پهپاد تاکتیکی Switch به محموله ترکیبی روز و شب در زیر بدنه خود مجهز شده است. محموله‌ها شامل یک دوربین با زوم اپتیکال ۲۵ برابری در نور روز با رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل برای ثبت تصاویر و ویدیو در طول روز و یک دوربین مادون قرمز تصویربرداری حرارتی با ۶۴۰×۴۸۰ پیکسل برای عملیات در شب است.

پهپاد Switch هند

ناوبری و ارتباطات پهپاد سوئیچ

پهپاد Switch از چندین سنسور سیستم موقعیت یاب جهانی استفاده می‌کند تا در صورت قطع ارتباط یا از دست دادن سیگنال در یکی از ماژول‌های GPS، قابلیت اطمینان بیشتر را فراهم کند. ویژگی‌های ایمنی داخلی هواپیما به آن اجازه می‌دهد تا در شرایط باد شدید و هنگامی که هشدار باتری کم آن فعال می‌شود، با خیال راحت به نقطه اصلی بازگردد.

پهپاد Switch هند

ایستگاه کنترل زمینی پهپاد سوئیچ

ایستگاه کنترل زمینی فرمان و کنترل پهپاد Switch و محموله‌های آن را از طریق یک جعبه ارتباطی با برد بالا فراهم می‌کند. ایستگاه کنترل زمینی فرمان از یک لپ تاپ یا تبلت تشکیل شده است که دارای نرم افزار کاربردی یکپارچه با نقشه جغرافیایی و نمای تصویری، پورت USB و یک کنترلر دستی است.

پهپاد Switch هند

این رایانه امکان بررسی خودکار قبل از پرواز، پارامتر‌های پرواز زنده و پخش ویدیوی بی‌درنگ را فراهم می‌کند، در حالی که کنترل‌کننده دستی امکان کنترل کامل دوربین حالت‌های حرکت، شیب، زوم و حالت‌های داغ سیاه/سفید را فراهم می‌کند. یک لینک امن برای انتقال داده‌های ویدئویی و تله متری رمزگذاری شده ارائه شده است.

عملکرد پهپاد Switch 

پهپاد Switch دارای برد دید ۱۵ کیلومتری است و می‌تواند سرعت باد تا ۲۰ کیلومتر در ساعت را تحمل کند. حداکثر زمان پرواز هواپیمای بدون سرنشین دو ساعت است. حداکثر ارتفاع پرتاب پهپاد ۴۰۰۰ متر بالاتر از سطح متوسط ​​دریا و حداکثر ارتفاع عملیاتی ۱۰۰۰ متر از سطح زمین است.

پهپاد Switch هند

قابلیت های پهپاد سوئیچ

پهپاد Switch از کاربرد‌های مختلف دفاعی و امنیت داخلی از جمله اطلاعات با استقامت طولانی، نظارت، شناسایی، امنیت، ضد ترور، امنیت مرزی، مقابله با شورش، کنترل جُرم، بازرسی، نظارت بر جمعیت، نظارت بر ترافیک، مدیریت بلایا و ... پشتیبانی می‌کند.

پهپاد Switch هند

این پهپاد همچنین می‌تواند برای کاربرد‌های صنعتی مانند فتوگرامتری، کشاورزی، بازرسی دارایی‌های صنعتی، ساخت و ساز و املاک و معدن و معدن مورد استفاده قرار گیرد.

مشخصات کلی پهپاد سوئیچ

 نوع پروژه: هواپیمای بدون سرنشین هیبریدی بال ثابت

نام: Switch 

توسعه دهنده: آیدیا فورج

وزن برخاستن: ۶.۵ کیلوگرم

محدوده دید: ۱۵ کیلومتر

 پرواز: دو ساعت

حداکثر ارتفاع عملیاتی: ۱۰۰۰ متر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما